צרות בצרורות בשופרסל: בקשה ליצוגית בהיקף של 1.2 מיליארד שקל הוגשה נגד החברה

המבקש טוען כי החברה גובה מחירים מופקעים, תוך מתן מצגים מטעים, בשירות "שופרסל ישיר"
קובי ישעיהו |

חזית נוספת נפתחה מול רשת שופרסל, שהסתבכה בשבועות האחרונים בחקירה של עובדי הרשות להגבלים עסקיים. לפני כשבוע הרשת לבורסה, על כך ש"בשעות הבוקר, הגיעו למשרדי החברה עובדי הרשות להגבלים עסקיים, אשר ביקשו לקבל לידם מסמכים שונים הקשורים לחברה. בנוסף, נחקר מנכ"ל החברה במשרדי הרשות להגבלים עסקיים".

חקירת הרשות להגבלים עסקיים כנגד רשת שופרסל החלה לאחר דיווחים כי הרשת הורידה מוצרים שונים ממדפי החברה. על-פי חשדות הרשות להגבלים המוצרים הוסרו ממדפי שופרסל כחלק ממלחמות המחירים והתחרות בין רשתות השיווק הפועלות בארץ.

היום דיווחה שופרסל כי אתמול (ד') הומצאו למשרדי החברה כתב תביעה ובקשה לאישור התביעה כייצוגית ("הבקשה לאישור"), אשר הוגשו נגד החברה בבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו. הבקשה לאישור מבוססת על טענה לפיה גובה החברה מחיר עודף מקהל צרכנים הרוכשים מוצרים באמצעות שירות הקניות מרחוק "שופרסל ישיר" המופעל על ידי החברה.

על-פי הנטען בבקשה, המחיר העודף נגבה על-ידי החברה, תוך מתן מצגים מטעים, לפיהם המחירים בשירות "שופרסל ישיר" אינם גבוהים מהמחירים הנגבים על-ידי החברה בסניפיה השונים. בנוסף, נטען, כי החברה גובה עבור מוצרים הנמכרים בשירות "שופרסל ישיר" מחיר גבוה מהמחיר הנקוב על תו המחיר המוטבע על המוצר ואשר, לפי הנטען בבקשה לאישור, הוסר או הוסתר באמצעות מדבקת "שופרסל ישיר" אשר מודבקת עליו.

על-פי הנטען בבקשה, התנהלות זו עולה, לכאורה, כדי הפרת סעיפים מחוק להגנת הצרכן, שעניינם איסור הטעיה וסימון מחיר הטובין. בבקשה לאישור נטען, כי סכום תביעתו האישית של המבקש מוערך בסכום של 23.90 שקל, והנזק שנגרם לקבוצה כולה מוערך על-ידו בסכום של כ-1.2 מיליארד שקל.

בשלב זה החברה לומדת את כתב התביעה והבקשה לאישור, וטרם הוגשה תשובת החברה לבקשה לאישור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה