מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז: "המטרה היא שכל לקוח יהיה במרחק נסיעה של 7 דקות מהסניפים"
שופרסל, חברת קמעונאות ומזון הנסחרת בבורסה בתל אביב קיימה הבוקר מסיבת עיתונאים מיוחדת לרגל השקל המותג החדש, רשת חנויות 'יש' המותאמות לציבור החרדי והערבי.
פורמט הרשת החדש מונה 48 סניפים בשלב הראשוני, ובשלב המאוחר יותר ייפתחו עוד 4 סניפים. סך ההשקעה של החברה בסניפים החדשים הגיעה לכ-70 מיליון שקל. פורמט הרשת מבוסס על סניפי "זול פה" ו"אלף" לשעבר, זאת לצד סניפים חדשים שיוקמו. בראש ניהול תת הרשת החדשה יעמוד איצ'ה וולקין. שופרסל מתכננת כי רשת 'יש' החדשה תמנה 56 סניפים עד לסוף שנת 2009.
רפי ביסקר יו"ר משותף בשופרסל: "הצגנו מדיניות ברורה ורבעון מוצלח שמבטא את המשך האסטרטגיה שהתוונו לעצמנו. היום שופרסל עוברת תהליכים מאוד מורכבים, למשל אפשר לציין את הצורך במציאת פתרון שהתשובה לו היא הפורמט של רשת חנויות 'יש' שעלה אצלנו לפני מספר חודשים, יש כאן התאמה למגזר החרדי, מגוון המוצרים הוא ייחודי".
אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל: "לפני ארבע שנים כשהצגנו את האסטרטגיה המהפכנית עמדנו במסיבת עיתונאים ואז היו הרבה ספקות בחדר. אז אמרנו שאנחנו הולכים לשנות כיוון. מי שמסתכל היום על מה עשינו ב-4.5 השנים האחרונות ומביט על האסטרטגיה שואל את עצמו, איך יכול להיות שהקמנו פורמט של שופרסל דיל ולא היו בו מבצעים? אחרי ארבע שנים וחצי אנחנו עומדים במילים שלנו מילה אחר מילה ולא נתפתה ולא נזוז מהאסטרטגיה".
"המטרה שלי היא שכל לקוח בישראל יהיה במרחק 7 דקות נסיעה מסניף של רשת שופרסל, לא יהיה לקוח בישראל שיגיד שהוא לא יכול לקנות ברשת שלנו", הוסיף רוזנהויז.
"יש לנו אסטרטגיה של התרחבות עתידית במסגרת ארבעה פורמטים, לא תהיו מופתעים מהרחבת השטח של החנויות - התוצאה תגיע בעוד שנתיים שלוש. אנחנו מכוונים גם להגדלת הנאמנות של הלקוחות ברשת", הדגיש מנכ"ל רשת שופרסל.
נציין שהחברה מצידה לא העניקה מספרים מדויקיים אבל הכריזה כי היא מתכוונת להגדיל את שטחי המסחר של הרשת.
הפוטנציאל: התחרבות בקהל יעד בעל ריבוי טבעי גבוה מהאוכלוסיה
בנוסף אמר אפי רוזנהויז מנכ"ל שופרסל: "אנחנו מכוונים לבניית תשתית להוספת שירותים נוספים שופרסל לא תמכור רק מרגרינה, לא רק בשר. שופרסל היא שחקן מרכזי במתן שירותים פיננסים, במדינת ישראל ולא נעצור שם ונמשיך עם עוד שירותים בעתיד".
בתוך כך הצהיר רוזנהויז כי הוא מתכוון להגדיל את החשיפה לציבור החרדי והערבי באמצעות המותג החדש אותו השיק היום, 'יש'. רוזנהויז אומר עוד שיש פוטנציאל גדול בציבור החרדי והערבי תוך שהוא מונה את המאפיינים הייחודיים של אותן אוכלוסיות, כמו גידול גבוה משמעותי מהגידול הטבעי של האוכולוסיה בישראל שכיום נע בסביבות ה-1.8% לשנה.
רוזהויז מציין שבציבור החרדי יש משפחות ברוכות ילדים ולכן המטרה של הרשת החדשה היא להציע אריזות חיסכון מיוחד לאותו קהל יעד כולל מועדון לקוחות.
כמו כן מדגיש רוזנהויז את הפתיחות כלפי המגזר הערבי ומציין שהקימה הרשת סניף מיוחד בעיר רהט.