סקר גלי צה"ל: בסל קניות של 22 מוצרים - "רמי לוי" יצא הכי יקר; "שופרסל" הכי זולה; "מגה" אחריה

סל המוצרים הזהים עלה בשופרסל רק 220 שקל; ברשת מגה הוא עלה 266 שקלים ודווקא ברמי לוי "אביר" הורדת המחירים יצא הסל 333 שקל. כך עולה מסקר שערכה נועה ברגמן מגלי צה"ל
שרות Bizportal |

גם השועלים הותיקים ביותר בענף המזון המקומי, מתקשים להיזכר במאבק כל-כך צמוד בין רשתות שיווק בישראל: "שופרסל", "מגה", "רמי לוי" – כולן מורידות מחירים לרצפה, רק תמורת הזכות לארח גם אתכם בסיבוב הקניות השבועי. אז מי באמת הכי זול ללקוח הפרטי בסופר? התשובה, כמובן, משתנה בכל בוקר - על-פי המחירון המתעדכן ברשתות. לקראת סוף-השבוע, יצאנו לברר איפה משתלם הפעם לרכוש את סל המוצרים הבסיסי. ביחד עם אנשי המועצה לצרכנות, הרכבנו רשימה של פריטים חיוניים למשפחה הממוצעת בשבת אחת. היעד שנבחר - העיר ירושלים, שם דיווחו הצרכנים על הוזלות חסרות-תקדים, לאורך השבוע החולף.

הסל שנבדק כולל עשרים ושניים מוצרים זהים, שנקבעו מראש: חמישה ק"ג ירקות ופירות, חמש שקיות חלב ומוצרי חלב נוספים, ממרחים, רטבים ומצרכי יסוד, וארבעה תכשירי ניקיון. לא שכחנו כמובן, את החזית הכי בוערת: קילוגרם אחד של העוף השלם והמפורסם נכלל בקניות שערכנו.

תוצאות הבדיקה מפתיעות במיוחד: הרשת הזולה ביותר הייתה דווקא "שופרסל" הותיקה, שגבתה עבור הסל רק מאתיים ועשרים שקלים. "מגה" דורגה במקום השני – עם מאתיים שישים ושישה שקלים, עבור עשרים ושניים מוצרים. דווקא רמי לוי, שפתח במלחמה, מכר את הסל שהגדרנו ביוקר: לא פחות משלוש מאות שלושים ושלושה שקלים, תמורת הקניות לשבת.

יש כמובן, הבדלים גדולים, בין המוצרים ברשתות שונות: העוף היקר ביותר, למשל, נמכר נכון להבוקר - דווקא אצל רמי לוי: תשעה שקלים לקילו בודד, מול שקל אחד בלבד ב"מגה". מצד שני, גם לוי מפתיע במבצע: שלוש חבילות פסטה בשניים עשר שקלים בסך הכל, לעומת חמישה עשר שקלים בשופרסל.

מגה ושופרסל קפצו שתיהן על שוק מוצרי התינוקות והוזילו את חיתולי פמפרז- אצלן תוכלו לרכוש שתי חבילות בשמונים שקלים, בעוד שאצל רמי לוי חבילה אחת תעלה שבעים שקלים שלמים.

עד מתי עוד תימשך המלחמה האגרסיבית? הקרב על הכיס של כולנו לא יסתיים בקרוב – לפחות אם שואלים את אפי רוזנהויז, מנכ"ל "שופרסל":

"אתה לא יכול לשים את עצמך במצב ובאיזור מסוים שבו יש מוצר אחד, שניים או שלושה, ואומר 'אצלי זה עולה X ואצלו זה 50X".

אז לפחות בהשוואת המחירים שלנו, רוזנהויז ניצח בגדול; אבל השחקנים האחרים על המגרש, לא מתכוונים לוותר בקלות: גם בשבוע הבא, כנראה, הם ייצאו במבצעים ובקמפיינים רועשים - כדי להביא מיליוני לקוחות לסניפים ברחבי הארץ. במאבק הזה, לפחות בינתיים, דווקא הצרכן הוא המרוויח הגדול.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה