הסינים מנסים לרסן את האינפלציה באמצעות החלשת הדולר

היואן בדרך לעלייה החודשית הגדולה ביותר שלו מאז שהחל להיסחר אל מול הדולר בשנת 2005, לאחר שסופות השלגים הקשות ביותר בחמשת העשורים האחרונים בסין שלחו את מחירי המזון הרבה מעל לטווח הבנק המרכזי
אריאל אטיאס |

היואן בדרך לעלייה החודשית הגדולה ביותר שלו מאז שהחל להיסחר אל מול הדולר בשנת 2005, בעוד סין מאפשר למטבע שלה להתחזק מהר יותר על-מנת לרסן את האינפלציה.

ערך המטבע עלה לרמתו הגבוהה ביותר, מאז שהיתד האחרונה על המסחר במטבע הוסרה, זאת בעוד סופות השלגים הקשות ביותר בחמשת העשורים האחרונים מכות בסין, ושולחות את מחירי המזון לשמיים ואת האינפלציה לרמות הכפולות מטווח היעד של הבנק המרכזי. נציין, כי התחזקות היואן מורידה את מחירי הייבוא על סחורות.

"זה נראה ברור שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם הבעיה היא לאפשר ליואן להתחזק", כתב גראנס נג, כלכלן בגי.פי מורגן בדו"ח שפורסם הבוקר. "האצה בהערכת היואן תעלה את כוח הקנייה במטבע המקומי ולפיכך תעודד עוד יבוא חקלאי".

היואן נסחר היום בסביבות ה-7.182 יואן לדולר, עלייה של 1.6% החודש.

הרשויות בסין משתמשות בחוזקו של היואן להגביל את הזינוק במחירי הצרכנים, אשר עלו ב-6.5% בחודש דצמבר ועקפו את יעד הבנק המרכזי לעלייה שנתית של 3%: מחירי הירקות עלו ב-12.6% בשבעת הימים שהסתיימו ב-27 לינואר, בהשוואה לשבוע הקודם. מחירם של מאכלי-ים עלה ב-2.9%, ע"פ נתונים של לשכת המסחר המקומית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.