מגלים מניה בארה"ב: סימול PMFG - צפי למהלך חד

הפחד מפני מכה נוספת עוד קיים והרבה סוחרים עוד מלקקים את הפצעים. אולם מחזורי המסחר בשוק בשבוע האחרון מצביעים על איסוף סחורה ולכן נאתר מניות לקניה
רובי סלם |

סוחר מקצועי חייב לשמור על גמישות, ערנות ולדעת להחליף כיוון מסחר בהתרעה של מספר ימים. מי שעקב אחר הטור בשבועות האחרונים שם לב שבסקירות כתבנו על מכירת מניות בחסר על מנת שנרוויח מירידות במידה וימשכו ויתעצמו. תמיד טוב להיות מוכן עם רשימת מעקב לכל הזדמנות שהיא. בנוסף ציינו רמות כניסה לעסקאות ונקודות לבלימת הפסד אך ומכוון שרובן לא נקלטו יישארו במעקב בינתיים.

מנגד על פי הדינאמיקה של השבוע האחרון נראה שקונים חזקים חוזרים לשוק אט אט.

אלה מנצלים את הפחד השורר מפני המשך הירידות לצורך איסוף סחורה בשערים נמוכים.

מי שעוקב ויודע לקרוא בצורה מקצועית מחזורי מסחר של מניות מובילות ומדדים עיקריים יוכל לזהות ניצנים של ביקושים גבוהים מהיצעים. אם הדבר ימשך יובילו הקניות לגל עליות חדש וחזק ביותר.

ולכן כדאי לרענן את רשימת המעקב החודשית לצורך סימון מניות חמות שסביר ורק במידה והשוק יחזור לטפס, יזנקו בפראות וימריאו כטילים. נוכחנו כבר לדעת שניתן לאתר אותן מבעוד מועד ולהרוויח הרבה יותר מהממוצע. ושוב תזכורת לקוראי הנאמנים, כל עסקה חייבת להיות מגובה בידע רלוונטי ומקצועי ביותר, הוראה לבלימת הפסד וחלוקת ההון העצמי למנות על מנת שנמנע מתאונות.

המניה אותה נסקור הפעם היא PEERLESS MANUFACTURING (סימול PMFG). החברה עוסקת בפיתוח ומכירה של פילטרים ומערכות לסילוק וטיפול באוויר ונוזלים מזוהמים בתעשיית הגז, הנפט והכימיקלים. כיודע כל הענפים הללו פורחים לאחרונה ולכן סביר שגם חברה שמספקת שירותים מסוג זה תהנה מהפריחה.

ניתוח כלכלי בסיסי

הטבלה מציגה את קצב גידול הרווח למניה משנה לשנה. אין ספק שהחברה בתהליך צמיחה מואץ ומדובר בגידול של עשרות אחוזים בין שנה לשנה בשלוש השנים האחרונות.

צמיחה כזו חייבת להשתקף במחיר המניה ולמרות שבשנה האחרונה בצע מהלכים מדהימים, נראה שהיד עוד נטויה. המטרה אינה לתפוס את כל המהלך אלה מקטע מהיר וחזק של כמה עשרות אחוזים בטווח זמן קצר יחסית.

2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008(צפי)

0.72 0.07- 0.34 0.10- 0.07 0.92 1.37

בנוסף גם קריאה מעמיקה של שאר הנתונים המופיעים בדוחות כולל הזמנות עתידיות, החזר על ההון העצמי ועוד אי אלו נתונים חשובים נראים מבטיחים להמשך הצמיחה .

אסטרטגית מסחר

מזה שלושה שבועות מדשדשת המניה בין רמת ה 35-40 דולר וכרגע אין צורך ולא ניתן לחזות לאן תפרוץ.

ולכן נמתין בסבלנות לאיתות קניה בסיסי וראשון שיתקבל אך ורק בפריצת רמת ה 40 דולר למניה, לא לפני. אולם הדבר אינו מהווה אישור מידי לפעולה ואין לפרשו בצורה שגויה. איתות כשמו כן הוא ומצריך אישורים נוספים לצורך נקיטת פעולה אופרטיבית. במידה והרמה אכן תיפרץ והשוק, מחזורי המסחר ומתנדי המומנטום יאשרו את הפריצה, ניתן יהיה לבצע עסקה.

את הסטופ יש למקם ברמת ה 36.35 דולר מהסיבות שהזכרתי בעבר - "לקטוע הפסדים בעודם קטנים ולתת לרווחים לרוץ".

יעד המחיר על פי חישובי הינו ברמת ה-72 דולר למניה. חשוב לציין שמדובר במהלך שבמידה ויצא לדרך סביר ויהיה מהיר מאוד וחד, טווח זמן של חודשיים.

*והערה קטנה לסיום בנימה אישית. המטרה של הסקירות לספק אינדיקציות לגבי מניות חמות שבמידה והתנאים יבשילו צפויות לנוע בחוזקה. אולם מניות אלה תנודתיות, אלימות ביותר ודורשות מקצועיות רבה במסחר בהן. פוטנציאל הרווח עצום אך גם רמת הסיכון. ולכן ניתוח מניות אלה אינו בגדר המלצה לפעולה כלשהי. סוחר ללא ידע או אסטרטגיית מסחר ברורה הכוללת מיקום הוראות לבלימת הפסד, מוטב שיתייעץ עם גורם מוסמך לפני ביצוע פעולה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים

חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה

רן קידר |

פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.  

זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה. 

שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.

החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.

על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

מירי רגב
צילום: יחצ

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"

שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו,  "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"

עוזי גרסטמן |

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.


בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.


בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".

בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".