מגדל: הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-335 מיליון שקל

זאת לעומת רווח של 14 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, הגידול ברווח נובע בעיקרו מתשואות גבוהות במיוחד בשוק ההון לעומת הפסדים בשוק ההון בתקופה המקבילה אשתקד.
שי יוכט |

חברת מגדל ביטוח (מגדל ביטוח) פרסמה הבוקר (ד') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2007. הרווח הנקי ברבעון השני של 2007 הגיע לכדי 335 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נובע בעיקרו מתשואות גבוהות במיוחד בשוק ההון לעומת הפסדים בשוק ההון בתקופה המקבילה אשתקד, כמו גם מהתשואות הגבוהות במיוחד שהקבוצה השיגה בתקופה זו.

הרווח הנקי של קבוצת מגדל במחצית הראשונה של 2007 הגיע לכדי 975 מיליון שקל לעומת 145 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי כולל 406 מיליון שקל רווח חד פעמי משחרור העתודה לסיכונים יוצאים מן הכלל בביטוח חיים. ללא הרווח החד פעמי הסתכם הרווח הנקי מפעילות שוטפת ב-569 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 145 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 292%.

רווחי ביטוח חיים במחצית הראשונה של 2007 הסתכמו ב- 665 מיליון שקל, לעומת 116 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-474%. העלייה ברווח הושפעה מגידול חד בדמי הניהול בגין הפוליסות המשתפות ברווחים כמו גם מגידול בהכנסות מההשקעות העומדות כנגד הפוליסות המבטיחות תשואה, כאמור, כתוצאה מעליות ניכרות בשוק ההון במחצית הראשונה של השנה לעומת הפסדים בשוק ההון בתקופה המקבילה אשתקד.

הפרמיות המדווחות בביטוח חיים הסתכמו ב-2.6 מיליארד שקל לעומת 2.384 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-9%, הנובע מהמשך צמיחה משמעותית במכירות עסק חדש ומהשיפור בשימור התיק. היקף עתודות ביטוח חיים עלה מכ-44 מיליארד שקל ב-30.06.2006 לכ-50 מיליארד שקל, גידול של כ-14%, מזה כ-33 מיליארד שקל עתודות הפוליסות המשתפות ברווחים אשר גדלו בכ-23%.

במהלך המחצית הראשונה של השנה, המשיכה גם מגמת ההתרחבות בפעילות הפנסיה של הקבוצה (מקפת החדשה). דמי הגמולים שנגבו במחצית הראשונה של 2007 הסתכמו ב-938 מיליון שקל לעומת 785 מיליון שקל במחצית המקבילה בשנת 2006, גידול של כ-19%. סך הנכסים המנוהלים הסתכם ב- 10.8 מיליארד שקל, לעומת 8.2 מיליארד שקל ביום 30.6.2006, גידול של כ- 32%. הרווח מפעילות הפנסיה של הקבוצה עלה מ-10 מיליון שקל ל-19 מיליון שקל, גידול של כ-91% .

הפרמיה בביטוח כללי, כולל דמים, הסתכמה בתקופת הדוח ב-991 מיליון שקל לעומת 1.008 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-1.7%. מגדל ממשיכה להרחיב את פעילותה בביטוחי פרט, בעיקר בענף רכב רכוש. הפרמיה בשייר הסתכמה בכ-712 מיליון שקל לעומת 694 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-2.6%. הרווח בביטוח כללי הסתכם ב-122 מיליון שקל לעומת 65 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-86%. הגידול ברווח נובע בעיקרו מעלייה בהכנסות מההשקעות בשוק ההון במחצית הראשונה של השנה ומשיפור ברווחיות החיתומית של רוב ענפי הביטוח, למעט ענף רכב חובה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.