ליפמוטור C10 - מנצח בתמורה, מנצח במחיר
הליפמוטור C10 לא רכב מושלם, ממש לא; עם זאת, במחיר שלו הוא מספק את התמורה הטובה ביותר מבין המתחרים, ובגודל שלו הוא יהיה הזול ביותר מבין המתחרים
בתחילת שנות ה 90' החל שיווק דגמי KIA לישראל (אז עוד קראו להם קאיה) עם פרסומת בלתי נשכחת בה רואים שחקן, לכאורה ממוצא יפני, שצורח KIA KIA KIA בעצבים, כרמז לזה שדגמי קיה מספקים תמורה טובה יותר מהדגמים היפניים שהיו אז בשוק. באנלוגיה לפרסומת הזו, הייתי מצפה לראות כמה סינים משתוללים עכשיו וצורחים ליפמוטור ליפמוטור ליפמוטור בעצבים, כי התמורה בליפמוטור C10 מערבבת את הסגמנטים בשוק המקומי, ומביאה חבילה מנצחת במחיר ובתמורה.
מותג חדש, דגם חדש
שבועות ספורים לאחר שזכתה להיות נציגת דגמי ליפמוטור בישראל, השיקה קבוצת סמלת את מותג ליפמוטור ואת הקרוסאובר החשמלי המתקדם ה C10.
גם אם ה C10 אינו מושלם, אפשר לסכם את השקת ה C10 בשני משפטים קצרים:
- בסביבת המחיר בו הושק ה C10 יש לו יתרון כמעט בכל פרמטר על המתחרים.
- בסביבת המימדים והאיבזור בו הושק ה C10 יש לו את יתרון המחיר על המתחרים.
הליפמוטור C10 הוא קרוסאובר חשמלי מתקדם באורך כולל של 4.739 מטר, רוחב של 1.9 מטר ובסיס גלגלים של 2.825 מטר. יחד עם תכנון מתקדם של הרכב ורצפה שטוחה לחלוטין, מדובר ברכב מרווח מאוד מבפנים הן לנהג ולנוסע לידו, והן ליושבים מאחור.
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- ליפמוטור מעדכנת את דגם ה- C10, בישראל רק ב 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לליפמוטור C10 מנוע חשמלי בהספק 215 כ"ס, מומנט של 32.6 קג"מ והנעה אחורית. את התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ישלים ה-C10 בתוך 7.5 שניות. לליפמוטור C10 סוללה בקיבולת 69.9Kwh המספקת טווח רשמי של 424 ק"מ WLTP. טעינה איטית AC במהירות של 6.6Kw וטעינה מהירה DC ב 84Kw.
העיצוב נאה למדי, גם אם לא מסובב ראשים, ומשחק בין משהו סטיישני גבוה לקרוסאובר. פנים הרכב נקי מאוד, עם אפשרות לבחירה בין שני צבעים פנימיים חום כאמל ושחור. אישית התחברתי יותר לשחור השמרני יותר.
- מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין
- ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- שוברות את השוק: הסיניות שמציעות טכנולוגיה מתקדמת במחיר של...
העיצוב הפנימי נקי מאוד, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', יחד עם צג מולטימדיה בגודל 14.6'' השולט על כלל מערכות הרכב. כרגע הרכב מגיע עם דונגל לטובת קישוריות, אבל בזכות עדכוני OTA שיש לרכב בעתיד הרכב יהיה כבר עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. לרכב גג פנורמי גדול כולל וילון גלילה חשמלי.
בטיחות מקסימלית
בתחום הבטיחות נהנה הליפמוטור C10 מציון מקסימלי 8 באיבזור בטיחות והוא כולל את כל המערכות המוכרות כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. הליפמוטור C10 עתיד לעבור את מבחן הבטיחות של ה EuroNcap בשבועות הקרובים, והציפייה היא לציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הליפמוטור C10 משווק בשתי רמות גימור - דגם הסטייל במחיר של 170.0 אש"ח, ודגם הדיזיין במחיר של 185.0 אש"ח.
האחריות ל-C10 עומדת על ארבע שנים/100,000 ק"מ ועל הסוללה שמונה שנים/160,000 ק"מ.
אם נסכם לרגע את הליפמוטור C10 - לחובתו טעינת AC איטית מדי, קישוריות מוגבלת משהו לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ועוד שני פיצ'רים קטנים אליהם לא אכנס עכשיו אלא רק לאחר נהיגה ומבחן ברכב.
לגבי הטעינה, החל מבעוד מספר שבועות הרכב יגיע עם טעינת AC בקצב של 11Kw, ויתר הדברים ניתנים לתיקון באמצעות עדכון OTA. עד אז, חשוב לומר בהגינות, טעינה של 6.6Kw היא רחוקה מלהיות מושלמת, אבל היא גם לא דילברייקר. כשאתם ממהרים בכל מקרה אתם תטעינו בטעינה DC מהירה.
לזכותו מרווח פנימי ראוי, עיצוב נטול תקלות ובעיקר מחיר סופר תחרותי.
וכאן אני חוזר לשני המשפטים שרשמתי בהתחלה - ברמת המחיר שלו תוכלו לרכוש BYD Atto3 שקטן ממנו משמעותית ובעל טווח ריאלי קטן בכמה עשרות ק"מ.
אם תשוו את ה'ברזלים', כלומר המימדים והמרווח הפנימי ל-BYD Seal U או לאקספנג G6 תגלו שהליפמוטור C10 לא נופל מהם, אבל הוא זול מהם בעשרות אלפי שקלים.

מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין
ה MG HS משווק עם שלוש צורות הינע - טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין. לקחנו את הדגמים ההיברידי והפלאג אין למבחן והמסקנות מעניינות.
אהבנו: התנהגות כביש, מרוח פנימי, צריכת דלק
פחות אהבנו: מחיר
ציון מסכם: ה HS ההיברידי 4.2 במדד פולס, ה HS פלאג אין 4.3 במדד פולס
אחרי שנהגנו ב MG HS עם מנוע הטורבו בנזין, הגיע תורם של ה HS עם ההנעה ההיברידית ואחיו עם הנעת פלאג אין.
לא נחזור על מרכיבי העיצוב של ה HS, רק נאמר שככל שעברו הימים עם ה HS על דגמיו השונים, כך גם אנחנו התרגלנו לעיצוב ולתא הנוסעים המוצלח והמרווח של הרכב.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר C-SUV מימדים (מטר) אורך 4.67 /רוחב 1.89 /גובה 1.665 /בסיס גלגלים 2.767 מספר מושבים חמישה הנעה קדמית, היברידית / פלאג אין הספק ומומנט בדגם ההיברידי 224 כ"ס, 34.6 קג"מ. בדגם הפלאג אין 272 כ"ס ו 37.2
קג"מ סוללה וטעינה בדגם ההיברידי 1.83Kwh / בדגם הפלאג אין 21.4Kwh טעינת AC 6.6Kw צריכת דלק ותקן 18.2 ק"מ לליטר בהיברידי, 200 ק"מ לליטר בפלאג אין. WLTP משולב בטיחות ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap מחיר 184,888 ₪ להיברידי, 196,888 לפלאג אין
HS היברידי
- קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
- דגם הבנזין של ה MG HS במבחן - מי חשב שהבנזין יחזור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה HS ההיברידי מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו 23.4 קג"מ. שיא ההספק מגיע ב 5500 סל"ד ושיא המומנט ב 4000 סל"ד, ומיד אסביר מדוע זה נתון שאני מציין כאן. המנוע החשמלי בהספק של 198 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ, כך שההספק המשולב עומד על 224 כ"ס ו 34.6 קג"מ.
התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות והמהירות המירבית 195 קמ"ש.

רנו קנגו - הטנדרון של רנו חוזר במחיר של 178.0 אש"ח
פריסבי יבואנית דגמי רנו החלה בשיווק הרנו קנגו העדכני, המסחרית הקטנה של רנו במחיר של 178.0 אש"ח. האם קנגו אחד יוכל לשיבוטים של הסיטרואן ברלינגו המשווקים היום בישראל (סיטרואן, אופל, פיאט, טויוטה) ?
פריסבי יבואנית דגמי רנו לישראל החלה בשיווק מחודש של הרנו קנגו הפופלרי. הקנגו של רנו הוא טנדרון סגור שיכול לשמש בשעות היום כרכב עבודה עם נפח הטענה ושימושיות גבוהים מאוד, אבל גם כרכב מרווח לשימוש משפחתי.
הקנגו החדש מיישר קו עם השפה העיצובית העדכנית של כלל דגמי רנו, בעיקר בחזית הרכב עם יחידות התאורה המזוהות, וסמל רנו גדול במרכז.
מימדי הקנגו החדש מכונים לשימושיות גדולה עם אורך של 4.488 מ', רוחב של 1.859 מ' וגובה של 1.801 מטר. בסיס הגלגלים של הקנגו 2.716 מטר לרווחת הנוסעים בעיקר בשורת המושבים השניה.
השדרוג ממשיך בתא הנוסעים עם צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''7, מולטימדיה בגודל ''8 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ובקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים. לנוחות הנהג מצויד הקנגו בתאי איחסון רבים, בין היתר בדשבורד, מעל ראש הנהג ועוד, וכן חיישני אורות וגשם, בלם חניה חשמלי וכד'.
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- צ'רי טיגו 4 היברידי חסכוני, והוזלה של הטיגו 8 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקנגו מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר המפיק 115 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ הזמין לנהג כבר ב 1750 סל"ד. תיבת ההילוכים של הקנגו אוטומטית רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים, וההנעה קדמית. הקנגו החדש מתעדף שימושיות וחסכון על פני ביצועים, כך שהתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 13.2 שניות, והמהירות המירבית 174 קמ"ש. צריכת הדלק מרשימה עם נתון מוצהר של 18.9 ק"מ לליטר בתקן WLTP.