טנק צהל חרבות ברזל
צילום: דובר צהל

משרד הביטחון ירכוש מקבוצת אימקו מערכות לרק"ם בכ-376 מיליון שקל

העסקה היא חלק מיישום לקחי מלחמת 'חרבות ברזל' ומהדגש של מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, לתיעדוף עסקאות לחיזוק היכולת היבשתית והרחבת ההצטיידות בכלי רק"מ

דור עצמון |

מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה״ר) חתם על עסקה רב שנתית עם קבוצת אימקו הישראלית בהיקף של כ-376 מיליון שקל. אימקו אימקו 0.91% מפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מכניקה, ואלקטרו-מכניקה, לשימושים צבאיים.

במסגרת ההסכם, תספק קבוצת אימקו ב-6 השנים הקרובות מערכות ותתי מערכות עבור רכבי הקרב המשוריינים של צה"ל, ביניהם טנק המרכבה ונגמ"שי הנמ"ר ואיתן. אימקו תספק למנהלת המרכבה והרק"מ (מנת"ק) במשרד הביטחון ערכות חשמל הכוללות, בין היתר, מערכות ניהול וידאו מתקדמות, מערכת ניהול מתח ורתמות.

הסכם המסגרת הרב שנתי החדש מחליף הסכם קיים בין הצדדים משנת 2020 בקשר לעסקת מסגרת רב שנתית לאספקה וייצור של ערכות חשמל ובקרה לרק"מ. במהלך השנים 2024 – 2025 צפויה קבוצת אימקו להשלים את הייצור והאספקה של המוצרים כחלק מהסכם הקיים וכן להתחיל לייצר ולספק את המוצרים כחלק מההסכם החדש.

נכון לרבעון ראשון 2024 סך צבר ההזמנות של הקבוצה עומד על כ-350 מיליון שקל. ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ-725 מיליון שקל. ייצור ואספקת המערכות יבוצע על ידי החטיבה הביטחונית של אימקו המאגדת תחתיה פעילות של שלוש חברות בת של הקבוצה: ניר אור, אימקו פרוייקטים, ו-ADTI בארה"ב.

במשרד הביטחון מציינים כי מדובר בעסקה הגדולה ביותר שחתם המשרד עם קבוצת אימקו הישראלית, שתביא להתייעלות של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מהיקפה.

נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית אימקו זינקה ב-50% מתחילת השנה למחיר של 27.1 שקל ושווי שוק של 135.8 מיליון שקל.

אריאל קנדל, מנכ"ל קבוצת אימקו: "קבוצת אימקו גאה לתרום לחיזוק עוצמת צה"ל. המערכות המתקדמות שאנו מספקים הן תוצאה של שנים של מחקר ופיתוח, והן מוכחות בשדה הקרב. אנו בטוחים שהן יסייעו לביצוע המשימות בצורה יעילה ובטוחה יותר. ההסכם החדש משקף את תפקידה של קבוצת אימקו כעמוד תווך במכלול עוצמתו של הכוח המתמרן. מערכות מתוצרת הקבוצה נמצאות בשימוש מבצעי מזה מספר עשורים ואנו גאים להיבחר שוב כשותף נאמן וחשוב באספקת מערכות משמעותיות אלו. ההסכם החדש הוא נדבך נוסף בשיתוף הפעולה ההדוק בין קבוצת אימקו למשרד הביטחון. שיתוף פעולה זה מאפשר ללקוח שימוש מיטבי בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום הרק"מ".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצשאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצ
ראיון

שאול נאוי: "הגידול בתיק הגיע רק מחברות שפנינו אליהן - לא ממי שמחפש אשראי בכל מחיר"

אחרי התוצאות הרבעוניות שהציגו גידול של 42% בתיק האשראי והציפו גם חששות בשוק האח"ב, שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים מתאר את מדיניות ניהול הסיכונים ומסביר את היתרון במח״מ הקצר: "אם יש מדורה קטנה, אני יוצא. אני לא מחכה שיהיה ל״ג בעומר"
מנדי הניג |

האח"ב בתקופה רגישה מאוד. אנחנו יוצאים ממלחמה ארוכה שהאטה את המגזר העסקי וגרמה ללחצים אצל לווים בעיקר במגזר הנדל״ן, הריבית עדיין גבוהה וככל שתרד היא עדיין תהיה ברמות גבוהות יחסית לשנים האחרונות מה שמוביל את השוק להסתכל בחשדנות על תיקי האשראי הגדולים של החברות, רק שצריך לזכור שיש כאן מנעד רחב מאוד, וכל תיק שונה מהותית מרעהו גם מבחינת סוגי הלווים וגם מבחינת אורכי המח״מ, וזה כנראה אחד הסעיפים החשובים ביותר, כי חברה שמתנהלת במח״מ קצר פחות מרותקת לשוק ופחות תלויה ביכולת של לקוחות להחזיק אשראי ארוך בתקופה תנודתית.

הדוח הרבעוני של יעקב פיננסים נופל בדיוק לתוך האווירה הזאת. מצד אחד, המספרים ממשיכים להראות צמיחה. אנחנו רואים זינוק בתיק האשראי של 42%, הרווח הנקי בקצב שנתי של 80 מיליון שקל, וההון העצמי גם הוא עולה. אבל השוק עצבני, בתגובה לתוצאות המניה יורדת עד 7% כשהשווי של  יעקב פיננסים -0.3%   נע על 810 מיליון שקל למרות זינוק של 64% מתחילת השנה, שזה נותן לה מכפיל של 10 שגם משקף את החששות של המשקיעים כלפי התחום כשגם המניה של האח דורי נאוי -0.29%   נעה סביב המכפיל.

על הרקע הזה שוחחנו עם יו"ר יעקב פיננסים, שאול נאוי, ועם סמנכ״ל האשראי הבכיר דור גורי, כדי להבין איך הם רואים את התקופה האחרונה, מה עומד מאחורי הצמיחה הגדולה בתיק, ואיך הם נשארים רגועים כשהשוק כל כך חושש מתברר שכשעושים "עסקים עם אנשים הגונים" אפשר לנטרל חלק גדול מהסיכון לדברי נאוי.


אנחנו רואים צמיחה ברמת השורה העליונה והתחתונה, עם קצב רבעוני של 20 מיליון שקל בשורה התחתונה, אפשר לצפות להמשך צמיחה כזאת?

"אנחנו לא משנים את הגישה ואת העבודה שלנו. הבסיס הוא הלקוחות. למי נותנים כסף. זה תמיד מתחיל מאנשים. מי עומד מאחורי החברה, מה האישיות שלו, האם הוא ישר. אם משהו בהתנהגות או בדברים שנאמרים לא מסתדר לי - אני לא עושה את העסקה. אחרי הבדיקה האישית מגיעה בדיקת החברה: מה היא עושה, מה המאזנים, עם איזה בנקים היא עובדת, מה ההיסטוריה. יש המון פרמטרים. אנחנו כמעט לא מקבלים לקוחות שמגיעים מהאקראי - אנחנו מסמנים חברות שאנחנו רוצים לעבוד איתן ופונים אליהן. זה קשה, אלה חברות טובות עם מערכת בנקאית חזקה. חברה שאין לה בנקים בכלל - אני לא רוצה שתהיה לקוחה שלי. אנחנו משלימים לבנקים, לא מובילים אותם."

ענת בוגנר
צילום: שי פרנקו
דוחות

דלתא מותגים: צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווח הנקי

החברה מציגה עלייה של כ-16.4% בהכנסות ברבעון לכ-336 מיליון שקלים ושיפור ברווח הנקי לכ-37.2 מיליון שקלים; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת התחזק, והפעילות הבינלאומית מתרחבת עם זיכיון ל-Bath & Body Works בגרמניה והכנות לפתיחת חנויות ואתר סחר באירופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ענת בוגנר דלתא

דלתא מותגים דלתא מותגים -0.81%  פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2025.

הכנסות החברה ברבעון השלישי צמחו בכ-16.4% והסתכמו בכ-336.2 מיליון שקל לעומת כ-288.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מהמשך צמיחה אורגנית בפעילות המותגים בבעלות (דלתא, פיקס ופנטה ריי) וכן, מהרחבת פעילות החברה של המותגים בזכיינות (Victoria`s Secret ו-Bath & Body Works).

ברבעון השלישי המכירות בחנויות זהות של כלל תחומי פעילות החברה, כולל אתרי האונליין שלהם גדלו בשיעור של כ-5.1% לכ-272.6 מיליון שקל לעומת כ-259.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מאתרי האונליין של החברה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025 צמחו בכ-3.2% ובכ-18.5%, בהתאמה, לעומת תקופות מקבילות אשתקד. ברבעון השלישי היוו הכנסות האינטרנט כ-12.7% מסך הכנסות החברה. אתרי האונליין של החברה פעלו כסדרם גם במהלך ימי מבצע 'עם כלביא'.

נכון להיום, החברה מפעילה חמישה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס,  ,Victoria's Secret  Pante rei ו-Bath & Body Works. החברה צפויה לפתוח ברבעון הרביעי של השנה אתר סחר מקוון נוסף של המותג BBW באירופה.