פתאל שוב מעלה תחזיות: צופה הכנסה שנתית של 5.8 מיליארד שקל
הפעילות חזרה למצב לפני הקורונה, אבל המניה עוד רחוקה משם ב-25%. הסיפור הגדול נמצא בעלייה בפעילות באירופה זינוק של 300%. סמנכ"ל הכספים: "המגמה ממשיכה גם ברבעון השלישי"
חברת פתאל החזקות -1.79% בבעלות משפחת פתאל (59.94%) הפועלת בתחום המלונאות ומחזיקה נכסים בישראל ובאירופה מדווחת על חזרה לרמות התוצאות של טרום הקורונה. החברה מדווחת על הכנסות של 1.507 מיליארד שקל ברבעון השני של שנת 2022, לעומת 1.52 מיליארד בתקופה המקבילה ב-2019, וזינוק לעומת 635 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.
פתאל, שכבר העלתה השנה פעמיים את התחזיות, מעלה שוב את התחזית וצופה כעת הכנסות בטווח של 5.3-5.8 מיליארד שקל (לעומת תחזית קודמת להכנסות בטווח של 5.1-5.7 מיליארד שקל. החברה גם צופה EBITDAR שנתי בטווח של 1.6-1.8 מיליארד שקל, מעט נמוך מזה שהשיגה טרום הקורונה, ו-EBITDA שנתי בטווח של 650-750 מיליון שקל, נמוך ב-20% לעומת 868 מיליון שקל שרשמה ב-2019.
בנוסף מדווחת פתאל כי ה-EBITDAR (רווח לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות) טיפס ל-563 מיליון שקל, עליה של 55% לעומת 362.7 ברבעון המקביל שכלל מענקים ממדינות בהן פועלת החברה של 190 מיליון שקל. ה-EBITDA הגיע ל-298 מיליון שקל, בהשוואה ל-179 מיליון אשתקד. בשורה התחתונה, פתאל הגיעה לרווח שיא של 107.4 מיליון שקל, לעומת 77.8 מיליון ברבעון המקביל.
לפתאל יש מזומנים בהיקף של 800 מיליון שקל.
מה הסיבה לזינוק בתוצאות? נכון שהישראלים חזרו לנפוש ובגדול - אבל באירופה רשמה החברה זינוק של 300%
הישראלים חזרו לנפוש במספרים שלפני הקורונה - ופתאל כמובן נהנית מכך. חברת המלונאות שיש לה 211 בתי מלון בחו"ל ובארץ (30% מהפעילות בישראל, השאר בחו"ל) רושמת תפוסה ממוצעת של 78% במלונות שלה, מדובר על ממוצע ב-20 המדינות בהן היא פועלת, 5% מעל התפוסה הכללית במלונות ברחבי הארץ.
- אלה המנכ"לים החדשים של פעילות פתאל בישראל
- פתאל מעדכנת מטה את התחזית השנתית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסות של החברה בישראל ברבעון השני עמדו על 505.7 מיליון שקל, גידול של 41% לעומת 356.7 מיליון ברבעון המקביל. אבל הסיפור הגדול נמצא באירופה: הנופשים בגרמניה הכניסו לפתאל 537 מיליון שקל ברבעון הנוכחי, לעומת 127.9 מיליון אשתקד, זינוק של פי שלושה. בבריטניה ואירלנד (שמהוות מגזר פעילות נפרד מאירופה) הכניסה החברה עוד 477.7 מיליון שקל, לעומת 160 מיליון אשתקד, זינוק של 198%.
התחזיות:
שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה אומר בעקבות הדוחות: "אנו מסכמים את הרבעון השני של שנת 2022 כרבעון הטוב ביותר שהיה לחברה מאז הקמתה. החברה רושמת שיאים בכל סעיפי הדוח ואף מסיימת את הרבעון ברווח נקי לפני השפעת תקן IFRS16 של 163 מיליון שקל וברווח נקי מגולם של 108.5 מיליון שקל. מגמה זו ממשיכה גם לאחר תאריך המאזן והחל מחודש יולי אנו רואים ביקושים גבוהים, הן למלונות הנופש והן למלונות העסקים שלנו, בהמשך לחזרה ההדרגתית של אירועים וכנסים, ולרמות תפוסה ממוצעות גבוהות של כ-80%.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
"אנו חשים ביטחון רב בפעילות העסקית ועל אף החלשות היורו, אנו מעדכנים את תחזית ההכנסות לשנת 2022. כמו כן, צעדי ההתייעלות, בהם נקטנו עם פרוץ משבר הקורונה, ממשיכים לתרום לחיסכון בהוצאות התפעול, גם עם החזרה לשגרה, ואנו מאמינים שהחיסכון בהוצאות יימשך גם בשנים הבאות.
"במקביל, אנו ממשיכים בפיתוח העסקי של הקבוצה, כאשר בחודש יולי דיווחנו על עסקה מהותית לשותפות המלונות של פתאל באירופה. החברה חתמה על הסכם מחייב עם קרן ההשקעות KKR לרכישה של 4 חברות ספרדיות המחזיקות בזכויות הבעלות של 4 בתי מלון ו–2 מלונות דירות מרשת ALUA באיביזה ומיורקה בספרד בתמורה ל-165.5 מיליון אירו. במהלך 3 שנים הבאות אנו צפויים לפתוח 32 בתי מלון נוספים שיתרמו להערכתנו כ-240 מיליון שקל ל-EBITDA של החברה, ועם פתיחתם, תפעיל הרשת 243 בתי מלון עם למעלה מ-45 אלף חדרים בארץ ובחו"ל".
הקורונה כזכור ריסקה את פתאל, אבל מאז היא מתאוששת. אחרי שבשנה שעברה הא ירדה ב-9% השנה היא כבר עולה ב-38% ונסחרת במחיר של 413 שקל למניה, ושווי שוק של 6.63 מיליארד שקל.
כך נראה גרף מניית פתאל:
- 1.דוד 25/08/2022 07:50הגב לתגובה זועושקים אותנו בלי הפסקה ועוד קיבלו הטבות בקורונה. חבל שלא פשטו רגל כולם.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
