ארגו רכשה מתחילת ספטמבר 127 דירות ב-20.8 מיליון אירו
חברת הנדל"ן המניב ארגו פרופרטיז -0.46% רכשה מתחילת חודש ספטמבר 127 יח"ד ב-13 בנייני מגורים בגרמניה ב-20.8 מיליון אירו. על פי החברה, הנכסים מניבים שכ"ד שנתי בהיקף של כ-640 אלף אירו. שכר הדירה בנכסים החדשים מגלם שכ"ד חודשי למ"ר של כ-6.01 אירו, הנמוך בכ-66% משכר הדירה למ"ר שהחברה חותמת בהשכרות חדשות בנכסיה הקיימים.
מתחילת השנה רכשה החברה 67 נכסים הכוללים 638 יח"ד בהיקף כספי של כ-100 מיליון אירו (כולל עלויות עסקה). הנכסים מניבים שכ"ד שנתי בהיקף של כ-3.09 מיליון אירו.
נכון להיום, מחזיקה ארגו (כולל נכסים בתהליך רכישה) 265 מבני מגורים הכוללים 2,716 יח"ד (97% למגורים) בשטח להשכרה של כ-177 א' מ"ר ובתוספת של 526 חניות, המניבים שכ"ד שנתי בסך 15.07 מיליון אירו (בהנחת תפוסה מלאה). זאת בהשוואה ל-239 מבני מגורים, הכוללים 2,477 יח"ד (97% למגורים) בשטח להשכרה של כ-161 א' מ"ר ובתוספת של 482 חניות המניבים שכ"ד שנתי בסך 13.65 מיליון אירו (בהנחת תפוסה מלאה), נכון לסוף חודש יולי.
פרד גניה' סמנכ"ל אסטרטגיה, עסקות ומימון: "אנו פועלים במרץ להמשיך ולהגביר את קצב הרכישות. הנכסים שנרכשו מאז הדיווח האחרון הם בעלי פוטנציאל השבחה גבוה יותר בהשוואה לתיק הקיים של החברה."
- אמצעי התקשורת ששינה את פני המסחר הגלובלי ומה קרה היום לפני 56 שנה
- היום שבו נולד אחד הכלכלנים המשפיעים בעולם ומה קרה היום לפני 51 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השני של השנה רשמה החברה הכנסות מהשכרת נכסים (דמי שכירות+ניהול) בסך כ-6.9 מיליון יורו, FFO של 1.95 מיליון יורו. ברבעון המקביל אשתקד ההכנסות הסתכמו ב-4.6 מיליון יורו וה-FFO ב-1.2 מיליון יורו. ההכנסות משכר הדירה בנכסים הזהים עלו ב-8.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ושכר הדירה בחוזים חדשים עלה ב-5.8% לעומת הרבעון השני של 2020. הפער בין שכר הדירה בהשכרות חדשות לזה הממוצע בחוזים הישנים עומד על כ-46%.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳