עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת הישוב
צילום: ורדי כהנא

הכשרת הישוב מקבלת העלאת דירוג - תשלם פחות ריביות על האג"ח

חברת דירוג האשראי מעלות S&P העלתה היום את דירוג החברה, מה שגרר עדכון תשלומי הריבית בגין סדרות האג"ח כלפי מטה; "העלאת הדירוג הודות לחיזוק בסיס ההון, צפי לירידה משמעותית במינוף"
ערן סוקול |

חברת דירוג האשראי מעלות S&P העלתה היום את דירוג חברת הכשרת הישוב 0% מרמה של BBB+ לדירוג A עם אופק יציב. בנוסף, חברת הדירוג העלתה את דירוג סדרת האג"ח 21 המובטחת בנכס נדל"ן לרמה של A מרמה של A- ואת דירוג יתר הסדרות לרמה של A- מרמה של BBB+.

על רקע העלאת הדירוג, דיווחה הכשרת הישוב על עדכון תשלומי הריבית בגין סדרות האג"ח הכשרת ישוב אגח 20 הנסחרת כעת בתשואה לפדיון ברוטו של 0.8% (צמוד מדד) ובמח"מ של 2.4 שנים וכן הכשרת ישוב אגח 22 0%  הנסחרת כעת בתשואה לפדיון ברוטו של 1.3% (צמוד מדד) ובמח"מ של 4.2 שנים.

 

מקור: דיווח החברה

לפי כלכלני מעלות S&P, העלאת הדירוג הינה הודות למספר פעולות שביצעה החברה לחיזוק בסיס ההון, ואשר צפויות להוביל לירידה משמעותית במינוף המאזני לכ-65% בסוף 2019,  וכן מהערכתם כי המינוף בשנתיים הקרובות צפוי להיות יציב.

בין הפעולות שהובילו לירידה במינוף: שתי הנפקות הון שביצעה החברה לאחרונה בהיקף כולל של כ-250 מיליון שקל, שהתאפשרו לאחר השלמת מהלך השטחת מבנה ההון של החברה באוגוסט 2019, וכן קבלת רולינג מרשות המיסים למיזוג של חברות הנדל"ן הפרטיות של הכשרת הישוב לתוך החברה – מהלך אשר יביא לחיזוק נוסף בבסיס ההון שלה.

 

כתוצאה מפעולות אלה, מעריכים במעלות S&P, כי החברה תמשיך בשנים הקרובות לבצע בהדרגה השקעות משמעותיות בתחומי הליבה שלה, כולל השקעה בנכסים בפיתוח בישראל, הקמת פארקים לוגיסטיים חדשים בפולין על-ידי MLP וייזום למגורים למכירה בפולין.

כלכלני חברת הדירוג מעריכים כי השפעותיהן של השקעות אלו על המינוף יהיו מתונות, ומבססים הערכה זו על אימוץ מדיניות פיננסית עדכנית של החברה לשמירה על מינוף של כ-65% ושאיפה למינוף נמוך אף יותר, באמצעות פריסה לאורך זמן של ההשקעות העתידות המשמעותיות בפעילויות הליבה של החברה, לצד מיתון השפעתן על המינוף באמצעות הנפקות הון נוספות ומכירת נכסים.

 

עוד מציינים במעלות S&P כי פרופיל הסיכון העסקי של החברה נתמך בתיק נכסים מניבים יציב המושכר למאות שוכרים בשיעורי תפוסה יציבים וגבוהים, ובנראות תזרימית גבוהה יחסית לאורך זמן. כמו כן, מציינים כלכלני חברת הדירוג כי פרופיל הסיכון העסקי מושפע לחיוב ממכירת הפעילות המלונאית של החברה שהושלמה ב-2019 אשר שיפרה את המיקוד העסקי של החברה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בנוסף, מציינים בחברת הדירוג כי פרופיל הסיכון העסקי של הכשרת הישוב נתמך על-ידי היקף גדול של קרקעות ונכסים בישראל הטומנות בחובן שווי שאינו בא לידי ביטוי בהון העצמי החשבונאי של החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?

מערכת ביזפורטל |

  • טרם החל המסחר הרציף
  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0%  תעלה ב-1.7%, טבע 0%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.