חיים סיבוני פורסייט
צילום: יח"צ

פורסייט מדווחת על מכירת אב טיפוס ללקוח ביפן; מצפה להזמנות נוספות

המכירה נועדה לבחון את מערכת הראייה הממוחשת של החברה לתעשיית הרכב האוטונומית; החברה בינתיים ללא מכירות משמעותיות, ושורפת בקצב של 10 מיליון דולר בשנה; בקופה יש נכון לרבעון ראשון - 19 מיליון דולר
מערכת Bizportal | (6)

חברת פורסייט 0.56% המתמחה בתחום מערכות ראייה ממוחשבות לרכב, שמניותיה נסחרות בתל אביב ובוול-סטריט מדווחת על מכירה של אבטיפוס למערכת TMQuadSight.

מדובר על מערכת ראייה ממוחשבת המבוססת על ארבע מצלמות ומיועדת לשוק הרכב החצי-אוטונומי והאוטונומי. המערכת הוזמנה על ידי ספק משנה יפני מוביל לתעשיית הרכב. ההכנסות ממכירת מערכת האבטיפוס צפויות להגיע לעשרות אלפי דולרים.

סכום נמוך, אבל בפועל אין משמעות לסכום - הכרה מצד הלקוח היפני יכולה להביא להזמנות בהיקף מאוד משמעותי. הבעיה שבינתיים, פורסייט נמצאת כבר תקופה ארוכה בשלב הפיילוטים, שלב טרום המכירות, והמזומנים שלה נשרפים בקצב מהיר. ואז היא פונה לשוק ועושה הנפקה שמדללת את המשקיעים ומורידה את מחיר המניה.   מדוח הרבעון הראשון עולה כי לחברה 19 מיליון דולר והיא שורפת מזומנים בקצב של 10 מיליון דולר. 

"הזמנה זו מחזקת את חשיבות האסטרטגיה שלנו לקיום הדגמות טכנולוגיות, המציעות ללקוחות אסטרטגיים פוטנציאליים הזדמנות לחוות את מערכת QuadSight בזמן אמת ולהבין בצורה טובה יותר את יכולות הגילוי יוצאות הדופן שלה," אמר חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט. "אני משוכנע כי סדרת ההדגמות הטכנולוגיות שנערכו ביפן תייצר הזמנות נוספות של מערכות אבטיפוס מיצרני רכב וספקי One Tier בחודשים הקרובים".

החברה מסרה כי היא מתכוונת להרחיב את המודעות לפתרונות הייחודיים שלה, לפנות ללקוחות פוטנציאליים ולהרחיב את נוכחותה אצל יצרני הרכב וספקי המשנה, וזאת על ידי מכירת מערכות אבטיפוס נוספות. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    םטם 21/07/2019 18:18
    הגב לתגובה זו
    אני כבר זמן רב מתלבט לגבי אמינות הדיווחים של החברה הזו. אין אף פעם שם של "הלקוח הרוכש" ופרטים נוספים אודות "העיסקה". נראה לי יותר כמניפולציה על מחיר המניה
  • 5.
    עידן 21/07/2019 08:33
    הגב לתגובה זו
    מושכים משכורות עתק ומחלקים לעצמם אופציות בלי סוף. בעלי בית שמאמינים בחברה שלהם מסתכלים על ההמשך ולא על הרגע.
  • 4.
    תום 21/07/2019 08:30
    הגב לתגובה זו
    ועקצה אותם מחר המניה כבר תתרסק שוב
  • 3.
    עומרי 21/07/2019 06:50
    הגב לתגובה זו
    מובילאאיי לקח 15 שנים, פורסייט אוטוטו תגיע להסכם מסחרי מאחד היצרנים. תהיה בשווי אחר לגמרי
  • 2.
    יובל 21/07/2019 06:22
    הגב לתגובה זו
    היום המניה עולה לשער של 3000
  • 1.
    קשה להאמין שנראה אי פעם מכונית אוטונומית לחלוטין (ל"ת)
    משה ראשל"צ 20/07/2019 23:27
    הגב לתגובה זו
בזק
צילום: לילך צור

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק

אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

ליאור דנקנר |

בי קומיוניקיישנס 5.8%  מתקדמת לפירוק וחלוקה לבעלי המניות אחרי שמכרה את יתרת המניות שלה בבזק 5.1% . לפי מצגת החברה הערך הנכסי למניה עומד על 27 שקל, בזמן שבשוק היא נסחרת סביב 25 שקל. הפער מגלם תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר, עם שחיקה אפשרית בגלל הוצאות ותשלומים משפטיים.

המכירה של בי קומיוניקיישנס מסמנת יציאה סופית של קרן סרצ'לייט ודוד פורר מההחזקה בבזק, אחרי קבלת אישורים שאפשרו ירידה מתחת לרף שמגדיר גרעין שליטה והפצה רחבה בשוק. בזק נשארת חברה בלי גרעין שליטה, והשאלה שחוזרת היא אם יתגבש בעל בית חדש דרך איסוף מניות מהמוסדיים ובמסחר בשוק.

במקביל, זה שבזק בלי גרעין שליטה לא מחייב מהלך מיידי. אבל זה כן מעלה מחדש את הדיון על גופים שמסתכלים על עסקה ארוכת טווח, בעיקר כאלה שיודעים לעבוד עם תזרים יציב ומינוף.


גרעין השליטה והאם בזק יכולה להתייעל

בין השמות שעולים בשיחות בשוק מופיעות קיסטון וקרן תש"י. ההיגיון של קרנות תשתית בבזק נשען על שני דברים שנוטים לעבוד להן טוב. הראשון הוא יציבות תזרימית של עסק תקשורת גדול עם תשתיות לאומיות. השני הוא יכולת לבצע רכישה במינוף, כלומר לשלב הון עצמי עם חוב, מתוך הנחה שמימון זול יחסית משפר את התשואה לאורך זמן.

אבל מול ההיגיון הזה עומדת נקודה פשוטה. בזק לא נסחרת כאילו היא מציאה. שווי השוק שלה סביב 18.5 מיליארד שקל והמניה במכפיל רווח של כ-13 עד 14. בהשוואה עולמית, מכפילים בענף התקשורת נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן קשה לבנות תרחיש של אפסייד מהיר רק מתמחור מחדש.

אינטרקיור
צילום: אינטרקיור

אינטרקיור נופלת: חוב בספק של 27 מיליון שקל מבזלת

צניחה ש כ-13% במניה לשווי של 200 מיליון שקל; בזלת נמצאת בסוג של הסדר חוב. על התוצאות של אינטרקיור, היקף החשיפה ביחס לשווי והעתיד

רן קידר |
נושאים בכתבה אינטרקיור

מניית אינטרקיור -12.72%  ירדה ב-12.7% לאחר שבשבוע שעבר, בזלת שהיא ספקית של אינטרקיור החלה בהליך ארגון מחדש מטעם בית משפט. החשיפה הכספית של אינטרקיור מגיעה לכ-27 מיליון שקל. סכום משמעותי מתוך שווי השוק של החברה הפועלת בתחום הקנאביס שנסחרת ב-200 מיליון שקל. 

חלק מהסכום עשוי להיגבות במקביל להסדר חוב ומכירת הפעילות של בזלת, אך צפוי שתהיה תספורת. "המכה" הזו לאינטרקיור היא סוג של הוצאה חד פעמית, אבל בשנים האחרונות, יש הרבה "הוצאות חד פעמיות" לרבות הפסדים בגלל המלחמה והשיתוק של המפעל של החברה שנמצא סמוך לגדר. 

מנגד, הקנאביס גדל בביקושים בעולם, וצפוי לחזור לגדול גם בארץ, ואינטרקיור שהיא גם יבואנית, גם מייצרת בארץ וגם מייצאת לעולם, צופה ליהנות מהגידול העולמי. במחצית הראשונה של השנה 

במחצית הראשונה של השנה הסתמו הכנסות אינטרקיור ב-130 מיליון שקל, עלייה של 15% לעומת המחצית השנייה של 2024,. תזרים המזומנים התפעולי היה חיובי בסך של 12 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של 43 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר במחצית האחת עשרה ברציפות שבה החברה מציגה EBITDA מתואם חיובי, שהסתכם ב-12.6 מיליון שקל (כ-10% מההכנסות). 

החברה מדווחת על המשך השיקום במתקן ניר עוז, שחידש את פעילות הייצור, הייבוא והמכירות לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר. במקביל הושקו יותר מ-40 מוצרים חדשים, ההשקות הראשונות מאז אוקטובר 2023. עד סוף התקופה קיבלה אינטרקיור מקדמות פיצוי של 81 מיליון שקל מהרשויות בגין נזקי מלחמה, מתוך תביעות כוללות בהיקף של 251 מיליון שקל. יתרות המזומנים הסתכמו ב-54 מיליון שקל וההון העצמי עמד על 432 מיליון שקל.