פורסייט מדווחת על מכירת אב טיפוס ללקוח ביפן; מצפה להזמנות נוספות
חברת פורסייט -1.95% המתמחה בתחום מערכות ראייה ממוחשבות לרכב, שמניותיה נסחרות בתל אביב ובוול-סטריט מדווחת על מכירה של אבטיפוס למערכת TMQuadSight.
מדובר על מערכת ראייה ממוחשבת המבוססת על ארבע מצלמות ומיועדת לשוק הרכב החצי-אוטונומי והאוטונומי. המערכת הוזמנה על ידי ספק משנה יפני מוביל לתעשיית הרכב. ההכנסות ממכירת מערכת האבטיפוס צפויות להגיע לעשרות אלפי דולרים.
סכום נמוך, אבל בפועל אין משמעות לסכום - הכרה מצד הלקוח היפני יכולה להביא להזמנות בהיקף מאוד משמעותי. הבעיה שבינתיים, פורסייט נמצאת כבר תקופה ארוכה בשלב הפיילוטים, שלב טרום המכירות, והמזומנים שלה נשרפים בקצב מהיר. ואז היא פונה לשוק ועושה הנפקה שמדללת את המשקיעים ומורידה את מחיר המניה. מדוח הרבעון הראשון עולה כי לחברה 19 מיליון דולר והיא שורפת מזומנים בקצב של 10 מיליון דולר.
"הזמנה זו מחזקת את חשיבות האסטרטגיה שלנו לקיום הדגמות טכנולוגיות, המציעות ללקוחות אסטרטגיים פוטנציאליים הזדמנות לחוות את מערכת QuadSight בזמן אמת ולהבין בצורה טובה יותר את יכולות הגילוי יוצאות הדופן שלה," אמר חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט. "אני משוכנע כי סדרת ההדגמות הטכנולוגיות שנערכו ביפן תייצר הזמנות נוספות של מערכות אבטיפוס מיצרני רכב וספקי One Tier בחודשים הקרובים".
- האם הפעם זה משמעותי? פורסייט בהסכם של 1 עד 4 מיליון דולר עם אלביט
- אחרי התרסקות של 80%: פורסייט בהסכם של עד 51 מיליון דולר ל-4 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מסרה כי היא מתכוונת להרחיב את המודעות לפתרונות הייחודיים שלה, לפנות ללקוחות פוטנציאליים ולהרחיב את נוכחותה אצל יצרני הרכב וספקי המשנה, וזאת על ידי מכירת מערכות אבטיפוס נוספות.
- 6.םטם 21/07/2019 18:18הגב לתגובה זואני כבר זמן רב מתלבט לגבי אמינות הדיווחים של החברה הזו. אין אף פעם שם של "הלקוח הרוכש" ופרטים נוספים אודות "העיסקה". נראה לי יותר כמניפולציה על מחיר המניה
- 5.עידן 21/07/2019 08:33הגב לתגובה זומושכים משכורות עתק ומחלקים לעצמם אופציות בלי סוף. בעלי בית שמאמינים בחברה שלהם מסתכלים על ההמשך ולא על הרגע.
- 4.תום 21/07/2019 08:30הגב לתגובה זוועקצה אותם מחר המניה כבר תתרסק שוב
- 3.עומרי 21/07/2019 06:50הגב לתגובה זומובילאאיי לקח 15 שנים, פורסייט אוטוטו תגיע להסכם מסחרי מאחד היצרנים. תהיה בשווי אחר לגמרי
- 2.יובל 21/07/2019 06:22הגב לתגובה זוהיום המניה עולה לשער של 3000
- 1.קשה להאמין שנראה אי פעם מכונית אוטונומית לחלוטין (ל"ת)משה ראשל"צ 20/07/2019 23:27הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם
אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגזינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%
בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות? אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%
מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח
הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה:
דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
