חיים סיבוני פורסייט
צילום: יח"צ

פורסייט מדווחת על מכירת אב טיפוס ללקוח ביפן; מצפה להזמנות נוספות

המכירה נועדה לבחון את מערכת הראייה הממוחשת של החברה לתעשיית הרכב האוטונומית; החברה בינתיים ללא מכירות משמעותיות, ושורפת בקצב של 10 מיליון דולר בשנה; בקופה יש נכון לרבעון ראשון - 19 מיליון דולר
מערכת Bizportal | (6)

חברת פורסייט -8.48% המתמחה בתחום מערכות ראייה ממוחשבות לרכב, שמניותיה נסחרות בתל אביב ובוול-סטריט מדווחת על מכירה של אבטיפוס למערכת TMQuadSight.

מדובר על מערכת ראייה ממוחשבת המבוססת על ארבע מצלמות ומיועדת לשוק הרכב החצי-אוטונומי והאוטונומי. המערכת הוזמנה על ידי ספק משנה יפני מוביל לתעשיית הרכב. ההכנסות ממכירת מערכת האבטיפוס צפויות להגיע לעשרות אלפי דולרים.

סכום נמוך, אבל בפועל אין משמעות לסכום - הכרה מצד הלקוח היפני יכולה להביא להזמנות בהיקף מאוד משמעותי. הבעיה שבינתיים, פורסייט נמצאת כבר תקופה ארוכה בשלב הפיילוטים, שלב טרום המכירות, והמזומנים שלה נשרפים בקצב מהיר. ואז היא פונה לשוק ועושה הנפקה שמדללת את המשקיעים ומורידה את מחיר המניה.   מדוח הרבעון הראשון עולה כי לחברה 19 מיליון דולר והיא שורפת מזומנים בקצב של 10 מיליון דולר. 

"הזמנה זו מחזקת את חשיבות האסטרטגיה שלנו לקיום הדגמות טכנולוגיות, המציעות ללקוחות אסטרטגיים פוטנציאליים הזדמנות לחוות את מערכת QuadSight בזמן אמת ולהבין בצורה טובה יותר את יכולות הגילוי יוצאות הדופן שלה," אמר חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט. "אני משוכנע כי סדרת ההדגמות הטכנולוגיות שנערכו ביפן תייצר הזמנות נוספות של מערכות אבטיפוס מיצרני רכב וספקי One Tier בחודשים הקרובים".

החברה מסרה כי היא מתכוונת להרחיב את המודעות לפתרונות הייחודיים שלה, לפנות ללקוחות פוטנציאליים ולהרחיב את נוכחותה אצל יצרני הרכב וספקי המשנה, וזאת על ידי מכירת מערכות אבטיפוס נוספות. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    םטם 21/07/2019 18:18
    הגב לתגובה זו
    אני כבר זמן רב מתלבט לגבי אמינות הדיווחים של החברה הזו. אין אף פעם שם של "הלקוח הרוכש" ופרטים נוספים אודות "העיסקה". נראה לי יותר כמניפולציה על מחיר המניה
  • 5.
    עידן 21/07/2019 08:33
    הגב לתגובה זו
    מושכים משכורות עתק ומחלקים לעצמם אופציות בלי סוף. בעלי בית שמאמינים בחברה שלהם מסתכלים על ההמשך ולא על הרגע.
  • 4.
    תום 21/07/2019 08:30
    הגב לתגובה זו
    ועקצה אותם מחר המניה כבר תתרסק שוב
  • 3.
    עומרי 21/07/2019 06:50
    הגב לתגובה זו
    מובילאאיי לקח 15 שנים, פורסייט אוטוטו תגיע להסכם מסחרי מאחד היצרנים. תהיה בשווי אחר לגמרי
  • 2.
    יובל 21/07/2019 06:22
    הגב לתגובה זו
    היום המניה עולה לשער של 3000
  • 1.
    קשה להאמין שנראה אי פעם מכונית אוטונומית לחלוטין (ל"ת)
    משה ראשל"צ 20/07/2019 23:27
    הגב לתגובה זו
ייקור דמי הניהול
צילום: Pixabay

הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית של חברות הביטוח

עושק שלא נגמר בפוליסות החיסכון: גם באפיק השקליות גובות חברות הביטוח דמי ניהול שקרובים לאחוז על מוצר שמנהל מעל שני מיליארד שקל ומניב פחות מקרן כספית ופיקדון שקלי בלי דמי ניהול; איפה הרגולטור?
מנדי הניג |

אם חשבנו שהעושק של חברות הביטוח בפוליסות החיסכון מסתיים במסלולים על ה-S&P שם הם כנראה ניצלו את הנהירה הציבורית לאפיקים האלה, התבדינו. גם באפיק השמרני ביותר - הפוליסה השקלית הדפוס הזה ממשיך. זה אמור להיות מסלול סולידי שנותן לחוסכים יציבות, נזילות וביטחון, אבל בפועל הוא מכרה זהב בשביל חברות הביטוח ותשואת זבל לחוסכים. מדובר במוצר שמנוהלים בו למעלה משני מיליארד שקל מכספי הציבור, עם דמי ניהול שמגיעים עד ל-0.8% בשנה על השקעות שאין בהן כמעט ניהול ויש להם תחליפים באפס דמי ניהול - קרנות כספיות הן בדמי ניהול של כ-0.15%-0.2% והן מוצר עדיף שמספק תשואה טובה יותר, ופיקדונות בנקים עם אפס דמי ניהול ומק"מים גם עם אפס דמי ניהול, אך עם עמלת קנייה ומכירה (של 0.05% עד 0.1%). כל המוצרים האחרים נתנו בנטו יותר במבט לאחור ועם עלויות נמוכות יותר. איך אתם הייתם קוראים לזה? ניצול, עושק, שוד, אולי אפילו גניבה?  

צריך להגיד שזה חוקי. חברות הביטוח פועלות בהתאם לחוק, אם החוק מאפשר אז הן נכנסות לשם, אבל שלא יתפלאו אחר כך שהן בהדרגה הופכות לשנואות - הבנקים "זכו בצדק"  בטייטל של הגופים השנואים במדינה, אבל חברות הביטוח מתקרבות לשם בצעדי ענק עם ביטוחים יקרים, דמי ניהול מופרזים וניצול של חוסר הידע של הציבור. לא הוגן ולא הגון, אבל טוב לכיס - חברות הביטוח בשנת שיא ברווחים וזה מתבטא בזינוק במניות בבורסה. 

ובחזרה למוצר השקלי. מוצר פשוט עם הרבה תחליפים. פוליסת חיסכון שקלית היא הפוליסה הסולידית ביותר, אמורה להניב תשואה חסרת סיכון. הסיכון מגיע ממקור אחר לגמרי - מדמי הניהול.

במרכז התמונה נמצאת הראל, היא מנהלת כ-727 מיליון שקל במסלול השקלִי וגובה עליו 0.76% דמי ניהול. מדובר בכ-5.5 מיליון שקל שנגבים מדי שנה מהחוסכים על השקעה שהניבה 4.5% בשנה האחרונה, מתחת לתשואה של קרנות הכספיות, רק שבקרנות הכספיות  זה הנטו. בפוליסה צריך לתת 0.76% להראל וזה משאיר סדר גודל של 3.75%.

כל הפוליסות חיסכון הן בסביבה דומה של תשואה נטו - מתחת למכשירים האחרים, הראל היא לא היחידה, אבל היא הגדולה ביותר. 

בדקנו את כל הגופים -התשואה הממוצעת בפוליסות השקליות עומדת על כ-4.5% ברוטו לשנה ואם ננכה מזה את דמי הניהול - שנעים סביב 0.7%-0.8% - נשאר עם תשואה של כ-3.7% בנטו. הפיקדונות בתקופה הזו הניבו מעל 4% (ועד 4.4%), הקרנות הכספיות כ-4.5%.

חוץ מהראל שהיא הגדולה ביותר, יש פוליסה למגדל שגובה דמי ניהול של 0.78%, הפניקס 0.74%, ו-כלל עם 0.72%.

ייקור דמי הניהול
צילום: Pixabay

הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית של חברות הביטוח

עושק שלא נגמר בפוליסות החיסכון: גם באפיק השקליות גובות חברות הביטוח דמי ניהול שקרובים לאחוז על מוצר שמנהל מעל שני מיליארד שקל ומניב פחות מקרן כספית ופיקדון שקלי בלי דמי ניהול; איפה הרגולטור?
מנדי הניג |

אם חשבנו שהעושק של חברות הביטוח בפוליסות החיסכון מסתיים במסלולים על ה-S&P שם הם כנראה ניצלו את הנהירה הציבורית לאפיקים האלה, התבדינו. גם באפיק השמרני ביותר - הפוליסה השקלית הדפוס הזה ממשיך. זה אמור להיות מסלול סולידי שנותן לחוסכים יציבות, נזילות וביטחון, אבל בפועל הוא מכרה זהב בשביל חברות הביטוח ותשואת זבל לחוסכים. מדובר במוצר שמנוהלים בו למעלה משני מיליארד שקל מכספי הציבור, עם דמי ניהול שמגיעים עד ל-0.8% בשנה על השקעות שאין בהן כמעט ניהול ויש להם תחליפים באפס דמי ניהול - קרנות כספיות הן בדמי ניהול של כ-0.15%-0.2% והן מוצר עדיף שמספק תשואה טובה יותר, ופיקדונות בנקים עם אפס דמי ניהול ומק"מים גם עם אפס דמי ניהול, אך עם עמלת קנייה ומכירה (של 0.05% עד 0.1%). כל המוצרים האחרים נתנו בנטו יותר במבט לאחור ועם עלויות נמוכות יותר. איך אתם הייתם קוראים לזה? ניצול, עושק, שוד, אולי אפילו גניבה?  

צריך להגיד שזה חוקי. חברות הביטוח פועלות בהתאם לחוק, אם החוק מאפשר אז הן נכנסות לשם, אבל שלא יתפלאו אחר כך שהן בהדרגה הופכות לשנואות - הבנקים "זכו בצדק"  בטייטל של הגופים השנואים במדינה, אבל חברות הביטוח מתקרבות לשם בצעדי ענק עם ביטוחים יקרים, דמי ניהול מופרזים וניצול של חוסר הידע של הציבור. לא הוגן ולא הגון, אבל טוב לכיס - חברות הביטוח בשנת שיא ברווחים וזה מתבטא בזינוק במניות בבורסה. 

ובחזרה למוצר השקלי. מוצר פשוט עם הרבה תחליפים. פוליסת חיסכון שקלית היא הפוליסה הסולידית ביותר, אמורה להניב תשואה חסרת סיכון. הסיכון מגיע ממקור אחר לגמרי - מדמי הניהול.

במרכז התמונה נמצאת הראל, היא מנהלת כ-727 מיליון שקל במסלול השקלִי וגובה עליו 0.76% דמי ניהול. מדובר בכ-5.5 מיליון שקל שנגבים מדי שנה מהחוסכים על השקעה שהניבה 4.5% בשנה האחרונה, מתחת לתשואה של קרנות הכספיות, רק שבקרנות הכספיות  זה הנטו. בפוליסה צריך לתת 0.76% להראל וזה משאיר סדר גודל של 3.75%.

כל הפוליסות חיסכון הן בסביבה דומה של תשואה נטו - מתחת למכשירים האחרים, הראל היא לא היחידה, אבל היא הגדולה ביותר. 

בדקנו את כל הגופים -התשואה הממוצעת בפוליסות השקליות עומדת על כ-4.5% ברוטו לשנה ואם ננכה מזה את דמי הניהול - שנעים סביב 0.7%-0.8% - נשאר עם תשואה של כ-3.7% בנטו. הפיקדונות בתקופה הזו הניבו מעל 4% (ועד 4.4%), הקרנות הכספיות כ-4.5%.

חוץ מהראל שהיא הגדולה ביותר, יש פוליסה למגדל שגובה דמי ניהול של 0.78%, הפניקס 0.74%, ו-כלל עם 0.72%.