סאני תקשורת נסחרת במכפיל 7.6 למרות צניחה של 42% ברווחי Q1
חברת סאני תקשורת 0.75% סלולרית מקבוצת לפידות קפיטל -4.1% (45.92%), הפועלת בתחום הטלפונים והאביזרים הסלולריים מתוצרת סמסונג דיווחה הבוקר (ה') על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019 עם צמיחה של 12% בהכנסות, ירידה בשולי הרווחיות וצניחה של כ-42% ברווח הנקי. מניית החברה זינקה בכ-18% מתחילת השנה והחברה נסחרת במכפיל 7.6 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.
הכנסות סאני תקשורת הסתכמו בכ-309 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019, עלייה של כ-12.1% לעומת הכנסות של כ-276 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס בעיקר לגידול במכירת המכשירים כתוצאה מהשקת סדרת ה-S10, מהגדלת מגוון המכשירים המוצעים ללקוחות ומגידול בהכנסות ממכירת אביזרים וחלפים.
הכנסות החברה צמחו בקצב שנתי של כ-12% מאז 2016
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-8.6 מיליון שקל, צניחה של כ-42% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד אשר הסתכם בכ-14.8 מיליון שקל. הירידה מיוחסת בעיקר לעלייה בהוצאות המימון.
הרווח הנקי צמח בקצב שנתי ממוצע של 78% מאז 2016
הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-38 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-12.3%. מדובר בעלייה של כ-5.7% לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-36 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-13%. החברה מציינת כי הקיטון בשולי הרווח הגולמי נובע בעיקר משינויים בתמהיל מכירות המוצרים ושחיקת הרווח הגולמי בקטגוריית החלפים והאביזרים.
- לפידות קפיטל מחזקת את האחיזה בסאני תקשורת
- זעזוע נוסף בסלולר: סאני מציעה חבילה ב-14.9 שקלים לחודש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברמה התפעולית החברה הציגה שיפור יחסי, עם שולי הוצאות תפעול של כ-4.9% ברבעון הראשון, לעומת שולי הוצאות תפעול של כ-5.6% בתקופה המקבילה אשתקד, מה שהוביל ביחד עם העלייה ברווח הגולמי לגידול של כ-2.4 מיליון שקל ברווח התפעולי ברבעון הראשון של 2019 ולשמירה על שולי רווחיות תפעולית של כ-7.4% בדומה לשולי הרווח התפעולי ברבעון המקביל (7.5%).
הוצאות המימון חתכו את השורה התחתונה
הגורם המרכזי לירידה ברווח הנקי, למרות העלייה ברווח התפעולי כאמור, נעוץ בהפרש של כ-10.3 מיליון שקל בהוצאות המימון נטו אשר הסתכמו בכ-11.6 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת כ-1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מסבירה כי השינוי בהוצאות המימון נובע בעיקר כתוצאה מעסקאות גידור שמבצעת החברה לניהול וצמצום השפעות השינויים בשער החליפין של הדולר על תוצאות הפעילות.

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
מניות עולות – קרדיט: AIאפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה
דצמבר מתקרב לסיום עם ירידות יומיות במדדים ועם פער ברור בין מניות גדולות לקטנות. אפקט ינואר עדיין נמצא על השולחן, אבל נראה שהוא רחוק מלהיות מובן מאליו
אמצע דצמבר, ושוב חוזרות השאלות הקבועות על אפקט ינואר. ביום המסחר האחרון המדדים המובילים ירדו, אבל כשמסתכלים על כל השנה התמונה עדיין חיובית. הפער הזה משאיר את המשקיעים עם אותה שאלה מוכרת: האם תחילת השנה תצליח לתת דחיפה נוספת לשוק, או שהפעם העונתיות לא באמת תעבוד.
אפקט ינואר הוא שם לתופעה די מוכרת בשוק ההון. בתחילת השנה יש לא פעם נטייה לעליות, ובעיקר במניות הקטנות. ההסבר המרכזי הוא טכני. לקראת סוף השנה משקיעים מוכרים מניות בהפסד לצורכי מס, ואחרי תחילת ינואר חלק מהכסף חוזר לשוק, לפעמים לאותן מניות שנמכרו קודם. עם הזמן הדפוס הזה הפך לפחות יציב. יש יותר מודעות, יותר מסחר ממוחשב, והריבית והמאקרו יכולים לבטל עונתיות די מהר. לכן, גם כשהשיח סביב אפקט ינואר חוזר בכל שנה, השוק בפועל לא תמיד משתף פעולה.
השנה נראית טובה, אבל לא בכל מקום
כשמסתכלים על המספרים של השנה הנוכחית רואים תמונה לא אחידה. מדד S&P 500 עלה מאז תחילת השנה בכ-16%, הנאסד״ק הוסיף קצת יותר מ-20%, ואילו מדד ראסל 2000, שמייצג מניות קטנות, עלה בכ-14.5%. כלומר, השוק עלה בצורה ברורה, אבל עיקר הכוח הגיע מהמדדים הגדולים, ולא מהמניות הקטנות שקשורות יותר לאפקט ינואר הקלאסי.
- האם צפוי גם "ראלי ינואר"? - הנה הסימנים הטכניים שיעידו על כך
- פתיחת השנה בסקטור הביוטק – יהיה לנו אפקט ינואר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התמונה הזו חשובה, כי לא פעם אפקט ינואר מגיע אחרי תקופה שבה המניות הקטנות נשארו מאחור. השנה, לפחות עד כה, הפער הזה לא נסגר, וההובלה נשארה אצל החברות הגדולות והמבוססות יותר.
