גרף

נכנעה ללחץ: מיילן מורידה את מחיר האפיפן בשיעור דרמטי -אבל יש כוכבית

גיא בן סימון | (4)
נושאים בכתבה מיילן

ההד הציבורי עשה את שלו. לאחר ההתבטאות החריפה של הילרי קלינטון אמש בדבר מחיר תרופת ה'אפיפן', מיילן מעדכנת כעת כי היא מורידה את מחיר התרופה נגד אלרגיה (ערכה ל-18-12 חודשים) ב-50% מ-600 דולר ל-300 דולר.  מדובר בהפחתת מחיר רק לאלה המתקשים להשיגה בשל סוגיית המחיר (משפחות המשתכרות מתחת ל-97,200 דולר בשנה וקריטריונים דומים נוספים). עבורם תסבסד מיילן את מחיר התרופה. 

המניה תיקנה מעלה בשיעור חד בת"א לאחר ההודעה מירידות של מעל 5% לירידות של 2% בלבד, וכעת חזרה לירידות של 4.4% במחזור מסחר של 56 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי של 13.8 אלף שקל בממוצע בחודש האחרון.

גרף תוך יומי של מניית מיילן בת"א:

אמנם מדובר בפגיעה קשה מבחינת מיילן שכן האפיפן היא התרופה המרכזית בפורטופליו שלה ואחראית על 40% מהרווח התפעולי בשנת 2015, אך נראה שבשוק סבורים שהמהלך יביא להורדת הלחץ הציבורי על החברה. במסחר המוקדם בוול סטריט המניה עולה כעת סביב 3% אחרי נפילה של 5.4% אתמול במחזור גדול. 

נציין כי כמעט חלפה לה שנה מאז קלינטון יצאה כנגד מחירי התרופות הגנריות בראש חוצות, והסקטור בארה"ב סבל מלחץ מתמשך כאשר גלי ההדף הגיעו גם לתל אביב. ארבעת מניות הפארמה הגדולות תופסות נתח שוק של כמעט 30% ממדד המעו"ף ואלו מכבידות על המדד שמאבד כ-1%. הסאגה הנוכחית קיבלה תאוצה בתחילת השבוע כאשר יו"ר החברה רוברט קורי קיבל זימון לקונגרס כדי להסביר כיצד קפץ מחיר התרופה בשיעור כה מוגזם. הזימון הגיע בעקבות דרישותיהם של שלושה סנטורים בעניין.

מיילן חולשת על נתח שוק של יותר מ-90% לטיפול מציל חיים עם האפיפן לאחר שהמתחרה יצאה מהשוק לפני כחצי שנה. אותה בלעדיות אפשרה לחברה להזניק את מחיר האפיפן מ-100 דולר בשנת 2008 ליותר מ-600 דולר, וכעת עם ההדר הציבורי החברה כאמור מורידה את המחיר באגרסיביות. נזכיר כי רק ב-2015 מכירות האפיפן הגיעו ל-1 מיליארד דולר.

נציין כי בתגובה להד התקשורתי ולתגובה החריפה של קלינטון והבית הלבן, מיילן מסרה בתגובה כי היא עובדת על פתרון למטופלים ולמשפחותיהם, ונראה כי החברה אכן עמדה במילותיה. הדבר הגיע באותה נשימה עם ההסבר לפיו אין מה להשוות בין עליית מחירי התרופות - של 100 אלף דולר - שהביאה לזעם הציבורי, לעומת מחיר ה'אפיפן' פרי יצורה.

מנכ"לית מיילן הת'ר ברש נשאלה בראיון ל-CNBC מדוע מחיר התרופה זינק ב-1,000% - (לכתבה מלאה)

קיראו עוד ב"שוק ההון"

יונתן קרייזמן על הנפילות במחירי התרופות: הזדמנות או סכין נופלת?

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בא 25/08/2016 16:26
    הגב לתגובה זו
    איך הוא יעוף . איך הדמוקרטים מצאו אותו , אפילו תרומות כבר לא יעזרו למיילן . הוא יצטרך לחזור למכור מכוניות משומשות .
  • 2.
    א.ע 25/08/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
    לאחר שספגה מכה בבורסה על הפקעת מחירי התרופה נבהלה מיילן והורידה את מחיר התרופה ועל זה נאמר הוסיפה חטא על פשע ,מאחר ואם היא מרוויחה כעת אז לפני כן הייתה גזלנית ועל כך מגיע לה עונש.
  • כפולה ? מה עם זה שהיצור הזה נולד ? (ל"ת)
    בא 25/08/2016 16:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ציון 25/08/2016 14:45
    הגב לתגובה זו
    כול הענף הזה יספוג בעתיד ניגמרה החגיגה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.