רווחי דלתא גדלו ב-6% והחברה מאשררת תחזיותיה ל-2015; אקסלנס: "רואים בה חברה מצויינת"

השינויים בשער הדולר פגעו ברווחים; החברה החליטה לחלק דיבידנד ואשררה תחזיותיה ל-2015
גיא ארז |
נושאים בכתבה דלתא דלתא גליל

חברת דלתאגליל דיווחה אמש (ג') על תוצאות הרבעון השלישי של 2015, ואלו עמדו בהתאם לציפיות. בשורה התחתונה, החברה רשמה גידול של 12% במכירות במונחי מטבע מקור לעומת רבעון מקביל אשתקד. בנטרול שער הדולר, הגידול ברווחים נחתך לשיעור של 6%, והן עמדו ברבעון האחרון על 284.6 מיליון דולר. המניה מזנקת כעת מעל ל-4%.

החברה גם הצליחה להגדיל את הרווח התפעולי (לפני סעיפים חד-פעמים ברבעון השלישי של 2015)בשיעור של 2%, והוא הסתכם בסך של 22.1 מיליון דולר.

ה- EBITDA (הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות) הסתכם ב-27.1 מיליון דולר שהם 9.5% מהמכירות ברבעון השלישי של 2015, זאת, לעומת 26.1 מיליון דולר ברבעון מקביל של 2014.

הרווח הנקי לפני סעיפים חד-פעמיים המיוחס לבעלי המניות ברבעון השלישי של 2015, הסתכם ב- 14.1 מיליון דולר, לעומת 13.9 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד, עליה של 2%.

בשורת התחזית לשנת 2015 כולה - החברה מאשררת את תחזיותיה הקודמות, ומעריכה כי מכירות לשנת 2015 יסתכמו ב- 1,080 עד 1,095 מיליון דולר המהווים גידול אורגני של בין 7% - 9% במונחי מטבע מקורי. סך הרווח המדולל הצפוי למניה בשנת 2015 יסתכם לכדי 1.88 עד 2.00 דולר למניה.

 דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך של 13.9 סנט למניה המהווים כ- 3.5 מיליון דולר  אשר יחולק ביום 17 בנובמבר 2015 על פי השער היציג של הדולר כפי שיפורסם ביום קודם ליום התשלום. המועד הקובע וה"אקס" לחלוקה יהיה 4 בנובמבר 2015.

                                        

מנכ"ל דלתא גליל תעשיות, אייזק דבח, מסר כי: "הרבעון השלישי היה בהתאם לציפיותינו. המכירות ברבעון ובתשעת החודשים הראשונים של 2015 צמחו בשיעור דו ספרתי, בהובלת גידול במכירות מוצרי אקטיבוויר".

מבית ההשקעות אקסלנס נשואה מסרו כי "בשורה התחתונה, מעבר להרעה זמנית בגין המטבעות, דלתא מציגה תוצאות יפות. אנו לא מתרגשים מהשפעת המטבעות הזמנית, כאשר הפעילות עצמה ממשיכה לספק מנועי צמיחה נאים והגנה הנובעת מפיזור. במקביל נזכיר שהתחזקות הדולר ביחס לשקל אמורה לתמוך בעלייה בשווי החברה (זאת משום שדלתא נסחרת בש"ח אך למעשה הינה חברה דולרית בעיקרה).

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.