מצטרפת חדשה לבורסה: שובל תנפיק לפי שווי של 470 מיליון שקל
חברת הנדל"ן שגייסה לפני כחצי שנה אג"ח, תבצע הנפקה של מניות ואופציות, באמצעותה היא תגייס כ-100 מיליון שקל; בעל השליטה בחברה יישאר משה מילר שיחזיק בכ-77.7% ממניות החברה, בזמן שהציבור יחזיק ביתר המניות (22.3%)
חברת הנדל"ן שובל הנדסה צפויה לרשום את מניותיה למסחר בבורסה בתל אביב, באמצעות הנפקה ראשונית של מניות ואופציות, לפי שווי של כ-470 מיליון שקל. במסגרת ההנפקה, צפויה החברה, שגייסה בשנה האחרונה אג"ח בתל אביב, לגייס סכום של כ-98 מיליון שקל.
על פי תשקיף המדף שפרסמה שובל, היא תציע למוסדיים כ-11.2 מיליון מניות, במחיר של 8.71 שקל למניה, וכן כ-2.8 אופציות ללא תמורה נוספת (אופציה אחת על כל ארבע מניות). לאחר השלמת המהלך, בעל השליטה בחברה יישאר משה מילר, שיחזיק בכ-77.7% ממניות החברה, בזמן שהציבור יחזיק ביתר המניות (22.3%). על פי הדיווחים, הגופים המוסדיים שצפויים להשתתף בהנפקה הם בתי ההשקעות מור וילין לפידות לצד קרן הגידור נוקד וחברת הביטוח הפניקס, שגם תבצע את החיתום של ההנפקה.
בכך מצטרפת שובל לחברת ה-IT אלעד מערכות שפרסמה אתמול תשקיף לקראת הנפקת מניות בבורסה, לפי שווי של כ-460 מיליון שקל. החברה פועלת במספר תחומים, כולל ניהול מערכות קשרי לקוחות (CRM), פתרונות דיגיטליים למסחר אלקטרוני וממשקי משתמש, כאשר אחד מהפלטפורמות המרכזיות שלה היא Chameleon, פלטפורמה שפרוסה במספר בתי חולים ומרכזים רפואיים בארץ ועוזרת לנהל תיקים רפואיים של מטופלים.
- סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
- המניה של האחים וינקלבוס צונחת מתחת למחיר ההנפקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קבוצת שובל נוסדה בשנת 1985 על ידי משה מילר, המשמש גם כמנכ"ל ויו"ר החברה, והיא פועלת בתחום הנדל"ן בארץ. לחברה פעילות הן בתחום הנדל"ן המניב והן בתחום הנדל"ן היזמי, כמו גם פעילות בתחום הביצוע, באמצעות חברת הבת שובל צאלה. ביוני האחרון, השלימה החברה גיוס אג"ח של כ-136 מיליון שקל, שסלל את הדרך של החברה להנפקה.
בתשעת החודשים הראשונים של 2024 הכניסה החברה כ-266 מיליון שקל, גידול של כ- ביחס לכ-226 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. נכון לסוף הרבעון במהלך השנה היא מכרה כ-436 דירות בהיקף כספי של כ 678 מיליון שקל. לחברה (כולל חלק שותפים) פרויקטים בישראל בהיקף של 10,229 יחידות דיור מהם 7,448 יחידות בפרויקטי התחדשות עירונית בתכנון ובייזום, 1074 יחידות דיור בביצוע, ו- 937 יחידות דיור בעתודות קרקע. על פי הדוחות האחרונים היא מחזיקה ב-770 יחידות דיור בתכנון כאשר בשנת 2025 תתחיל לשווק את פרויקט הדגל שלה UPTOWN בקריית ביאליק, את פרויקט אפקה בקריית ביאליק, את הפרויקט באלעד וכן פרויקט בישוב רכסים .
- 2.אלעד 11/01/2025 20:46הגב לתגובה זובעתיד אין מי שיוביל אותה
- על סמך מה זה מהכרות וידיעה או הערכה שלך (ל"ת)אבישלום 11/01/2025 22:14הגב לתגובה זו
- 1.חיל 09/01/2025 15:11הגב לתגובה זולא יכול להיות. מה שמבטיחים ברווחיות. ככה נראה לפני הנפקה
- הומלס 09/01/2025 16:39הגב לתגובה זואו שאתה מפחד מתביעת לשון הרע!

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
