משפיענים באינסטגרם
צילום: יח"צ
טור

3 דברים בסיסים בעבודה על קמפיינים עם משפיענים

מדיה אנושית אינה שלט פרסומת, ואם הקמפיין שלך לא מייצר אמון בקרב קהל המטרה, אז הוא כנראה לא הצליח. אליאב אללוף בטור על עבודה עם משפיענים
אליאב אללוף | (4)

בתור שותף בסוכנות משפיענים ותיקה, זכיתי להיות מעורב ישירות ובעקיפין בלמעלה מ-400 קמפיינים ופעילויות. ואחרי שמבצעים מאות רבות של קמפיינים ואחרי שמעורבים בכל כך הרבה קמפיינים, לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין כמה דברים בסיסיים לגבי קמפיינים של משפיענים.

 

1. מה הדבר הכי חשוב בקמפיין "משפיענים"?

חשיפה? באזז? יצירתיות? הקלקות? יש מגוון קמפיינים, עם מטרות שונות, למוצרים ושירותים שונים. ועדיין, ברוב המקרים, יש משהו משותף לקמפיינים. משהו שנשמע כל כך טריוויאלי, שאנחנו אפילו לא חושבים עליו. מובן מאליו. על מה אנחנו מדברים? אמון. אנחנו מניחים שהצרכן שפוגש את המסר שלנו, מאמין לו. הרי אם הוא יחשוב שאנחנו מגזימים, מפריזים, משקרים, ממציאים, מנפחים - טוב זה לא יעשה לתוצאות של הקמפיין, נכון?

ועדיין, רוב הקמפיינים שמפעילים משפיענים, נמדדים, מנוהלים ומתוכננים כאילו הם קמפיין באנרים או קמפיין לידים. אבל מדיה אנושית זה לא שלט פרסומת. אם הקמפיין שלך לא מייצר אמון בקרב קהל המטרה, זה אומר שהוא לא יצליח. למה לך בכלל להתניע אותו? אם "מובילת דעה" שצברה 300 אלף עוקבים בגלל שהשתתפה בתכנית ריאליטי והצטלמה עם ביקיני אדום, פתאום מפרסמת המלצה על קרן נאמנות, כמה אינטליגנטי צריך להיות הקהל כדי להבין שמדובר בפרסומת?

 

2. מה רוב מנהלי השיווק לא אוהבים לעשות?לחשוב לעומק. כל פעם שיש פגישה עם ההנהלה, "אין זמן" זה ביטוי המפתח. הבוסים כל כך עסוקים, וזה לא נכון לקידום שלהם להסביר לבוס שהוא לא מבין איך מנהלים קמפיין של מובילי דעה. וכשאין זמן, המנכ"ל שואל שאלות טיפשיות כמו "למה למתחרים יש יותר לייקים?", או "למה אנחנו לא עושים קמפיין עם כל מיני משפיענים שיש להם 40 אלף חברים באינסטגרם? הבנתי זה המקום שבו הקהל נמצא", והם עונים - "יבוצע". למה להתווכח איתו  אם אפשר לעשות פשוט את מה שהוא מבקש? אז מה אם זה לא מקדם את המותג? אז מה אם זה בזבוז משווע של כסף? הם יעשו מה שהבוס אומר, ואז אף אחד לא יבוא בטענות. מי יזכור את זה עוד 3-4 חודשים? למי אכפת שמדיה אנושית זה לא שלט פרסומת?

ואז, כרגיל, הם ידחפו את המוצר במדיה, כמו שהם רגילים, בכוח, עם מניפולציות. וכשמישהו ישאל למה הקמפיין לא הצליח, הם יגידו "כי המוצר שלנו לא מתאים לקמפיינים של משפיענים".

3. ממי הלקוחות באמת אוהבים לקבל המלצות?

רוב מנהלי השיווק חושבים שהם שונים מהלקוחות, שהלקוחות שלהם "מטומטמים", כי הם באופן אישי לא יקבלו המלצות על מסעדה טובה או יין, מבחורות עם ביקיני, בחורים עם קוביות בבטן או פליטי ריאליטי. ומה לגבי בישול? המלצות על מתכונים הם מעדיפים לקבל מפודיז, במיוחד כאלו שיודעים לצלם ולא רק לבשל. אחרי הכל, רובנו אוכלים גם עם העיניים, לא? אבל הלקוחות שלהם? אה, מה הם מבינים?

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

מה לגבי סלולרי? מחשב? מכונית? ריהוט? אבקת כביסה? נכון שזה לא בדיוק אותם החברים? ונכון שחלקם לא ממש צריכים להיות חברים, אלא מספיק שנרגיש שאנחנו מכירים אותם?

אנחנו סומכים על אנשים שאנחנו מכירים (נחשפנו אליהם פעמים רבות במציאות או בדיגיטל) ואנחנו אוהבים לקבל המלצות מאנשים שיש להם תשוקה לדבר והם נטולי אינטרס: "חנון המחשבים" שמסביר לנו איזה מחשב נייד מתאים לנו, איך ואיפה לקנות כדי שלא נתקע עם מוצר לא ראוי; חברה חולת שופינג וסטיילינג, שמעדכנת אותנו מתי יש סיילים ואיזה דברים חמים עכשיו; החבר הנהנתן שתמיד יודע איזה מסעדה חדשה נפתחה, ומה המנות שפשוט אסור לפספס בה. אבל הלקוחות שלהם? אה, מה הם מבינים?

אם אתה מנהל שיווק, אתה רוצה למצוא את האנשים שממליצים לאנשים גם ככה, כל הזמן - כי זה חלק ממי שהם כבני אדם. אתה לא רוצה לעבוד עם אנשים רק כי הם צברו קהל והם רוצים לעשות כסף. מדיה אנושית זה לא שלט פרסומת. וכשתעשה את זה - יהיה לך יתרון עצום: כי רוב מנהלי השיווק לא עושים את זה, כי הם פשוט לא אוהבים לחשוב.

 

וגם בונוס: איך זה יכול להיות שמנהלי סוכנויות המשפיענים שאתם (אולי) עובדים איתם, לא יודעים את זה?

אז הרי החדשות: הם יודעים גם יודעים. אבל כמו שמנהלי השיווק לא רוצים לריב עם הבוס ומעדיפים לעשות משהו לא נכון, הם לא רוצים לריב אתכם. למה לעשות את מה שנכון ולקבל פחות כסף, אם אפשר לעשות את מה שלא נכון - ולהרוויח יותר כסף?

אליאב אללוף הוא שותף ב'לייק אנד שר מדיה אנושית' - סוכנות משפיענים שפעילה למעלה מ-8 שנים וניהלה יותר מ-400 קמפיינים עבור מגוון מותגים מובילים. בעבר הקים וניהל את רהב מדיה חברתית מקבוצת רן רהב יחסי ציבור וליווה כיועץ שיווק דיגיטלי למעלה מ-100 מותגים מובילים בישראל ובחו"ל. כיום בין היתר הוא כותב את הטור הפופולארי '3 דברים שלמדתי השבוע'. הרצאתו "מוח קונה, מוח מוכר" מסייעת לארגונים וחברות להבין איך צרכנים באמת חושבים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לא חידשת לי דבר מלבד זה שאתה חש (ל"ת)
    מנהלת שיווק סתומה 18/04/2019 20:19
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רונן 18/04/2019 08:33
    הגב לתגובה זו
    מחפשח לקוחות זו לא הדרך
  • 2.
    ראובן 17/04/2019 08:39
    הגב לתגובה זו
    מנהלי השיווק אמורים להיות לקוחות שלך, להגיד להם שהם מטומטמים היא האסטרטגיה שלך לקבל לקוחות חדשים?
  • 1.
    מפיסטו 16/04/2019 17:08
    הגב לתגובה זו
    מילא הקול המאנפף שמרדים את כל מי ששומע אותו, אבל הטפות המוסר המגוכחות הופכות אותו ללא רלוונטי. כן, אליאב, מנהלי שיווק לא חושבים לעומק והם בכלל מטומטמים שמזיזים כסף מצד לצד.
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״