GREY לונדון. ולנשטיין ופאט
צילום: יח"צ/ צילום מסך

מחווה למייסדים היהודים: Grey לונדון הפך ל'וולנשטיין ופאט'

המשרד, מהגדולים בעולם, יוצא במהלך חברתי כתגובה אזרחית לאווירת האנטי מהגרים השוררת בעולם. האקט המוביל בסדרת צעדים חוצי תעשייה הוא החלפת השם ל-100 ימים כמחווה למייסדים היהודיים שפחדו לקרוא למשרד על שמם מתוך חשש אנטישמי
משה בנימין |
נושאים בכתבה Grey
למשך 100 הימים הקרובים, משרד הפרסום Grey לונדון מהגדולים והמוכרים בעולם ישנה את שמו ל-V&F - ולנשטיין ופאט, או בגרסה האנגלית Valenstein & Fatt, במחווה לשני האבות המייסדים והיהודים של הרשת. ההחלטה של המשרד היא מעין תגובת נגד אזרחית של המשרד לאווירת האנטי מהגרים השוררת בעולם, הן מצד ארה"ב של טראמפ והן מצד הממשלה האנגלית שמניעה בשנה האחרונה את הליך ההיפרדות מאירופה במסגרת ה-Brexit. 100 הימים נבחרו כדי לייצג את 100 השנים שהמשרד קיים מאז 1917, אז הוקם על ידי Larry Valenstein ושותפו Arthur Fatt. השם Grey, שמייצג את צבע הקיר במשרד הקטן שממנו הכל התחיל, נבחר כדי להסתיר את מוצאם היהודי של השניים שפחדו שניו יורק האנטישמית של אותם הימים, בעולם הפרסום שנשלט על ידי גברים לבנים לא יהודים, תדחה אותם כאאוטסיידרים. 100 שנים לאחר מכן, כשרשת Grey העולמית מעסיקה עשרות אלפי עובדים מסביב לעולם ונשלטת על ידי חברת אחזקות הפרסום הגדולה בעולם - WPP - שנשלטת אף היא על ידי בעלים יהודי מרטין סורל, משיקה את מהלך המחווה כדי להניע פרויקט גדול של חתירה לגיוון עדתי. "אנחנו יודעים שככל שנהיה יותר רבגוניים כך הרעיונות שלנו יהיו טובים יותר", מסבירים באתר המשרד שעוצב כולו תחת המיתוג הזמני. "הרבגוניות טובה לעסקים כמו גם לחברה, ואנחנו כתעשייה לוקים בכך באופן חמור" מעידים על עצמם אנשי Grey. "כולנו אשמים בדיבורים מיותרים ולא מספיק מעשים".     

בהתאם להצהרות, המשרד הודיע שיפתח בתכנית שכוללת 5 צעדים למען הגשמת החזון: חתירה לשקיפות בנתונים על מידה הגיוון/רבגוניות של עובדי משרדי הפרסום; השקעה בדור העתיד באמצעות עבודה עם 100 בתי ספר; הקמת מלגה על שם ולנשטיין ופאט שתעניק מדי שנה שכ"ד מלא ל-2 פרסומאים צעירים חסרי משאבים בעלי רקע מתאים והקמת צוות חוצה סוכנויות שיגבש צעדים שיובילו לגיוס צעירים כישרוניים שיתרמו לגיוון וכן צעדים יובילו לגיוון על המסך".  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.