GREY לונדון. ולנשטיין ופאט
צילום: יח"צ/ צילום מסך

מחווה למייסדים היהודים: Grey לונדון הפך ל'וולנשטיין ופאט'

המשרד, מהגדולים בעולם, יוצא במהלך חברתי כתגובה אזרחית לאווירת האנטי מהגרים השוררת בעולם. האקט המוביל בסדרת צעדים חוצי תעשייה הוא החלפת השם ל-100 ימים כמחווה למייסדים היהודיים שפחדו לקרוא למשרד על שמם מתוך חשש אנטישמי
משה בנימין |
נושאים בכתבה Grey
למשך 100 הימים הקרובים, משרד הפרסום Grey לונדון מהגדולים והמוכרים בעולם ישנה את שמו ל-V&F - ולנשטיין ופאט, או בגרסה האנגלית Valenstein & Fatt, במחווה לשני האבות המייסדים והיהודים של הרשת. ההחלטה של המשרד היא מעין תגובת נגד אזרחית של המשרד לאווירת האנטי מהגרים השוררת בעולם, הן מצד ארה"ב של טראמפ והן מצד הממשלה האנגלית שמניעה בשנה האחרונה את הליך ההיפרדות מאירופה במסגרת ה-Brexit. 100 הימים נבחרו כדי לייצג את 100 השנים שהמשרד קיים מאז 1917, אז הוקם על ידי Larry Valenstein ושותפו Arthur Fatt. השם Grey, שמייצג את צבע הקיר במשרד הקטן שממנו הכל התחיל, נבחר כדי להסתיר את מוצאם היהודי של השניים שפחדו שניו יורק האנטישמית של אותם הימים, בעולם הפרסום שנשלט על ידי גברים לבנים לא יהודים, תדחה אותם כאאוטסיידרים. 100 שנים לאחר מכן, כשרשת Grey העולמית מעסיקה עשרות אלפי עובדים מסביב לעולם ונשלטת על ידי חברת אחזקות הפרסום הגדולה בעולם - WPP - שנשלטת אף היא על ידי בעלים יהודי מרטין סורל, משיקה את מהלך המחווה כדי להניע פרויקט גדול של חתירה לגיוון עדתי. "אנחנו יודעים שככל שנהיה יותר רבגוניים כך הרעיונות שלנו יהיו טובים יותר", מסבירים באתר המשרד שעוצב כולו תחת המיתוג הזמני. "הרבגוניות טובה לעסקים כמו גם לחברה, ואנחנו כתעשייה לוקים בכך באופן חמור" מעידים על עצמם אנשי Grey. "כולנו אשמים בדיבורים מיותרים ולא מספיק מעשים".     

בהתאם להצהרות, המשרד הודיע שיפתח בתכנית שכוללת 5 צעדים למען הגשמת החזון: חתירה לשקיפות בנתונים על מידה הגיוון/רבגוניות של עובדי משרדי הפרסום; השקעה בדור העתיד באמצעות עבודה עם 100 בתי ספר; הקמת מלגה על שם ולנשטיין ופאט שתעניק מדי שנה שכ"ד מלא ל-2 פרסומאים צעירים חסרי משאבים בעלי רקע מתאים והקמת צוות חוצה סוכנויות שיגבש צעדים שיובילו לגיוס צעירים כישרוניים שיתרמו לגיוון וכן צעדים יובילו לגיוון על המסך".  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.