תלוש שכרתלוש שכר

סקר השכר בשיווק ופרסום בדיגיטל: מי מרוויח הכי הרבה ומה השכר הממוצע?

סקר חדש שנעשה על ידי חברת פיאלקוב דיגיטל בקרב 620 גולשים חושף כי בעלי השכר הגבוה ביותר בתחום הם קנייני מדיה. 2 המכללות שמובילות בבוגרים שעובדים בתחום הם ג'ון ברייס והמכללה לניו מדיה, וכן גם בתחום זה יש פער אדיר בשכר לטובת הגברים
משה בנימין | (6)

דע את מקומך בעולם הפרסום הדיגיטלי: אין כמו סקר שכר, מקיף ככל שניתן, כדי לקבל מושג על מקומך בשרשרת המזון. סקר כזה שנערך לאחרונה על ידי חברת פיאלקוב דיגיטל בדק את רמות השכר בשוק השיווק והפרסום התחום הדיגיטל לפי משרות כגון: SEO, מדיה חברתית, קופירייטינג, ווב אנליסט, שיווק שותפים, PPC, שיווק דיגיטלי וקניית מדיה. הסקר מחשב גם את השכר הממוצע בשוק, ופרטים מעניינים נוספים - מי המכללה שבוגריה זוכים לשכר בממוצע הגבוה ביותר?

לדברי אור פיאלקוב, מבעלי החברה, על הסקר (שהורכב על ידה) ענו 620 גולשים בפאנל אינטרנטי. הסקר קודם בקבוצות פייסבוק בנוסף לדיוור וקידום ממומן, כאשר בסך הכל הגיעו לעמוד הסקר מעל ל-2000 גולשים.

לפני שורת השכר שכולם מצפים לה, הסקר מעלה נתונים נוספים ששופכים אור על קהילת העובדים בתחום השיווק ופרסום בדיגיטל. תחת ההגדרה של שיווק דיגיטלי מועסקים רוב העובדים בתחום - 42% (שיווק דיגיטלי לפי הגדרת הסקר מתייחס למנהלי שיווק המתמחים בתחום הדיגיטל בארגונים וחברות. אלו עובדים מול משרדי פרסום חיצונייים ו/או מבצעים את עבודתם In-House עבור החברה). המשרה הבאה אחריה בהיקף העובדים היא משרת מנהלי המדיה החברתית עם 23%. שאר התפקידים בסדר יורד הם: PPC עם 19%, מנהל SEO עם 6%, קנייני מדיה מהווים 4%, קופירייטינג מהווים 3% ושיווק שותפים ו-ווב אנליסט מהווים 2% - כל תפקיד.

עוד עולה מהסקר כי 55% מהמועסקים בתחום הם גברים לעומת 45% נשים. 80% מהם מועסקים כשכירים ו-20% מועסקים על תקן פרילנס, ורובם באופן ניכר, כ-59% הם תושבי המרכז. טווח הגילאים הנפוץ ביותר הוא 29 עד 35 עם 51% מהמועסקים, כאשר 75% מהנשאלים הם בין 23 ל-35. 26% מהנשאלים עובדים בתפקיד מעל לשנה. 2 המכללות המובילות בהכשרת עובדים לתחום הם ג'ון ברייס והמכללה לניו מדיה. כל מכללה אחראית ל-16% מהעובדים בתחום בישראל, על פי סקר זה. מכללות נוספות הן Hackeru, Digitalent ו-SUMO.

וכעת לתוצאות האמת (בברוטו): המשרה שבה השכר הוא הגבוה ביותר בתחום היא קניית מדיה עם שכר ממוצע של 16,500 שקלים. השכר הממוצע בתחום עומד על 13,500 שקלים, דהיינו שכרם הממוצע של קנייני המדיה גבוה ב-22.2% משאר המקצועות. 

המשרה השנייה בגובה השכר היא ווב אנליסט שמרוויחים בממוצע 15,700 שקלים. במקום ה-3 מנהלי PPC עם 14,900, במקום ה-4 שיווק דיגיטלי עם 13,800, במקום ה-5 שיווק שותפים עם 13,500 כמו גם קופירייטינג עם 13,500. במקום ה-7 SEO עם 12,900 ובמקום האחרון, ה-8, מנהלי מדיה חברתית עם 11,000 שקל. 

עוד עולה מהסקר כי עובדי פרילנס משתכרים יותר מעובדים שכירים, בעלי תואר ראשון מרוויחים יותר מחסרי תואר וכך גם בהדל בין בעלי תואר שני לאחרים. נתון מעניין מגלה כי בוגרי קורס מקצועי בתחום משתכרים פחות באופן ניכר - 12,500 לעומת עובדים שלא עברו קורס מקצועי - עם 14,300 שקלים. 

בתחרות הפנימית בין המכללות עולה כי בוגרי ג'ון ברייס הם בעלי השכר הגבוה ביותר, בפער מזערי, עם 13,900 לעומת 13,800 ל-Hackeru. בוגרי הלימודים במכללת SEO משתכרים 13,700 ובוגרי מכללת SUMO עם 12,900. בוגרי המכללה לניו מדיה ייאלצו ל"הסתפק" ב-11,700 שקלים. כמו בקמצועות אחרים, חוסר השיוויון בין גברים לנשים בא לידי ביטוי גם בתחום הפרסום בדיגיטל. הפער עומד על 3,600 שקל לטובת הגברים: 15,100 מול 11,500 בלבד. 

68% מהנשאלים סבורים ששכרם הוגן. 30% מהם סבורים ששכרם די הוגן, 26% חושבים שהוא הוגן ו-12% בטוחים שהוא מאוד הוגן. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נ.... 10/08/2015 13:08
    הגב לתגובה זו
    זה נראה יותר יחסי ציבור למוסדות לימוד מכתבה . מוזר שמוזכרים בשמם כל המוסדות ללימודי תעודה בעוד שמוסדות אקדמיים לא מוזכרים בשמם . נקודה למחשבה ...
  • 2.
    ירון 10/08/2015 07:34
    הגב לתגובה זו
    מאיפה הבאתם לשטות הזאת?! אני קופי דיגיטל וכניסתו הקולגות שלי לא חולים את קו ה-9000 גג! כל הכתבה הזו שגויה!
  • אבגדהו 20/08/2015 17:01
    הגב לתגובה זו
    ואם זו רמת הכתיבה שלך, אז גם 9000 ש"ח זה יותר מדי.
  • 1.
    אלון 09/08/2015 17:10
    הגב לתגובה זו
    המשכורת של קנייני מדיה ממש לא באזור הזה. לרוב עובדים ללא ניסיון או עם ניסיון של שנה מרוויחים 8-10K וכשמוסיפים לכך בונוסים 1-3K לרוב. קצת מוגזם המס' שכתבתם.
  • אור פיאלקוב 09/08/2015 17:45
    הגב לתגובה זו
    יש ביקוש מטורף לקנייני מדיה והמשכורות שם בשנה האחרונה אצל בעלי הניסיון קפצה לשמים
  • חלי 18/12/2015 14:45
    שקוף שהכתבה פרסומת.. מי ששילם יותר נמצא בראש הכתבה ומי ששילם פחות נמצא בתחתית הכתבה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.