האמהות במציאות אינן אלה שבפרסומות: לא תמיד בלונדיניות, זוהרות וגרות בת"א
היא קונה כשהחברות שלה (גם אלו מהפייסבוק) ממליצות, יש לה מה להגיד, היא רוצה לדעת שמקשיבים לה, ומערכת יחסים עם מותג היא לא מילה גסה עבורה. עם סיום תשע"ד וברבעון האחרון של 2014, אנחנו מציגים לכם את טור הטיפים והעצות שיחברו את המוצר שלכם עם האמא הישראלית של 2015.
* תשכחו מפנייה לאימהות - תכירו את אמא: בעידן הפייסבוק, האינסטגרם והבלוגים בו אנחנו מחפשים את האישי והאותנטי, מותגים רבים עדיין מעדיפים להגדיר את האמא הישראלית על פי תבנית אחת קבועה. היא תמיד זוהרת, מלאת חדוות עשייה ורק מחכה לאתגר הבא. במציאות שלנו, לאמא יש הרבה צבעים, הרבה רגשות ובשונה מהפרסומות - סטטיסטית היא לא גרה בתל אביב. היא לא רק בלונדינית וחשוב לה שתיזכרו שלפני שהיא אמא, היא אישה.
בואו ניקח לדוגמא את הפרסומות למוצרי היגיינה. הן "מלמדות" שבימי המחזור כיף לרוץ, את מחכה למפגש חברות בבית קפה, וכן - הכי חשוב ללבוש לבן. אבל אימהות ב-2014 לא חושבות ככה, הן גם לא רוצות שהבנות שלהן יחשבו שזה מה שצריך להרגיש. זה נכון אגב גם לפרסומות הלידה שמלמדות איך יום אחרי שיצאת מתל השומר, את כבר רצה בשדות או לפחות מטיילת בירדן ההררי, בין פלגי המים בואכה צומת גולני.
* סקרים - תשאלו אותה, היא יודעת בדיוק מה היא רוצה: מכירים את ההבדל בין עטיפת הסוכרייה על מקל שרק עם השיניים אפשר לפתוח אותה לבין עטיפת הקרמבו שנפתחת בנשיפה? זה מה שהופך אותו לידידותי ואהוב על כולנו. הפשטות שלו.
סקר אימהות אינטרנטי "יגלה" לכם במהירות מה הן אוהבות במוצר שלכם, מה לשפר בטעם, בצורה, במחיר ואפילו במסר שלו. אגב, הכיף הגדול למותגים הוא לשמוע מה חשוב לשמר.
למה הן ישתפו איתכם פעולה? התשובה הראשונה שאתם ודאי חושבים עליה, היא - "הן בטח רוצות מתנה בתמורה". בסקר שערכנו עבור מותג הנעלה חדש, ביקשנו מהגולשות שלנו לציין את הדגמים שאהבו מתוך רשימה שהוצגה ומה התמחור הנכון עבורן. בתוך 12 שעות, 600 משתתפות מקהל המטרה המדויק שהוגדר לנו, ענו על הסקר. מה הן קיבלו בתמורה? להיות שותפות. הן יודעות כי הדעה, המילה והקול שלהן "נחשב" בעיני המותג והן שותפות לדרך.
שימו לב, סקר אינטרנטי יש לבצע בשעה שנוחה לה ולא בשעה שנוחה לסוקרים. לדוגמא: השעות 9:00 בבוקר ו-19:30 בערב זהו זמן מצוין לאימהות לקטנטנים. סקר בתחום המזון (למבוגרים, ומתבגרים) - 11:00 בבוקר ו-21:30 מעלים את המעורבות של האמהות.
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
* מי מספר את סיפור המותג - לקוחות כיצרני תוכן: הטעם שלו, החוויה, המחיר, הערך התזונתי, המיתוג ועוד, זה טוב כשזה בפרסומת, אבל זה מעולה כשישראלה ישראלי תספר את זה לחברות שלה. בעידן אתרי הנישה, והפייסבוק, תנו ללקוחות שלכם לייצר את תכני המותג. אל תכתיבו להן מה צריך ואיך צריך להתנהג. תנו להן לדבר, לכתוב, לשתף ולחבר את המוצר לעולם הרגשי שלהן. טור אישי יצור הרבה מעבר לפרסומת, הוא יספר סיפור.
* לא רק סקירת מוצר: אם עד כה חלק מהפעילות שלכם נתמכה בפעילות בלוגריות מסקרות מוצר, מהיום תכירו את המגמה בקרב האימהות. הן בפרונט. הן הפרזנטוריות שיביאו לכם את החשיפה. במיוחד היום, כשמה שחשוב לנו המחיר או בשמו הידוע "כמה זה עולה" כשתספקו ערך אמיתי לגולשות, ערך עם עולם התוכן של המותג הן יבואו, יקשיבו וגם יקנו.
רוצים דוגמא? כשחברת הביטוח הפניקס רצתה למכור ביטוחי בריאות (במציאות משתנה טוב שיש לך ביטוח), ביקשנו מהכותבות שלנו לספר בטורים אישיים על המציאות המשתנה שלהן (כאמהות, כנשים, קריירה ועוד). בהאגיס הן כתבו על אמא לא מתפשרת - ולמעשה הן סיפרו את סיפורי המותג אך במילים שלהן. התוצאה? מעל חצי מליון אמהות קוראות מגיבות משתפות וקונות. חשוב לזכור שתוכן אישי אינו מחליף תוכן מקצועי ובאנרים, אך אימהות של 2015 קונות כשהן משתכנעות שזה נכון.
* יחסינו לאן? כמה מכם העלו תוכן שיווקי לאתר כלשהו וחזרו לדבר עם הגולשות? כמה מכם מקשיבים למה שנוח, טעים או מתאים ללקוחה? שימו לב לאינטראקציה. מעורבות הגולשות קוראת בטוקבקים - שם מתחילות וממשיכות השאלות, הערות והארות שבדרך כלל ממנפות שיחה ברשת למכירה. כשלקוחה מעלה שאלה ונציג החברה חוזר אליה - באותו רגע ממש "מתחילה מערכת יחסים", מתחיל משהו רגשי , והגולשת - שמקבלת תשובה מ"יעל נציגת שירות", מרגישה את ה"משהו האישי הזה", שיהיה השגריר של המותג, ומעכשיו הגולשת תגיד - "אני דיברתי עם גלית, יעל או מיכל מחברת X והיא אמרה לי ש...".
* תזכרו את זה, מערכת יחסים נמצאת גם בטוקבקים: התחלתם מערכת יחסים בין אמהות ומותג מזון חדש? לא מספיק לספר להן כמה הוא טוב גדול יפה וחזק, תמשיכו איתן הלאה. תנו להן רעיונות איך עובדים איתו ואף יותר מזה גם, אם הפרזנטור שלכם הוא סופר-שף או מאסטר-שף או מיקסר-שף, עדיין תקשיבו להן. תבקשו מהן לשמוע מה הן חושבות כי בסופו של יום, הן אלו שהולכות להינות מהמותג שלכם.
לסיכום, ממדידת האינטראקציה ומעורבות הגולשות, נראה כי 2015 תמשיך את מגמת החציון השני של 2014 בו האמהות הולכות אחרי תוכן אישי ורגשי תוך מעורבות ואכפתיות במסרי המותגים.
אביטל זוננשיין היא העורכת הראשית של אתר 
- 9.אסנת 01/10/2014 09:33הגב לתגובה זוLIKE!
- 8.דש לאורן. אוהבים אתכם (ל"ת)מיכאל ניב 30/09/2014 19:35הגב לתגובה זו
- 7.דפנה 30/09/2014 18:32הגב לתגובה זוטור חכם,משקף מציאות ישראלית.
- 6.אריאל 30/09/2014 17:36הגב לתגובה זומודה שגיליתי דרכם עולם חדש של לקוחות צעירות עם פוטנציאל בעל ערך
- 5.אופירה 30/09/2014 17:21הגב לתגובה זופעם הבאה לשים דוגמא לקמפיין שטראוס (: נשיקות
- 4.אמא 30/09/2014 16:15הגב לתגובה זושאמהות מתייעצות עם אמהות אחרות. מתכון מנצח לפרסום אפקטיבי
- 3.מ. שיווק מותג בייבי 30/09/2014 15:38הגב לתגובה זויודעות מה הטראפיק שלו?
- אורן אתר אמא של 30/09/2014 16:50הגב לתגובה זועומד נכון להיום על 250,000 גולשות יוניקיות בכל חודש, כשבזמן קמפיינים המספר עובר את ה 400,000
- 2.ליאון 30/09/2014 15:30הגב לתגובה זוטור חשוב והיום חברות הפרסום לומדות שמותג לא צריך פרסומות הוא צריך שיחה
- 1.(ל"ת)הפרסומות משקרות 30/09/2014 13:20הגב לתגובה זו
- שיווק תנובה 30/09/2014 14:56הגב לתגובה זוהקמפיינים של אמאשל מדוייקים ומביאים תוצאות. שנה טובה לכם אביטל
 חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13
חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד
סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות.
בראש, כמו
 תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות
 12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד. 
פריים טיים
חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד,
 אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 
 חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13
חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד
סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות.
בראש, כמו
 תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות
 12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד. 
פריים טיים
חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד,
 אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

