אביטל זוננשיין אמא של
צילום: יח"צ
טור

האמהות במציאות אינן אלה שבפרסומות: לא תמיד בלונדיניות, זוהרות וגרות בת"א

יש לכם מוצר? תכירו את האמא הישראלית, תשאלו אותה לרצונה ותנו לה להיות מעורבת. אביטל זוננשיין, עורכת אתר 'אמא של', בטור מומלץ לבעלי מוצרים

היא קונה כשהחברות שלה (גם אלו מהפייסבוק) ממליצות, יש לה מה להגיד, היא רוצה לדעת שמקשיבים לה, ומערכת יחסים עם מותג היא לא מילה גסה עבורה. עם סיום תשע"ד וברבעון האחרון של 2014, אנחנו מציגים לכם את טור הטיפים והעצות שיחברו את המוצר שלכם עם האמא הישראלית של 2015.

* תשכחו מפנייה לאימהות - תכירו את אמא: בעידן הפייסבוק, האינסטגרם והבלוגים בו אנחנו מחפשים את האישי והאותנטי, מותגים רבים עדיין מעדיפים להגדיר את האמא הישראלית על פי תבנית אחת קבועה. היא תמיד זוהרת, מלאת חדוות עשייה ורק מחכה לאתגר הבא. במציאות שלנו, לאמא יש הרבה צבעים, הרבה רגשות ובשונה מהפרסומות - סטטיסטית היא לא גרה בתל אביב. היא לא רק בלונדינית וחשוב לה שתיזכרו שלפני שהיא אמא, היא אישה.

בואו ניקח לדוגמא את הפרסומות למוצרי היגיינה. הן "מלמדות" שבימי המחזור כיף לרוץ, את מחכה למפגש חברות בבית קפה, וכן - הכי חשוב ללבוש לבן. אבל אימהות ב-2014 לא חושבות ככה, הן גם לא רוצות שהבנות שלהן יחשבו שזה מה שצריך להרגיש. זה נכון אגב גם לפרסומות הלידה שמלמדות איך יום אחרי שיצאת מתל השומר, את כבר רצה בשדות או לפחות מטיילת בירדן ההררי, בין פלגי המים בואכה צומת גולני.

* סקרים - תשאלו אותה, היא יודעת בדיוק מה היא רוצה: מכירים את ההבדל בין עטיפת הסוכרייה על מקל שרק עם השיניים אפשר לפתוח אותה לבין עטיפת הקרמבו שנפתחת בנשיפה? זה מה שהופך אותו לידידותי ואהוב על כולנו. הפשטות שלו.

סקר אימהות אינטרנטי "יגלה" לכם במהירות מה הן אוהבות במוצר שלכם, מה לשפר בטעם, בצורה, במחיר ואפילו במסר שלו. אגב, הכיף הגדול למותגים הוא לשמוע מה חשוב לשמר.

למה הן ישתפו איתכם פעולה? התשובה הראשונה שאתם ודאי חושבים עליה, היא - "הן בטח רוצות מתנה בתמורה". בסקר שערכנו עבור מותג הנעלה חדש, ביקשנו מהגולשות שלנו לציין את הדגמים שאהבו מתוך רשימה שהוצגה ומה התמחור הנכון עבורן. בתוך 12 שעות, 600 משתתפות מקהל המטרה המדויק שהוגדר לנו, ענו על הסקר. מה הן קיבלו בתמורה? להיות שותפות. הן יודעות כי הדעה, המילה והקול שלהן "נחשב" בעיני המותג והן שותפות לדרך.

שימו לב, סקר אינטרנטי יש לבצע בשעה שנוחה לה ולא בשעה שנוחה לסוקרים. לדוגמא: השעות 9:00 בבוקר ו-19:30 בערב זהו זמן מצוין לאימהות לקטנטנים. סקר בתחום המזון (למבוגרים, ומתבגרים) - 11:00 בבוקר ו-21:30 מעלים את המעורבות של האמהות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

* מי מספר את סיפור המותג - לקוחות כיצרני תוכן: הטעם שלו, החוויה, המחיר, הערך התזונתי, המיתוג ועוד, זה טוב כשזה בפרסומת, אבל זה מעולה כשישראלה ישראלי תספר את זה לחברות שלה. בעידן אתרי הנישה, והפייסבוק, תנו ללקוחות שלכם לייצר את תכני המותג. אל תכתיבו להן מה צריך ואיך צריך להתנהג. תנו להן לדבר, לכתוב, לשתף ולחבר את המוצר לעולם הרגשי שלהן. טור אישי יצור הרבה מעבר לפרסומת, הוא יספר סיפור.

* לא רק סקירת מוצר: אם עד כה חלק מהפעילות שלכם נתמכה בפעילות בלוגריות מסקרות מוצר, מהיום תכירו את המגמה בקרב האימהות. הן בפרונט. הן הפרזנטוריות שיביאו לכם את החשיפה. במיוחד היום, כשמה שחשוב לנו המחיר או בשמו הידוע "כמה זה עולה" כשתספקו ערך אמיתי לגולשות, ערך עם עולם התוכן של המותג הן יבואו, יקשיבו וגם יקנו.

רוצים דוגמא? כשחברת הביטוח הפניקס רצתה למכור ביטוחי בריאות (במציאות משתנה טוב שיש לך ביטוח), ביקשנו מהכותבות שלנו לספר בטורים אישיים על המציאות המשתנה שלהן (כאמהות, כנשים, קריירה ועוד). בהאגיס הן כתבו על אמא לא מתפשרת - ולמעשה הן סיפרו את סיפורי המותג אך במילים שלהן. התוצאה? מעל חצי מליון אמהות קוראות מגיבות משתפות וקונות. חשוב לזכור שתוכן אישי אינו מחליף תוכן מקצועי ובאנרים, אך אימהות של 2015 קונות כשהן משתכנעות שזה נכון.

* יחסינו לאן? כמה מכם העלו תוכן שיווקי לאתר כלשהו וחזרו לדבר עם הגולשות? כמה מכם מקשיבים למה שנוח, טעים או מתאים ללקוחה? שימו לב לאינטראקציה. מעורבות הגולשות קוראת בטוקבקים - שם מתחילות וממשיכות השאלות, הערות והארות שבדרך כלל ממנפות שיחה ברשת למכירה. כשלקוחה מעלה שאלה ונציג החברה חוזר אליה - באותו רגע ממש "מתחילה מערכת יחסים", מתחיל משהו רגשי , והגולשת - שמקבלת תשובה מ"יעל נציגת שירות", מרגישה את ה"משהו האישי הזה", שיהיה השגריר של המותג, ומעכשיו הגולשת תגיד - "אני דיברתי עם גלית, יעל או מיכל מחברת X והיא אמרה לי ש...".

* תזכרו את זה, מערכת יחסים נמצאת גם בטוקבקים: התחלתם מערכת יחסים בין אמהות ומותג מזון חדש? לא מספיק לספר להן כמה הוא טוב גדול יפה וחזק, תמשיכו איתן הלאה. תנו להן רעיונות איך עובדים איתו ואף יותר מזה גם, אם הפרזנטור שלכם הוא סופר-שף או מאסטר-שף או מיקסר-שף, עדיין תקשיבו להן. תבקשו מהן לשמוע מה הן חושבות כי בסופו של יום, הן אלו שהולכות להינות מהמותג שלכם.

לסיכום, ממדידת האינטראקציה ומעורבות הגולשות, נראה כי 2015 תמשיך את מגמת החציון השני של 2014 בו האמהות הולכות אחרי תוכן אישי ורגשי תוך מעורבות ואכפתיות במסרי המותגים.

אביטל זוננשיין היא העורכת הראשית של אתר אמא של המתמחה בחיבור בין מותגים ואמהות

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אסנת 01/10/2014 09:33
    הגב לתגובה זו
    LIKE!
  • 8.
    דש לאורן. אוהבים אתכם (ל"ת)
    מיכאל ניב 30/09/2014 19:35
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דפנה 30/09/2014 18:32
    הגב לתגובה זו
    טור חכם,משקף מציאות ישראלית.
  • 6.
    אריאל 30/09/2014 17:36
    הגב לתגובה זו
    מודה שגיליתי דרכם עולם חדש של לקוחות צעירות עם פוטנציאל בעל ערך
  • 5.
    אופירה 30/09/2014 17:21
    הגב לתגובה זו
    פעם הבאה לשים דוגמא לקמפיין שטראוס (: נשיקות
  • 4.
    אמא 30/09/2014 16:15
    הגב לתגובה זו
    שאמהות מתייעצות עם אמהות אחרות. מתכון מנצח לפרסום אפקטיבי
  • 3.
    מ. שיווק מותג בייבי 30/09/2014 15:38
    הגב לתגובה זו
    יודעות מה הטראפיק שלו?
  • אורן אתר אמא של 30/09/2014 16:50
    הגב לתגובה זו
    עומד נכון להיום על 250,000 גולשות יוניקיות בכל חודש, כשבזמן קמפיינים המספר עובר את ה 400,000
  • 2.
    ליאון 30/09/2014 15:30
    הגב לתגובה זו
    טור חשוב והיום חברות הפרסום לומדות שמותג לא צריך פרסומות הוא צריך שיחה
  • 1.
    (ל"ת)
    הפרסומות משקרות 30/09/2014 13:20
    הגב לתגובה זו
  • שיווק תנובה 30/09/2014 14:56
    הגב לתגובה זו
    הקמפיינים של אמאשל מדוייקים ומביאים תוצאות. שנה טובה לכם אביטל
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.