איך לאנוס רעיון קריאטיבי מצוין בגלל פרטים מייגעים
בשורה התחתונה: סרט נפלא, אבל זועק "לקוח". ברור שהקריאטיב הגיע עם רעיון חזק שמישהו בהנהלת ויזה אירופה - אנס.
נכון. העלילה של זקן שנהיה צעיר תוך כדי ריצה בזכות הויזה - משובח. הביצוע - עוד יותר. שימו לב שכשהגיבור עובר ביעף משמאל לדוכן מאווררי היד - לימינו - הוא משיל מעצמו כעשר שנים. ונכון, אפשר לראות, אם מתאמצים נורא, מגוון שימושים חדשניים בויזה. והיי - אנחנו מבינים שבאמת ישנם השימושים האלה!
אחרי הרצה של הסרטון עם עצירות במקומות הנכונים הבנתי שמדובר בשימוש באפליקציה סלולארית אונליין, ברפרוף של הכרטיס המגנטי על גבי מסוף, בנגיעה קלה של הסמארטפון על גבי מסוף ובקניה שגרתית של כרטיס המוכנס לחריץ מסורתי של חיוב אשראי. אבל התחושה היא שקיבלנו סרט "ועידה". כזה שנולד בחטא בחדר ישיבות אי שם באירופה...
איש זקן מקבל שיחת טלפון משמחת. ביתו ילדה תינוק. הוא יוצא לרחוב לקראתה. בדרך הוא מבצע שורה של רכישות חלקן קשורות למתנות ליולדת וחלקן קשורות לעובדה שהוא ממהר בריצה. כגון מאוורר יד ונעלי ספורט. הוא נהיה צעיר מרכישה לרכישה כי הטכנולוגיה מאפשרת לו ל"זרום מהר" יותר ו"להרגיש מהיר" יותר כשהכוונה ב"להרגיש מהיר" היא למעשה להרגיש צעיר.
המטאפורה ברורה אבל הסרט הוא על סף סרט הדרכה. הוא מתאמץ, מייגע, עמוס בהדגמות וישנה הרגשה שהקריאטיב תומרנו בכוח להדגים כל שימוש ושימוש. שהסרט לא נולד בספונטאניות אלא בלידת מלקחיים. מישהו בבית ויזה אירופה קבע שחייבים להציג בסרט את כל אפשרויות התשלום באמצעות אשראי ושלא די בדוגמא אחת שמאצילה על חדשנות וצעירות המותג.
- הודעות פרטיות מסלבס ומבצעי חיסול מעכשיו לעכשיו: חודש הקניות מביא איתו גם הונאות מבוססות AI.
- eToro ו-Visa משיקות כרטיס חיוב באירופה ובריטניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מישהו לא הרפה מהדרישה לשלמות הקונקרטית והמייגעת של איך אפשר לשלם ואיפה אפשר לשלם בויזה. במקום להעביר מסר של זרימה, מהירות, קלות וצעירות, מה שיצא זה איש זקן מזיע ומותג מזיע לא פחות שלא סומך על הלקוח שיבין את הרמז.
אנחנו יודעים שויזה הוא מנהיג עולמי ושהוא הולך ומבטא נתחים יותר ויותר גדולים מסל התשלומים האישי של הפרט, וכמובן - יש המון צורות מקוונות ו'רגילות' לשלם באמצעות ויזה, אבל הסרט איננו סרט של מנהיג. מנהיגות ומכירת יתר אינן הולכות יד ביד. הוא סרט הסברה.
הסרטים הקודמים של כאל 365 "לא קל" עם יעל שרוני היו אמנם הפקה פחות פומפוזית, אבל העבירו אסטרטגיה שיש בה סיפור ולא רק רשימת יתרונות או שימושים. הסדרה העבירה את ה-state of mind שאמצעי התשלום מייצר בחיי היום יום שלנו. בסרטים ההם מלוהק כרטיס הויזה 365 כגיבור שהופך אנשים קשי יום לקצת יותר נינוחים, ויותר שמחים. כאל 365 נותן לנו קצת יותר כוח להתמודד עם רגעים משפילים שכולנו חווים יום יום. הנרטיב ברור, התפקיד של הכרטיס בא לידי ביטוי ביחסים בין הבעל לאשה ובין האשה לילדיה ולא רק כאמצעי תשלום טכנולוגי חדשני.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
כמובן אפשר להזכיר פה שוב את מאסטרקרד ואת אמריקן אקספרס שמייצרים עולמות אמוציונאליים הרחוקים שנות אור מהעולמות הפונקציונאליים - טכנולוגיים. מאסטרקרד עם "יש דברים שכסף לא יכול לקנות. לכל השאר יש מאסרטקרד" וכמובן "my card my life" האלמותי של אמקס - 2 אסטרטגיות שמדברות על החיים וממקמות את הכסף והתשלומים באשראי במיקום פרופורציונאלי, צנוע ומעורר כבוד. הם לא סובלים מתפיסת נחיתות בחדשנותם וכן, בסופו של יום אפשר יהיה לשלם בכל הצורות - בכל הכרטיסים..
לסיכום: נדמה שבויזה אירופה הגיע משרד הפרסום עם רעיון בכלל בכלל לא רע, אבל מישהו יסודי מדי מהצד של הלקוח לא הסכים לשחרר עד שכל, כל-כל צורות התשלום השתלבו בעלילה. וחבל שכך. מסתבר שקיים מחיר באימוץ של קריאייטיב לשוק המקומי והתקוה הגדולה של הסרט הזה נטועה דווקא בסיכוי שמי שלא ישים לב להדגמות התשלום עשוי ליהנות יותר מסרט של זקן שהופך לנער..
ועוד משהו: יד שרה תמיד מצטיירת בדמיון כזקן חולה על כסא גלגלים. המותג מקושר לעולמות של סוף העולם ובכך אנחנו, לקוחותיו הפוטנציאליים, חסומים מלהבין עד כמה תפקידו מכונן ומקדם ורלוונטי לנו כולנו ברגעים של פציעה, מחלה ומגבלה.
הסרט עם איל פלד מצליח לגשר על פני תהום תפיסתית זו. הורגלנו לאיל פלד האתגרי שעט על פסגות הרים ומגיע לקצוות תבל. בתור שכזה אנחנו מקבלים אותו שוב, לאחר הארוע הבריאותי המטלטל שעבר, שוב כלוחם וכהרפתקן שאינו מוותר. אמנם ההרפתקה שלו שונה והפסגות שלו אחרות, אבל בזכות יד שרה הוא מביא עמדו אותה רוח קרב ואת הדחף להשיג את הבלתי אפשרי.
איל פלד מבטא את מה שיד שרה באמת - גוף שיעשה מפה ועד קצה העולם כדי שאתה תוכל לחזור להיות מי שאתה. ההקבלה בין פלד ומה שהוא מייצג דווקא עכשיו אחרי שהתעקש להיות מי שתמיד היה, רק בטווחים קטנים יותר ובקצב שונה - לבין יד שרה - היא הקבלה נכונה שמחלצת את המותג יד שרה ממקום משמים ומביאה אותו ליעדו המדויק.
- 1.את טובה (ל"ת)גם אני לא רע 06/10/2013 14:37הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
