הבלוגים לחג של אתי סורוז'ון: מוזיקה עצובה, שיווק לבני נוער והכל על פייסבוק

למי שלא מבלה את החג בחו"ל ומצא את עצמו עם הרבה זמן פנוי, אייס אסף עבורכם המלצות לבלוגים ואתרים שווים מאנשי תעשיית הפרסום והניו מדיה
אתי סורוז'ון |

עומר קפלן הוא מומחה לבני נוער. אני לא בטוחה מה זה אומר לגבי היכולת העתידית שלו להתנהל עם אחד כזה בבית, אבל בינתיים הוא מתמחה בשיווק ופרסום לנוער ועוקב אחרי כל מה שמעניין אותם.

תנועת הנוער: מה: בלוג בעברית על שיווק ופרסום לבני נוער; מי: עומר קפלן, מנהל מוצר המתמחה בבני נוער; כמה: פוסט-שניים בחודש בממוצע.

למרות ואולי דווקא בגלל שאני לא מאוד רחוקה בגיל מנושאי המחקר שלו, תנועת הנוער הוא בין הבלוגים המרתקים שיוצא לי לפקוד. אני אולי שייכת לדור שכבר גדל עם מחשב והלך לבית ספר עם סלולרי, אבל הדור הנוכחי גדל עם טאבלט וסמארטפון וההבדלים הם עצומים. עומר מלקט ומסכם מחקרים, עוקב אחרי טרנדים ומספק מחקרים ותובנות מרתקים משל עצמו ברמה מקצועית גבוהה ובכתיבה נעימה וזורמת.

מאיפה להתחיל: מהפוסט האחרון. מומלץ במיוחד להציץ במצב הנוער - 5 מחקרים להורדה בחינם, באסופת תקצירים של 10 מחקרים, ובעבודת התזה שלו שעסקה בתפיסת מבנה של אתרי אינטרנט בקרב בני נוער.

Allfacebook ו- Insidefacebook

מה: שני בלוגים-אחים באנגלית שמסקרים ומנתחים את כל מה שקורה בפייסבוק

מי: ארבעה כותבים קבועים. משם אגב גם הגיע אריק אלדן שמשמש כיום כעורך הראשי של TechCrunch.

כמה: 5-10 פוסטים ביום בכל אחד מהם

Allfacebook ו- Insidefacebook הם שני בלוגים שעוסקים, באופן לא מפתיע, רק בפייסבוק. למרות ששניהם בדרך-כלל יסקרו את אותם הנושאים לכל אחד מהם התמחות קצת שונה, כש- Insidefacebook מתמקד יותר בפרסום ובניתוח סטטיסטי והוא הקטן יותר מבין שניהם. אפשר למצוא שם דיווחים על כל שינוי קטן ובאגים לצד ניתוחים, עדכונים על רכישות רלוונטיות ופוסטים אורחים של מומחים בתחום (גילוי נאות, גם שלי).

זה יכול להיות די משעמם לקרוא כל הזמן על פייסבוק ומי שמחפש רק את החדשות הגדולות והדרמטיות יסתפק בדרך-כלל בסיקור של TechCrunch או Mashable שעושים עבודה מצוינת, אבל כשמסתמכים על הפלטפורמה של פייסבוק לעבודה היום-יומית והרשת החברתית עצמה לא תמיד טורחת לעדכן על פיצ'רים חדשים ואפילו על שינויים במערכת הפרסום, עדכון דו שבועי לפחות הוא בגדר חובה.

מאיפה להתחיל: קשה להמליץ על פוסט ספציפי בגלל שמדובר בבלוגי חדשות שמתעדכנים בקצב מסחרר. חשוב בעיקר ללמוד להבדיל בין העיקר לתפל ובין דיווח על שינוי קטן לשינויים מהותיים שישפיעו על עמודי מותג או על מערכת הפרסום.

הבלוג של 360i

מה: אחת מסוכנויות הדיגיטל המובילות בארה"ב

מי: עובדי הסוכנות

כמה: פוסט בשבוע

360i מדורגת כאחת מ-10 סוכנויות הדיגיטל המובילות בארה"ב והיא אחת החביבות עלי. היא עלתה לאחרונה לכותרות בזכות עבודת התוכן החכמה שלה עם Oreo ומטפלת בין השאר גם בקוקה קולה, קראפט פודס ואולפני יוניברסל. חוץ מעדכונים על העבודות שלהם, זו סוכנות שלא מפחדת לשתף ידע. הבלוג מספק דעות וטיפים מעובדים המתמחים בתחומים שונים ומדברים על הכל, מקמפיינים ועד משאבי אנוש. הם נותנים לתוכן את הכבוד המגיע לו, משתפים מהניסיון שלהם ואפילו מפרגנים למתחרים.

מאיפה להתחיל: אני אוהבת במיוחד את ה-reports, מאמרים ארוכים שהם משחררים כמה פעמים בחודש. אפשר למצוא שם טרנדים, מחקרים אחרונים ו- Best Practices.

בקטנה

אמנם התבקשתי לספק סקירה של בלוגים מקצועיים שאני אוהבת, אבל אי אפשר לקרוא רק על עבודה כל היום. בגוגל רידר שלי מככבים עוד כמה (עשרות) בלוגים, מתוכם בחרתי שישה שאני אוהבת במיוחד.

בלונדון יש של הלית קולט מספק את צרכיו של כל לונדונפיל ממוצע ומומלץ לחובבי העיר או למי שמתכנן בה ביקור בקרוב; 4 Crying Out Loud של דויד פרל הוא בלוג המוזיקה העצובה האולטימטיבי למרות שהוא לא מתעדכן מספיק, ויש לו ברקורד ארבעה ערבי קאברים משובחים; עין הדג, בלוג ביקורת הקולנוע הותיק של דורון פישלר שהוא הרבה יותר מבלוג והשלים לא מזמן קמפיין גיוס כספים מוצלח שמבטיח את המשך פעילותו; קפה +טלוויזיה, קהילה קטנה של חובבי טלוויזיה בניצוחו של עידו ישעיהו עם דיונים על כל מה שקורה בטלוויזיה האמריקאית. זהירות מספוילרים; מסה קריטית של מהנדס החלל יואב לנדסמן (ברצינות!) שמספק את הסקרנות בנושאי חלל ומסביר למה אסטרואידים מתפוצצים מעל רוסיה בעברית פשוטה; ונטלי לוין שידועה גם בשם עוגיו.נט מלמדת אותי מדע לא פחות מורכב מאסטרו-פיזיקה - אפיה - ואחראית על הרגעים הבודדים שבהם מתחשק לי להיכנס למטבח.

ואפשר גם לבקר בבלוג המתחדש שלי, שחזר בימים אלה לאוויר אחרי הפסקה של שנה ועוד לא לגמרי החלטתי מה יהיה בו.

הכותבת היא סמנכ"ל תכנון ומדיה בסוכנות המדיה החברתית בלינק

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.