הבלוגים לחג של אתי סורוז'ון: מוזיקה עצובה, שיווק לבני נוער והכל על פייסבוק
עומר קפלן הוא מומחה לבני נוער. אני לא בטוחה מה זה אומר לגבי היכולת העתידית שלו להתנהל עם אחד כזה בבית, אבל בינתיים הוא מתמחה בשיווק ופרסום לנוער ועוקב אחרי כל מה שמעניין אותם.
למרות ואולי דווקא בגלל שאני לא מאוד רחוקה בגיל מנושאי המחקר שלו, תנועת הנוער הוא בין הבלוגים המרתקים שיוצא לי לפקוד. אני אולי שייכת לדור שכבר גדל עם מחשב והלך לבית ספר עם סלולרי, אבל הדור הנוכחי גדל עם טאבלט וסמארטפון וההבדלים הם עצומים. עומר מלקט ומסכם מחקרים, עוקב אחרי טרנדים ומספק מחקרים ותובנות מרתקים משל עצמו ברמה מקצועית גבוהה ובכתיבה נעימה וזורמת.
מאיפה להתחיל: מהפוסט האחרון. מומלץ במיוחד להציץ במצב הנוער -
מה: שני בלוגים-אחים באנגלית שמסקרים ומנתחים את כל מה שקורה בפייסבוק
מי: ארבעה כותבים קבועים. משם אגב גם הגיע אריק אלדן שמשמש כיום כעורך הראשי של TechCrunch.
כמה: 5-10 פוסטים ביום בכל אחד מהם
Allfacebook ו- Insidefacebook הם שני בלוגים שעוסקים, באופן לא מפתיע, רק בפייסבוק. למרות ששניהם בדרך-כלל יסקרו את אותם הנושאים לכל אחד מהם התמחות קצת שונה, כש- Insidefacebook מתמקד יותר בפרסום ובניתוח סטטיסטי והוא הקטן יותר מבין שניהם. אפשר למצוא שם דיווחים על כל שינוי קטן ובאגים לצד ניתוחים, עדכונים על רכישות רלוונטיות ופוסטים אורחים של מומחים בתחום (גילוי נאות, גם שלי).
זה יכול להיות די משעמם לקרוא כל הזמן על פייסבוק ומי שמחפש רק את החדשות הגדולות והדרמטיות יסתפק בדרך-כלל בסיקור של TechCrunch או Mashable שעושים עבודה מצוינת, אבל כשמסתמכים על הפלטפורמה של פייסבוק לעבודה היום-יומית והרשת החברתית עצמה לא תמיד טורחת לעדכן על פיצ'רים חדשים ואפילו על שינויים במערכת הפרסום, עדכון דו שבועי לפחות הוא בגדר חובה.
מאיפה להתחיל: קשה להמליץ על פוסט ספציפי בגלל שמדובר בבלוגי חדשות שמתעדכנים בקצב מסחרר. חשוב בעיקר ללמוד להבדיל בין העיקר לתפל ובין דיווח על שינוי קטן לשינויים מהותיים שישפיעו על עמודי מותג או על מערכת הפרסום.
הבלוג של
מה: אחת מסוכנויות הדיגיטל המובילות בארה"ב
מי: עובדי הסוכנות
כמה: פוסט בשבוע
360i מדורגת כאחת מ-10 סוכנויות הדיגיטל המובילות בארה"ב והיא אחת החביבות עלי. היא עלתה לאחרונה לכותרות בזכות עבודת התוכן החכמה שלה עם Oreo ומטפלת בין השאר גם בקוקה קולה, קראפט פודס ואולפני יוניברסל. חוץ מעדכונים על העבודות שלהם, זו סוכנות שלא מפחדת לשתף ידע. הבלוג מספק דעות וטיפים מעובדים המתמחים בתחומים שונים ומדברים על הכל, מקמפיינים ועד משאבי אנוש. הם נותנים לתוכן את הכבוד המגיע לו, משתפים מהניסיון שלהם ואפילו מפרגנים למתחרים.
מאיפה להתחיל: אני אוהבת במיוחד את ה-
בקטנה
אמנם התבקשתי לספק סקירה של בלוגים מקצועיים שאני אוהבת, אבל אי אפשר לקרוא רק על עבודה כל היום. בגוגל רידר שלי מככבים עוד כמה (עשרות) בלוגים, מתוכם בחרתי שישה שאני אוהבת במיוחד.
ואפשר גם לבקר בבלוג המתחדש
הכותבת היא סמנכ"ל תכנון ומדיה בסוכנות המדיה החברתית

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.
