ראפיד - מתי יהיה ה-IPO?
חברת התשלומים הישראלית מגייסת ממשקיעים לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר כשב-2021 היא גייסה לפי שווי העולה על 9 מיליארד דולר ; הגיוס מעיד על מרחק מהנפקה לציבור
חברת ראפיד (Rapyd), אחת מחברות הפינטק הישראליות המובילות, היא אחת המועמדות להנפקה ראשונית בוול סטריט. היא גייסה לפי שווי של מעל 9 מיליארד בשנת 2021, אך במקביל לירידה בשווים היא מגייסת כעת לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר. זה לא מעט, אבל זה 60% מתחת למחיר ב-2021. כך עולה מדיווח של בלומברג.
השאלה מתי תגיעה הנפקה לציבור - ראפיד היא מועמדת טבעית להנפקה בוול סטריט ועצם הגיוס הנוכחי עשוי להעיד שהחברה עדיין רחוקה מבשלות לוול סטריט. אפשרות נוספת היא שהמשקיעים מנסים להשביח אותה טרם גיוס בוול סטריט. כלומר מגייסים כעת 300 מיליון לפי 3.5 מיליארד דולר כדי שבהמשך יוכלו להנפיק בשווי גבוה יותר.
ממשיכים לצמוח למרות האתגרים
ראפיד, שהוקמה לפני תשע שנים, הפכה לאחת מחברות הפינטק המרשימות שיצאו מישראל. החברה מציעה פתרונות תשלומים לעסקים בכל הגדלים ומאפשרת קבלת תשלומים ממגוון רחב של מקורות פיננסיים, כולל בנקים,
כרטיסי אשראי וארנקים דיגיטליים.
בנוסף, החברה מתמקדת בשווקים מתפתחים כמו דרום-מזרח אסיה והמזרח התיכון, שם היא מציעה פתרונות מותאמים לצרכים הייחודיים של כל שוק. למרות הירידה בשווי, ראפיד ממשיכה להתרחב ולהשקיע בצמיחה גלובלית גם דרך רכישת חברות.
- ראפיד קונה צמיחה: רוכשת את PayU GPO תמורת 610 מיליון דולר
- ראש הרשות להלבנת הון לשעבר תמונה לסמנכ"לית רגולציה בראפיד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראפיד אינה החברה היחידה שחוותה ירידת ערך משמעותית. חברות פינטק מובילות כמו סטרייפ וקלרנה נאלצו להפחית את שווי השוק שלהן בעקבות שינויי שוק גלובליים והשפעת עליית הריביות. סטרייפ, למשל, ירדה משווי של 75 מיליארד דולר לכ-50 מיליארד דולר, וקלרנה חוותה ירידה חדה משווי של 45 מיליארד דולר ל-7 מיליארד דולר.
ראפיד מצליחה לשמור על מעמדה כשחקנית משמעותית בענף כשהיא מוחזקת על ידי משקיעים בולטים כמו טארגט גלובל, ג'נרל קטליסט וסופטבנק. החברה צפויה להשתמש בכספי הגיוס לרכישת חברות נוספות ולהמשך הרחבת פעילותה הבינלאומית. ההנפקה הצפויה בוול סטריט עשויה להוות צעד משמעותי נוסף במיצוב שלה כחברת פינטק גלובלית מובילה.
- 1.תל אביבי 08/03/2025 11:01הגב לתגובה זוכסף זול יותר מאשראי בנקאי או משקיע 0רטי בגלל הריבית.השלב הבא הוא שאחרי IPO במצב של ירידת ריבית השווי יטפס ל15 מיליארד.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
