סוחר מסחר בורסה שוק ההון טלפון מניות שווקים גלובליים וול סטריט
צילום: Istock

סגירה ירוקה בוול סטריט : הנאסדק קפץ 1%, התשואות בשיא

הנפט זינק מעל 71 דולר לחבית. תשואות האג"ח עלו. אופקו זינקה 29%, אבן קיסר התרסקה 29%
עמית טל | (12)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים כאשר המשקיעים מנסים עדיין לעכל ולהבין את ההשפעות שצפויות בעקבות ההכרזה של הנשיא טראמפ אמש על ביטול הסכם הגרעין עם אירן, והטלת סנקציות על החברות המשתפות פעולה עם המשטר. בתוך כך, הנפט מזנק מעל 71 דולר לחבית, דבר שמקפיץ את ציפיות האינפלציה ואת התשואות בשוקי האג"ח.  בגזרת הישראליות, מניית אבן קייסר (סימול: CSTE) צנחה הערב 29% וריכזה עניין ברקע לדו"חות חלשים (לכתבה המלאה).

מדדי וול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

שוק הנפט ושוק האג"ח האמריקני עמדו הערב במוקד. הזינוק הערב במחיר הנפט מעלה מחדש את הציפיות האינפלציוניות מסביב לעולם, ואת התשואות בשוקי האג"ח. התשואה על אג"ח ארה"ב לתקופה של 10 שנים נסחרת הערב מעלה הרמה הפסיכולוגית של 3%. התשואה לשנתיים קופצת מעל לרמה של 2.5%. גם בשוקי האג"ח באירופה מורגש כעת לחץ מכירות.

נציין כי הזינוק במחיר הנפט לרמות שיא מגיע כאשר מדינות רבות בעולם סבלו בשבועיים האחרונים מפיחותים חדים בערכי המטבעות המקומיים, דבר שצפוי לתת דחיפה נוספת לאינפלציה באותן מדינות.

המגמה החזקה של עליית הדולר בשוקי המט"ח נעצרת מעט. הלחץ מהמטבעות בשווקים המתעוררים נחלש מעט. הלירה הטורקית מתחזקת בשעה זו בכ-1.2% לאחר מכירת חיסול בימים האחרונים ברקע לדיווחים כי הנשיא ארדואן צפוי להיפגש הערב בפגישת חירום עם הבנק המרכזי במדינה במטרה להציג כלים חדשים בכדי למנוע בריחת הון מהמדינה.

בגזרת המאקרו, מדד המחירים ליצרן בחודש אפריל עלה בכ-0.1%, נמוך מהצפי שעמד על עלייה של 0.2%. בחישוב שנתי מדובר על עלייה של 2.3%. 

מניות בכותרות

חברת ויקס הישראלית (סימול:WIX) איבדה הערב 3% ומרכזת עניין לאחר שהחברה הצליחה להכות את התחזיות לרבעון הראשון.  החברה רשמה הכנסות של כ-138 מיליון דלר, צמיחה של 49% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי של החברה (GAAP) הסתכם בכ-19.8 מיליון דולר. בתוך כך, החברה מעלה את התחזיות לשנה הקרובה עם צפי להכנסות של 594-597 מיליון דולר.

חברות האנרגיה מרכזות עניין ברקע לזינוק במחירי הנפט.  תעודת הסל העוקבת אחר הסקטור (סימול:XLE) טיפסה הערב 2%.

מניות הבנקים עמדו במרכז הערב ברקע לזינוק בציפיות האינפלציה, שצפוי להגדיל את הכנסותיהם. נציין בהקשר זה את מניית בנק אוף אמריקה  (סימול:BAC), ג'י פי מורגן (סימול:JPM), מניית סיטי בנק (סימול:C).

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ירוק בוהק 09/05/2018 21:51
    הגב לתגובה זו
    מחר המעוף טס שלושה אחוזים...
  • 8.
    מעוף 09/05/2018 21:50
    הגב לתגובה זו
    עמית טל איפה הירידות שאתה מפמפם כבר חודש...פחחחח...פשוט פח...תתנצל ותגיד שטעית... עליות בלי סוף
  • אין לכם תוכנת מחשב שמסננת דבילים ? (ל"ת)
    שאלה לעמית 10/05/2018 06:58
    הגב לתגובה זו
  • דביל 10/05/2018 14:03
    אני כרגע מפתח אותה...
  • 7.
    יוסי 09/05/2018 21:46
    הגב לתגובה זו
    מה עם הקריסה הקולוסוליתבשוויק המניות "שהובטחה" כאן במשך שבועות אחדים באם ובוודאי כשהפד ימכור מיליארדי אג"ח, כי הוא חייב לעשות זאת. ולפני שבועות בהן הובטחה הקריסה בשווקי המניות, "הובטח" גם במאמרים אחרים שאם הנשיא טראמפ יפרוש מהסכם הגרעין, הקריסה תהייה ברמות של 30% לפחות, ומה קרה או קורה מאז ועד הערב?
  • 6.
    פוטין 09/05/2018 21:10
    הגב לתגובה זו
    להעלות מחיר הנפט היתר לא מעניין אותו כולל האייטולות דעאש וכו המחיר 70 דולר מספיק בינתיים
  • 5.
    יוסי 09/05/2018 21:10
    הגב לתגובה זו
    לא כמו אצלנו רוקדים פסדובלה צעד קדימה שניים לאחור! שוחטים את האופציות מכל הכיוונים אני מקווה שמחר נראה נתונים זהים לנאסד"ק (אמן) אפילו אתמול עם הנאום וכל המסביב הם על וסגרו ירוק, הבורסה שלנו היא בורסת נוכלים שבועיים מורידים מעלים ולא פורצים משחקים בכספי הציבור .
  • 4.
    פוטין 09/05/2018 21:08
    הגב לתגובה זו
    מחיר הנפט עבר 70 דולר פוטין רוצה את המכות על האירנים מחיר הנפט עולה לכן נתניהו הוזמן בכבוד מלכים מעלה לו את מחיר הנפט ירסן את האייטולות
  • 3.
    כריש 09/05/2018 19:10
    הגב לתגובה זו
    אמרתי לכם. רק ההתחלה. תבדקו איזה שער קטנה בעל העניין וכמו כן בדקו את המאזן המרשים ואת החוזים שהחברה חתמה לאחרונה. התחום הכי חם כיום.
  • 2.
    מה עם מניית קורנית KORNIT ? עולה ב-16%, לא לציין ? (ל"ת)
    גיא 09/05/2018 17:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    BKYI 09/05/2018 16:09
    הגב לתגובה זו
    הבא 1 BKYI Bio-Key לא להחמיץ. בעל העניין שכבר מחזיק כ 45% מכל המניות רוכש מיליונים בשער 3.6 לעונת שער נכחי של . אין אפשרות לרכוש במסחר לאור כמות הסחורה הצפה הנמוכה. התחום הכי חם כיום ולשנים קדימה. תקראו על biometric. החברה חתמה ברבעון הראשון מספר הסכמים בתחומי בנקאות, ממשלה ועוד. השוק הפוטנציאלי הוא למעשה כל מה שאתם חושבים, חברות תעופה, בנקים, מחשבים, בלוקשיין, אבטחה, ממשלה ועוד. הציגה לפני שבוע בכנס החשוב connectidומאז המנייה עולה. עדיין זולה מאד. המאזן מושלם, אין כמעט חוב. לא להחמיץ
  • אתה מאוד חם עליה 10/05/2018 00:17
    הגב לתגובה זו
    אין במניה הרבה תנועה של כסף. והיא לא ממש מצליחה להמריא. ומה אתה יכול לספר על בעל העניין שרכש ב3.6. אני דווקא נכנסתי אליה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: