יונקס אוטוטקס yunex autotalks
יונקס אוטוטקס yunex autotalks

אוטוטוקס ו-Yunex Traffic משדרגות את האבטחה בתקשורת תחבורתית עם פריסה רחבה בארה”ב

החברה מדווחת על עמידה בתקני אבטחת המידע בארה״ב; שיתוף הפעולה בין אוטוטוקס ל-Yunex Traffic מביא לשדרוג יחידות תקשורת חכמות בכבישים בארה”ב, עם דגש על אבטחת מידע, פרטיות וזיהוי מצבי סיכון

חיים בן הקון |
נושאים בכתבה autotalks yunex

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המתמחה בפתרונות לתקשורת V2X (Vehicle to Everything), וחברת Yunex Traffic המתמחה במערכות תחבורה חכמות, הכריזו על יכולות מורחבות בתחומי הפרטיות והאבטחה ששולבו ביחידות תקשורת לכבישים (RSUs – Roadside Units) המבוססות על שבבי אוטוטוקס. יכולות האבטחה נבדקו בתהליך ההסמכה OmniAir שהוא מרכיב קריטי נדרש לפני פריסה של פתרון מסוג זה בארה"ב.

 

Yunex Traffic היא חברה המתמחה בתחום מערכות התחבורה החכמות. היא מעסיקה כ-3,500 עובדים שמבצעים פרויקטים ב-40 מדינות כולל בערים גדולות כמו דובאי, לונדון, ברלין, בוגוטה ומיאמי.

פריסת יחידות RSU2X בארה”ב: אלפי יחידות מותקנות בכבישים

 

ההתקנה של יחידות התקשורת RSU2X (Roadside units to everything) לכבישים בארה"ב מאפשרת להתקני תשתית בדרכים ולכלי רכב מסוגים שונים לתקשר זה עם זה. היא מיושמת בתחבורה ציבורית, מכוניות פרטיות, משאיות, אופניים ואף הולכי רגל. שבבי V2X מאפשרים ליישם מגוון תרחישים וביניהם תעדוף רכבי הצלה ואוטובוסים וכן זיהוי הולכי רגל ומשתמשים אחרים הנמצאים בסיכון. עד היום הותקנו למעלה מ-500 יחידות תקשורת מדגם RSU2X של Yunex Traffic במספר מדינות בארה"ב ובהן: קליפורניה, אריזונה, קולורדו, פלורידה, צפון קרולינה ומדינות נוספות בעתיד. 

טכנולוגיה אנונימית להגנת המשתמשים

 

הגנה על פרטיות נמצאת בחזית הטכנולוגית של שיתוף הפעולה בין אוטוטוקס ל-Yunex Traffic. יחידות התקשורת לכבישים מדגם RSU2X מצייתות באופן מלא למערכת הניהול של אישורי אבטחה של צפון אמריקה (SCMS) שהיא קריטית להבטחת תקשורת אמינה. הדור השני של שבבי אוטוטוקס תוכנן באופן מיוחד כדי לאפשר תקשורת אנונימית באמצעות הפרדה בין מסרי התקשורת לבין זהות המשתמשים והימנעות מאחסון של מידע אישי.

 

אוטוטוקס מציעה חידוש בתחום האבטחה של שבבי V2X באמצעות מודול אבטחת חומרה (HSM) שקיבל הסמכה לתקן הפדרלי 140-2 FIPS בתחום עיבוד הנתונים וכן הסמכות נוספות. אישורים אלה מבטיחים שמפתחות פרטיים מנוהלים באופן מאובטח בתוך המכשיר ונכסים רגישים מוגנים באופן מלא. יכולת זו היא חיונית למניעת גישה בלתי מאושרת ולשמירת האמון ברשת מקושרת של כלי רכב.

 

מאיצי החומרה המתקדמים של שבבי אוטוטוקס מאמתים הודעות נכנסות בזמן אמת ומאפשרים לנתונים אמינים בלבד לעבור לעיבוד. יתרה מכך, ארכיטקטורת השבבים של אוטוטוקס מבודדת מכל מערכות התקשורת האחרות כמו רשתות סלולריות ומגינה בכך על סביבת V2X מפני מתקפות סייבר מרוחקות.

"טכנולוגיית V2X חיונית לבניית תשתית נתונים אמינה לצורכי בטיחות בדרכים"

 

און הרן, מייסד ו-CTO, אוטוטוקס מסר "החזון שלנו דוגל בתפישה שאבטחה ופרטיות הם מרכיבים ראשונים במעלה בתקשורת V2X. טכנולוגיית V2X חיונית לבניית תשתית נתונים אמינה לצורכי בטיחות בדרכים  ואנו מחויבים לספק את האמון באבטחה ובפרטיות בכל הפתרונות שלנו. שיתוף הפעולה שלנו עם Yunex Traffic מדגים מחויבות זו בעת שאנו פועלים ביחד להגביר את הבטיחות בדרכים תוך הגנה על מידע המשתמשים". 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".