Deepal S07
צילום: יואב פולס

Deepal S07 - הענקית הסינית צ'נגן עם דריסת רגל ראשונה

אחרי שהתרגלנו לקבל מותגי רכב סיניים צעירים על גבול הסטארטאפים, נוחתת כאן אחת מחברות הרכב היותר ותיקות בסין - צ'נגן ( Changan), שהחלה את דרכה לפני למעלה מ 160 שנים, ומייצרת כלי רכב פרטיים מזה כ 62 שנים. 

הרכב הראשון מתוצרתה הוא ה Deepal S07 קרוסאובר קופה חשמלי, עם ציון איבזור בטיחות מקסימלי וחמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap

יואב פולס | (1)

קבוצת מכשירי תנועה, יבואנית דגמי סוזוקי לישראל, ואשר פועלת גם בתחום המשאיות עם ייבוא דגמי מ.א.ן, צמ"ה, ליסינג ועוד מוסיפה היום עוד מותג משמעותי לליין המוצרים עם השקת Changan Deepal S07.

יצרנית הרכב צ'נגן ( Changan) היא אחת החברות הותיקות בסין ונוסדה עוד בשנת 1862, והתחילה לייצר כלי רכב פרטיים לפני כ – 62 שנים. החברה היא אחת מארבע הגדולות בסין אשר נמצאות בבעלות של ממשלת סין, וייצרה עד היום כ 30.0 מיליון כלי רכב, כאשר את שנת 2023 היא סיכמה עם ייצור של 2.5 מיליון כלי רכב, מתוכם 470.0 אלף כלי רכב חשמליים. הנתונים הרשומים חשובים על מנת שניתן יהיה להבין כי למרות שהשם צ'נגן הוא חדש לאוזן הישראלית, מדובר ביצרנית כלי רכב ותיקה מאוד עם נסיון של עשרות שנים בייצור כלי רכב פרטיים.

הרכב שהושק היום הוא הסנונית הראשונה מבית צ'נגן, והוא הדיפאל S07, קרוסאובר קופה מעוצב, חשמלי כמובן.

מבחינת מימדים Deepal S07 נהנה מבסיס גלגלים של 2.9 מטר, אורך של 4.75 מטר ורוחב של 1.93 מטר. ל Deepal S07 מנוע חשמלי בהספק של 218 כ"ס, מומנט של 32.6 קג"מ והנעה אחורית. הסוללה בקיבולת של 80Kwh והטווח המוצהר עומד על 475 ק"מ בתקן המחייב WLTP. טעינת ה Deepal S07 נעשית או בטעינה איטית AC בקצב של 11Kw או טעינה מהירה DC בקצב 92Kw, ולרכב אפשרות גם של V2L.

מבחינת איבזור ל Deepal S07 יש רשימת איבזור נוחות מקיפה וארוכה המכילה יחידות תאורה משולבות לד בצורת כוכב (גם בחזית וגם באחור), גג פנורמי עם וילון חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי 19'' ועוד.

מול הנהג אין לוח מחוונים אלא תצוגה עילית המחליפה את לוח המחוונים ומציגה את המידע הרלוונטי בלבד לצרכי נהיגה. מסך המולטימדיה בגודל 15.6'' עם קישוריות כמקובל יכול לנוע לרוחב המכוניות כך שהנוסע שליד הנהג יכול להפעילו פונקציות שונות ולהשאיר לנהג את המיקוד בנהיגה.

מבחינת איחסון ל Deepal S07 תא מטען בנפח 435 ליטר ועוד תא מטען קדמי בנפח 125 ליטר שימושי ונוח.

ה Deepal S07 נהנה מסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיף ומלא, וציון איבזור הבטיחות של הרכב עומד ציון מקסימלי – 8. הרכב נבחן לאחרונה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

לבחירת הלקוחות הרכב ישווק בשישה צבעים חיצוניים, חלקם נועזים למדי, ושלושה צבעי ריפוד פנימי, כאשר הלקוח יכול לבחור את המתאים לו.

במכשירי תנועה מתגאים כי כבר מההשקה יפעלו בארץ שמונה אולמות תצוגה יעודיים לצ'נגן, ובשנת 2025 ייפתחו עוד עשרה אולמות. הלקוחות יוכלו לקבל שירות כרגע בשבעה מרכזי שירות, וב 2025 מספר מרכזי השירות שיוכלו לתת שירות ל Deepal S07 יעמוד על 34.

ה Deepal S07 משווק ברמת גימור יחידה במחיר של 200.0 אש"ח, והתוספת היחידה שניתן יהיה להזמין היא וו גרירה נשלף. הוו יגיע מקורי מהמפעל, ויעלה ללקוח עוד 8000 ₪.

האחריות על ה Deepal S07 עומדת על שש שנים או 150,000 ק"מ לרכב, ואילו על הסוללה האחריות היא שמונה שנים או 150,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על שנה / 20,000 ק"מ המוקדם מביניהם, ובמכשירי תנועה יודעים לומר כי שני הטיפולים הראשונים יעלו כמה מאות שקלים ולא מעבר לכך.

במכשירי תנועה ידעו לספר כי במהלך 2025 תגיע האחות הקטנה של ה Deepal S07 שתיקרא באופן מפתיע Deepal S05

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הפסיקו למלא אותנו עם ״ענקיות״ זבל סיני. (ל"ת)
    רב קו 10/12/2024 10:07
    הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5