Deepal S07
צילום: יואב פולס

Deepal S07 - הענקית הסינית צ'נגן עם דריסת רגל ראשונה

אחרי שהתרגלנו לקבל מותגי רכב סיניים צעירים על גבול הסטארטאפים, נוחתת כאן אחת מחברות הרכב היותר ותיקות בסין - צ'נגן ( Changan), שהחלה את דרכה לפני למעלה מ 160 שנים, ומייצרת כלי רכב פרטיים מזה כ 62 שנים. 

הרכב הראשון מתוצרתה הוא ה Deepal S07 קרוסאובר קופה חשמלי, עם ציון איבזור בטיחות מקסימלי וחמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap

יואב פולס | (1)

קבוצת מכשירי תנועה, יבואנית דגמי סוזוקי לישראל, ואשר פועלת גם בתחום המשאיות עם ייבוא דגמי מ.א.ן, צמ"ה, ליסינג ועוד מוסיפה היום עוד מותג משמעותי לליין המוצרים עם השקת Changan Deepal S07.

יצרנית הרכב צ'נגן ( Changan) היא אחת החברות הותיקות בסין ונוסדה עוד בשנת 1862, והתחילה לייצר כלי רכב פרטיים לפני כ – 62 שנים. החברה היא אחת מארבע הגדולות בסין אשר נמצאות בבעלות של ממשלת סין, וייצרה עד היום כ 30.0 מיליון כלי רכב, כאשר את שנת 2023 היא סיכמה עם ייצור של 2.5 מיליון כלי רכב, מתוכם 470.0 אלף כלי רכב חשמליים. הנתונים הרשומים חשובים על מנת שניתן יהיה להבין כי למרות שהשם צ'נגן הוא חדש לאוזן הישראלית, מדובר ביצרנית כלי רכב ותיקה מאוד עם נסיון של עשרות שנים בייצור כלי רכב פרטיים.

הרכב שהושק היום הוא הסנונית הראשונה מבית צ'נגן, והוא הדיפאל S07, קרוסאובר קופה מעוצב, חשמלי כמובן.

מבחינת מימדים Deepal S07 נהנה מבסיס גלגלים של 2.9 מטר, אורך של 4.75 מטר ורוחב של 1.93 מטר. ל Deepal S07 מנוע חשמלי בהספק של 218 כ"ס, מומנט של 32.6 קג"מ והנעה אחורית. הסוללה בקיבולת של 80Kwh והטווח המוצהר עומד על 475 ק"מ בתקן המחייב WLTP. טעינת ה Deepal S07 נעשית או בטעינה איטית AC בקצב של 11Kw או טעינה מהירה DC בקצב 92Kw, ולרכב אפשרות גם של V2L.

מבחינת איבזור ל Deepal S07 יש רשימת איבזור נוחות מקיפה וארוכה המכילה יחידות תאורה משולבות לד בצורת כוכב (גם בחזית וגם באחור), גג פנורמי עם וילון חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי 19'' ועוד.

מול הנהג אין לוח מחוונים אלא תצוגה עילית המחליפה את לוח המחוונים ומציגה את המידע הרלוונטי בלבד לצרכי נהיגה. מסך המולטימדיה בגודל 15.6'' עם קישוריות כמקובל יכול לנוע לרוחב המכוניות כך שהנוסע שליד הנהג יכול להפעילו פונקציות שונות ולהשאיר לנהג את המיקוד בנהיגה.

מבחינת איחסון ל Deepal S07 תא מטען בנפח 435 ליטר ועוד תא מטען קדמי בנפח 125 ליטר שימושי ונוח.

ה Deepal S07 נהנה מסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיף ומלא, וציון איבזור הבטיחות של הרכב עומד ציון מקסימלי – 8. הרכב נבחן לאחרונה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

לבחירת הלקוחות הרכב ישווק בשישה צבעים חיצוניים, חלקם נועזים למדי, ושלושה צבעי ריפוד פנימי, כאשר הלקוח יכול לבחור את המתאים לו.

במכשירי תנועה מתגאים כי כבר מההשקה יפעלו בארץ שמונה אולמות תצוגה יעודיים לצ'נגן, ובשנת 2025 ייפתחו עוד עשרה אולמות. הלקוחות יוכלו לקבל שירות כרגע בשבעה מרכזי שירות, וב 2025 מספר מרכזי השירות שיוכלו לתת שירות ל Deepal S07 יעמוד על 34.

ה Deepal S07 משווק ברמת גימור יחידה במחיר של 200.0 אש"ח, והתוספת היחידה שניתן יהיה להזמין היא וו גרירה נשלף. הוו יגיע מקורי מהמפעל, ויעלה ללקוח עוד 8000 ₪.

האחריות על ה Deepal S07 עומדת על שש שנים או 150,000 ק"מ לרכב, ואילו על הסוללה האחריות היא שמונה שנים או 150,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על שנה / 20,000 ק"מ המוקדם מביניהם, ובמכשירי תנועה יודעים לומר כי שני הטיפולים הראשונים יעלו כמה מאות שקלים ולא מעבר לכך.

במכשירי תנועה ידעו לספר כי במהלך 2025 תגיע האחות הקטנה של ה Deepal S07 שתיקרא באופן מפתיע Deepal S05

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הפסיקו למלא אותנו עם ״ענקיות״ זבל סיני. (ל"ת)
    רב קו 10/12/2024 10:07
    הגב לתגובה זו
טסלה מודל 3 חדש
צילום: טסלה

טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?

הרגולטור האמריקאי בוחן אם השחרור המכני בדגם הפופולרי מוסתר ולא מספיק ברור בזמן לחץ, ובמקביל נמשכת בחינה במודל Y סביב תקלות שמנטרלות פתיחה חשמלית

ליאור דנקנר |

הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA פותחת בדיקה סביב מנגנון השחרור המכני של הדלתות בטסלה מודל 3. הבדיקה נוגעת לכ-179,071 רכבים משנת דגם 2022, והיא מגיעה אחרי בקשה רשמית לבחינת פגם שמעלה טענה מרכזית אחת, ידית החירום קיימת אבל בפועל היא מוסתרת, לא מסומנת מספיק, ולא אינטואיטיבית לאיתור כשיש לחץ. לבדיקה הזו יש משמעות על כל הדגם האמור לרבות רכבים מחוץ לארה"ב, גם בישראל. 

הטריגר הוא תלונה של בעל רכב מג׳ורג׳יה, קווין קלאוז, שמתאר אירוע חירום בשנת 2023 שבו התקשה לאתר במהירות את השחרור הידני. הוא טוען שהדלתות לא נפתחו, שהרכב החל לבעור, ושנאלץ לעבור למושב האחורי ולשבור חלון כדי להיחלץ. בהמשך הגיעו עדויות נוספות על בעיות דומות. בשלב הזה מדובר בבדיקה מקדמית שמטרתה להחליט אם יש בסיס לפתוח חקירת פגם מלאה, ולא בצעד שמוביל מיד לריקול.

כשעיצוב עתידני פוגש מציאות חירום

טסלה Tesla -0.03%   נשענת ברוב הדגמים על פתיחה אלקטרונית באמצעות כפתור ומנגנון חשמלי, לצד שחרור מכני שאמור לתת גיבוי כשאין מתח או כשיש תקלה. זה עובד חלק ביום יום, אבל בתאונה או שריפה, במיוחד אם יש ניתוק חשמל או פגיעה במערכת, כל אלפית שנייה חשובה, והחילוץ תלוי גם בדברים לכאורה קטנים כמו סימון ברור ותפעול אינטואיטיבי של המערכות המכניות. 

הבדיקה של NHTSA בוחנת לא רק את עצם קיום השחרור המכני, אלא את השאלה אם הוא נגיש וברור מספיק במצבים של לחץ, עשן, חושך או פציעה. בתוך זה נכנס גם ההיבט של נוסעים שלא מכירים את הרכב, או יושבים מאחור ולא יודעים איפה נמצא הגיבוי, אחרי הכל, מדובר ברכיב שמבחינה תפיסתית הוא קשה להבנה ופחות נגיש - הרי בפועל רוב חוויית הפתיחה ברכב בנויה על רכיב חשמלי אחד שמפסיק לעבוד אם אין מתח. אף אחד לא חושב מה נעשה אם לא יהיה חשמל ונהיה לכודים באוטו במצוקה. 


MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגMGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברג

התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG

לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.

ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח

ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי MGS5 MGS6

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.

הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).


MGS5 - קרוסאובר חשמלי C-SUV. צילום רונן טופלברג

ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.

ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.