ScaleOps
צילום: בן יצחקי

ScaleOps גייסה 58 מיליון דולר לניהול אוטומטי מלא של משאבי הענן

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה ScaleOps גיוס הון

חברת הסטארטאפ ScaleOps, שמפתחת פלטפורמה לניהול אוטומטי בreal-time של משאבי הענן, השלימה סיבוב גיוס הון בסך 58 מיליון דולר מסדרה B. הסיבוב הובל על ידי קרן Lightspeed Venture Partners, בהשתתפות המשקיעים הקיימים Glilot Capital Partners , NFX ומשקיע חדש Picture Capital של מיקי בודאי ודן אמיגה. הסיבוב הושלם שנה לאחר הגיוס הקודם, בעקבות הצמיחה העסקית המהירה של החברה, ומביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-80 מיליון דולר.

ScaleOps; קרדיט: בן יצחקי

ScaleOps; קרדיט: בן יצחקי

הפלטפורמה של ScaleOps, המבוססת על בינה מלאכותית, מאפשרת לארגונים לנהל באופן אוטומטי את משאבי הענן שלהם תוך ראיה הוליסטית של סביבת הענן. קבלת ההחלטות מתבצעת בהתאם לקונטקסט והתחשבות בצרכים הספציפיים של כל אפליקציה. התקנת הפלטפורמה נמשכת שתי דקות, והיא יכולה לרוץ על גבי כל ספק ענן, לרבות סביבות air-gapped ו- on-premise. 

בנוסף, ScaleOps מודיעה על השקת שני מוצרים חדשים: מוצר מבוסס AI שחוזה בזמן אמת שינויים צפויים בצריכת המשאבים ובצורה אוטומטית מוסיף רפליקות נוספות של האפליקציה כדי להתמודד בצורה יעילה עם העומס הצפוי, ומוצר נוסף שמסדר את הקונטיינרים על גבי שרתי הענן, תוך התחשבות באילוצי כל אפליקציה. לדברי החברה, השילוב של שני החידושים הללו מספק חיסכון נוסף של 50% בעלויות ושיפור בביצועי האפליקציות. 

ScaleOps הוקמה בשנת 2022 על ידי יודר שפריר (CEO) וגיא ברון (CTO). החברה מנהלת כיום את סביבות הפרודקשן של חברות Fortune 100 ומובילות בתעשייה, בהן אורקה, וויז, פלייטיקה, סנטינל וואן וחברות נוספות. ScaleOps מעסיקה מעל 60 עובדים בארץ ובעולם. 

"האוטומציה המלאה של הפלטפורמה מאפשרת לצוותי הפיתוח להשתחרר מהצורך בהקצאת משאבים ידנית, תוך הפחתת עלויות הענן באופן דרמטי ושיפור הביצועים והאמינות של האפליקציות, מצב של win-win", מסר יודר שפריר, מייסד שותף ומנכ"ל ScaleOps. "סבב הגיוס יאפשר לנו להאיץ את הרחבת היכולות של הפלטפורמה והגדלת הצוותים שלנו בצורה משמעותית כדי לענות על הצרכים ההולכים וגדלים של ארגונים ברחבי העולם המנהלים משאבים בענן, כמו גם להתפתח לתחומים נוספים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".