למה ערן זהבי כועס על רונאלדו ומה ההבדל במספרים בניהם?
ערן זהבי וכריסטיאנו רונאלדו רבים ברשת, נשמע כמו חלק מסרט מדע בדיוני שלא קיים באמת. מה שקרה ביניהם בסוף השבוע יכול רק לתרום לזהבי ומראה עד כמה הקריירה שלו היא הישג אחד גדול.
424 שערים בקריירה
הסיפור החל כאשר הכוכב הפורטוגלי העלה לעמוד היוטיוב שלו, שרושם רווח של מיליוני דולרים בכל חודש, סרטון שבו הוא יושב בתוך מכונית מרוץ ועוקף איתה שחקנים אותם עבר במספר השערים בקריירה. מספר שחקנים מוכרים היו ברשימה הזאת, אבל אחד מהם היה מוכר לציבור הישראלי שצפה בסרטון - ערן זהבי.
ערן זהבי ורונאלדו (צילום מסך: ערוץ היוטיוב של רונאלדו)
לצד שמו של זהבי (שאמור לשבת בתוך מכונית המרוץ), נכתב המספר "357", כמספר השערים שהוא כבש בקריירה. זהבי כעס. הוא העלה סרטון לחשבון שלו בו הוא מבקש מעורך הוידאו של רונאלדו לתקן את המספר. זהבי כבש 424 שערים בקריירה, והוא במקום ה-52, ולא במקום ה-98, כפי שרונאלדו, שציין את 100 השחקנים שכבשו הכי הרבה בעולם, ציין. נכון, חשוב לציין כי זהבי רשם לא מעט שערים בליגה הסינית וגם בליגה הישראלית, לעומת שחקנים כמו תיירי הנרי, רונאלדו הברזילאי ואחרים ששיחקו בקבוצות הבכירות בעולם ועדיין - מדובר בכבוד גדול לכדורגל הישראלי.
כדי להבין עד כמה הסרטונים של רונאלדו נצפים, אפשר להיכנס לעמוד היוטיוב שלו, שמונה כבר 63.9 מיליון עוקבים (בשבוע שעבר הוא מנה 400 אלף פחות). בתקשורת הכלכלית מעריכים שהוא הרוויח מעל 100 מיליון דולר מהכנסות מהיוטיוב. לפי דיווחים נוספים, רונאלדו מרוויח כ-5 מיליון דולר מדי חודש על פרסומות ביוטיוב בלבד. כלומר, מלבד ההכנסה שלו ככדורגלן והון עצמי שמוערך ב-500 מיליון דולר, לא כולל נכסים, ההכנסה שלו לשנים הקרובות מובטחת והיא כמעט בלתי נתפסת ביחס לכדורגלנים מוכרים אחרים.
- האיחוד האירופי: הרשתות החברתיות יישאו באחריות על הונאות כלכליות
- המשבר שסגר את הבורסה בת"א ליותר משבועיים והאפליקציה שהושקה ועשתה מהפכה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
