מחקר: איפה מוציאים יותר כסף על שחקני רכש - באנגליה, בגרמניה או בסעודיה?
אתר המחקר CIES מפרסם מפעם לפעם נתונים סטטיסטיים מעניינים. הוא בוחן מדי תקופה את דמי ההעברה המושקעים על ידי מועדונים ברחבי העולם והפעם הוא ערך בדיקה על מנת לבחון את ההוצאות של מועדוני הכדורגל בין קיץ 2023 ל-2024.
השיפור הגדול: איטליה (נתונים: CIES)
בשני המקרים, התקופה שנלקחה בחשבון היא מה-1 ביוני ועד יום שני של השבוע האחרון של חלון העברות (28 באוגוסט ב-2023 ו-26 באוגוסט ב-2024). חלון ההעברות באירופה נסגר באותם תאריכים ולכן זה נותן אינדיקציה טובה כדי להבין איזה ליגות מוציאות הכי הרבה כסף על רכש.
על פי הדוח שיצא השבוע, ההוצאה של מועדוני הכדורגל ירדה ב-13%, מ-8.18 מיליארד יורו ל-7.08 מיליארד יורו. מועדוני הפרמייר ליג באנגליה היו שוב במקום הראשון, כשהוציאו 2.19 מיליארד יורו עבור רכש, אבל גם במקרה שלהם נרשמה ירידה לעומת השנה שעברה, אז ההוצאה עמדה על 270 מיליון אירו יותר – כלומר, הבדל של 11%. ההפתעה מגיעה מכיוון סעודיה, שלמרות הפופולריות לה היא זוכה ראתה את הירידה הגדולה במונחים כספיים – 657 אירו, 75% פחות ממה שהוציאה בשנה שעברה.
- הפתעה: איזו קבוצה באירופה משתפת הכי הרבה צעירים ומה המצב בישראל?
- בברצלונה יש הכי הרבה: הכדורגלנים המוכשרים בעולם עד גיל 20
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב לשים לב שלעתים העברה אחת גדולה יכולה לשנות את המספרים. כשהסעודים מעבירים כוכב גדול, הם יכולים להוציא הוצאה חד פעמית שתהיה שקולה לחלון העברות שלם.
מה עוד רואים בטבלה? שבשאר הליגות של 5 הגדולות באירופה נרשמה עד כה ירידה בבונדסליגה הגרמנית (160 מיליון אירו, שהם 20% פחות) בעוד שההשקעה עלתה מעט רק בסרייה A של איטליה (130 מיליון אירו יותר, עלייה של 17%).
נתונים יציבים הגיעו מהליגה הספרדית והן מהליגה הצרפתית. העלייה היחסית הגדולה ביותר מבין 20 הליגות הפעילות ביותר הייתה הליגה הברזילאית, שם נרשמה עלייה של 136% ובסך הכל 87 מיליון אירו. הסיבה לכך היא הגעת הון זר ובעלות חדשה.
- 2.אנונימי 29/08/2024 07:52הגב לתגובה זואין פרופורציות!!!!
- 1.הייתי בטוח שבסעןדיה חח (ל"ת)רונאל 29/08/2024 07:52הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
