הפתעה גדולה: למרות החוזה הנוח, דני אבדיה עוזב את וושינגטון ועובר לפורטלנד
אבדיה היה שישי במירוץ לתואר השחקן המשתפר, וקלע 43 נקודות בניו אורלינס. אבדיה, שיעבור בחודש הבא, הופיע 287 פעמים במדי וושינגטון. הוא קלע ממוצע של 9.8 נקודות מאז הגיע אליה. פורטלנד, צריך לציין, סיימה אחרונה במערב השנה, עם מאזן שלילי של 61:21. בקבוצה משחקים בין היתר סקוט הנדרסון, שיידון שארפ, דונובן קלינגן וכשרונות רבים נוספים. מי שכבר שיחק במערב היה הנציג הראשון של ישראל בליגה הטובה בעולם, עומרי כספי. אז איך התבצעה העסקה, אתם שואלים? ובכן, זמן קצר לפני דראפט 2024, כתב ESPN דיווח על טרייד שבמסגרתו אבדיה יעבור לפורטלנד, מה שגרם להפתעה גדולה שהתבררה כנכונה: הנציג הישראלי עובר לקבוצה מאורגון וישחק תחת צ'ונסי בילאפס.Portland got a dawg in Deni Avdija pic.twitter.com/SkaRb1MXYI
— 🪼. (@juerter) June 26, 2024
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
