דני אבדיה
צילום: NBA

הפתעה גדולה: למרות החוזה הנוח, דני אבדיה עוזב את וושינגטון ועובר לפורטלנד

הפתעה גדולה חיכתה הבוקר לחובבי הכדורסל בליגה הטובה בעולם: הישראלי עזב את הקבוצה אליה הגיע בדראפט 2020 ובה היה אמור להרוויח החל מהשנה הבאה 55 מיליון דולר לארבע שנים. כך זה קרה
איציק יצחקי |
הפתעה נעימה התרחשה הלילה, כאשר הכדורסלן הישראלי הטוב ביותר, דני אבדיה, עבר לפורטלנד טרייל בלייזרס בטרייד וסיים את דרכו בוושינגטון, אליה הגיע בדראפט 2020. העסקה כללה את העברת מלקולם ברוגדון לוויזארדס, שהיה הבחירה ה-14 בדראפט ועשה את הדרך ההפוכה. מדובר בהפתעה גמורה, בטח ביחס למי שהצהירה כי אבדיה הוא אחד משחקני העתיד של המועדון, שמחזיק בחוזה לא גבוה יחסית, 55 מיליון דולר לארבע שנים, ואמור להיכנס לתוקף החל מהשנה הבאה (שכרו הנוכחי אמור להישאר). המספרים של אבדיה הוכיחו שהוא שווה אפילו יותר. העונה של דני אבדיה מוכיחה: הוא שווה 55 מיליון דולר ל-4 שנים אבדיה, כזכור, סיים את העונה החולפת עם ממוצע של 14.7 נקודות, 50.6% מהשדה, ועוד 37.4% משלוש ו-74% מהעונשין, יחד עם 7.2 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים.    אבדיה היה שישי במירוץ לתואר השחקן המשתפר, וקלע 43 נקודות בניו אורלינס. אבדיה, שיעבור בחודש הבא, הופיע 287 פעמים במדי וושינגטון. הוא קלע ממוצע של 9.8 נקודות מאז הגיע אליה. פורטלנד, צריך לציין, סיימה אחרונה במערב השנה, עם מאזן שלילי של 61:21. בקבוצה משחקים בין היתר סקוט הנדרסון, שיידון שארפ, דונובן קלינגן וכשרונות רבים נוספים. מי שכבר שיחק במערב היה הנציג הראשון של ישראל בליגה הטובה בעולם, עומרי כספי. אז איך התבצעה העסקה, אתם שואלים? ובכן, זמן קצר לפני דראפט 2024, כתב ESPN  דיווח על טרייד שבמסגרתו אבדיה יעבור לפורטלנד, מה שגרם להפתעה גדולה שהתבררה כנכונה: הנציג הישראלי עובר לקבוצה מאורגון וישחק תחת צ'ונסי בילאפס.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.