הבינה המלאכותית קבעה: יש שני ספורטאים עשירים ממסי ורונאלדו
האם נמצא הספורטאי העשיר בעולם נכון לשנת 2024? נתונים שנחשפים על ידי מקור הבינה המלאכותית, ChatGPT, מצביעים על רשימת 5 הספורטאים העשירים בעולם, בהתבסס על השווי הנקי שלהם. לפי הנתונים, ליונל מסי ורונאלדו הם ממש לא הספורטאים העשירים בעולם.
שווה 450 מיליון דולר. פדרר (ON)
לפני שנחשוף את הרשימה, ראוי לציין כי אתר פורבס דירג לאחרונה את 5 הספורטאים העשירים בעולם בכל הזמנים (כלומר, כאלה שאינם פעילים). לפי הנתונים, במקום הראשון נמצא מייקל ג'ורדן עם 3.2 מיליארד דולר, במקום השני אגדת הגולף טייגר וודס עם 1.3 מיליארד דולר ואחריו מג'יק ג'ונסון ולברון ג'יימס עם 1.2 מיליארד דולר.
1. לברון ג'יימס. שווי נקי: מוערך בכ-1 מיליארד דולר. פרטים נוספים: לברון ג'יימס הוא אחד משחקני הכדורסל המצליחים בהיסטוריה. מעבר למשכורות הגבוהות מה-NBA, הוא מרוויח סכומים עצומים מחוזי פרסום עם מותגים כמו נייקי, כמו גם מהשקעות עסקיות שונות.
- עשרת הספורטאים המרוויחים בעולם לשנת 2025
- שיא כל הזמנים - הלייקרס נמכרת לפי שווי של 10 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. טייגר וודס. שווי נקי: מוערך בכ-800 מיליון דולר. פרטים נוספים: וודס הוא אחד מהגולפאים המצליחים ביותר בכל הזמנים, וחוזי פרסום עם מותגים כמו נייקי וג'ילט, יחד עם עסקי נדל"ן והשקעות אחרות, הפכו אותו לאחד הספורטאים העשירים בעולם.
3. ליונל מסי. שווי נקי: מוערך בכ-600 מיליון דולר. פרטים נוספים: מסי, הנחשב לאחד השחקנים הטובים בהיסטוריה של הכדורגל, חתם על חוזים רבים עם מותגים בינלאומיים כגון אדידס, פפסי, ו-Gatorade.
4. כריסטיאנו רונאלדו. שווי נקי: מוערך בכ-500 מיליון דולר. פרטים נוספים: רונאלדו הוא אחד מהכדורגלנים המפורסמים והמצליחים ביותר בכל הזמנים, ומרווחתו מגיעה גם ממותג הלבשה תחתונה ומלונות שבבעלותו.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
5. רוג'ר פדרר. שווי נקי: מוערך בכ-450 מיליון דולר. פרטים נוספים: פדרר הוא אחד מהטניסאים הגדולים בכל הזמנים, וחוזי פרסום עם מותגים כמו רולקס ו-נייקי, יחד עם השקעות חכמות, תרמו רבות להונו.
חשוב להדגיש כי בחודש אוקטובר האחרון אותו פורבס פרסם רשימה של הכדורגלנים (בהווה) המרוויחים בעולם בשנת 2023. במקום הרביעי היה קיליאן אמבפה (פריז סן ז'רמן), עם 110 מיליון דולר. החלוץ הצרפתי מרוויח שכר של 90 מיליון דולר והרוויח עוד 20 מיליון דולר מחוץ למגרש.
למקום ה-3 הגיע ניימאר (אל הילאל), 112 מיליון דולר. למקום ה-2 הגיע ליאו מסי (אינטר מיאמי), שהונו הוערך ב-135 מיליון דולר. הארגנטינאי אומנם מרוויח שכר נמוך יחסית בארה"ב, של 65 מיליון דולר לעונה, אבל מחוץ למגרש הוא הרוויח עוד 70 מיליון דולר.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
