לברון גיימס
צילום: טוויטר לוס אנגלס לייקרס

שיא כל הזמנים - הלייקרס נמכרת לפי שווי של 10 מיליארד דולר

משפחת באס תמכור את רוב אחזקותיה במועדון הכדורסל הפופולארי לפי שווי אדיר ששובר את השיא שנקבע רק לפני מספר חודשים על ידי קבוצה אחרת בליגה - בוסטון סלטיקס

רוי שיינמן | (1)

משפחת באס, בעלי השליטה בקבוצת ה-NBA הפופולארית לוס אנג'לס לייקרס, מוכרת את רוב אחזקותיה בקבוצה למארק וולטר, הבעלים של קבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס ומייסד שותף של חברת ניהול הנכסים גוגנהיים, לפי שווי של כ-10 מיליארד דולר - השווי הגבוה ביותר לקבוצת ספורט מקצוענית אי פעם. רק לפני מספר חודשים נקבע השיא הקודם על ידי קבוצת NBA אחרת - בוסטון סלטיקס שנמכרה לפי שווי של כ-6.1 מיליארד דולר.


שתי הקבוצות הן המעוטרות ביותר ב-NBA, כשלסוטון סלטיקס יש כ-18 אליפויות וללוס אנג'לס לייקרס יש כ-17 אליפויות.


משפחת באס רכשה את הקבוצה ב-1979 בתמורה לכ-67.5 מיליון דולר, ובשקלול האינפלציה רושמת המשפחה תשואה אדירה של פי 33. לפי הדיווח, משפחת באס תמשיך להחזיק בכ-15% בקבוצה ששווים לפי הערכת השווי כ-1.5 מיליארד דולר.


כשמסתכלים על העסקה קשה שלא לתהות - איך מועדון כדורסל יכול להגיע לשווי כל כך גבוה? אבל האמת היא שבלייקרס יש את כל מה שצריך כדי להפוך לאחד הנכסים הכי יקרים בעולם הספורט. זה לא רק עוד מועדון NBA, זה מותג-על, שם נרדף לזוהר ולעוצמה. עם שחקני עבר כמו קובי בראיינט האגדי, וכיום עם כוכבים כמו לברון ג'יימס ולוקה דונצ'יץ', הלייקרס הפכו לבית של אגדות. כמעט כל שחקן בליגה היה שמח ללבוש את הסגול-זהב.


הערך של הקבוצה לא נובע רק מההצלחות על המגרש - הוא מושפע ממכלול של גורמים. קודם כל, הלייקרס היא אחת הקבוצות הכי מזוהות עם ליגת ה-NBA בעולם. היא נהנית מבסיס אוהדים עצום, גם בארה"ב וגם בזירה הבינלאומית, ומשדרת תחושת יוקרה שלא קיימת כמעט באף קבוצה אחרת. בנוסף, העסקה האחרונה של ה-NBA עם רשתות טלוויזיה, שמוערכת בכ-77 מיליארד דולר ל-11 שנה, מזניקה את שווי הקבוצות - והלייקרס, כמי שמביאה את הרייטינג מהגבוהים בליגה, מרוויחה מכך במיוחד.


בחודש פברואר האחרון הלייקרס הצליחה להשיג עוד כוכב אדיר שהצטרף אליה - לוקה דונצ'יץ', מהשחקנים הצעירים המבטיחים ביותר בליגה, עבר אליה בטרייד תמורת אנתוני דיוויס. מדובר במהלך שמביא ללייקרס כוכב נוסף שיהיה מזוהה איתה שנים קדימה, וזאת כשהכוכב הנוכחי - לברון ג'יימס - שעדיין משחק בגיל 40 וצפוי לפתוח בשנה הבאה את העונה ה-23 שלו בליגה, מזדקן וככל הנראה יפה את מקומו בזמן הקרוב. 


את האליפות האחורנה שלה לקחה הלייקרס בשנת 2020, כשהליגה שוחקה במתחם סגור באורלנדו תחת מגבלות הקורונה. את העונה הנוכחית סיימה הקבוצה בסיבוב הראשון של הפלייאוף, שם הודחה על ידי מינסוטה, אך הצפי הוא שבשנים הקרובות היא תחזור לקדמת הבמה של הליגה, כשהרכישה על ידי וולטר מהווה את הבעת האמון בכך שהחזון יתממש.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ליטאי 27/06/2025 18:27
    הגב לתגובה זו
    וילחם בפדופילים והומוסקסואליות זנות הפקרות מינית והפלות וערסים המניה תעלה פי 1020.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.