מתן אדלסון
צילום: באדיבות המצולם

אחרי הזכיה בגביע: האם מתן אדלסון יהפוך את הפועל ירושלים למספר 1?

הפועל ירושלים ניצחה את מכבי תל אביב במבצר שלה. הציטוטים של הבעלים לא מותירים מקום לספק: הוא רוצה להתחרות על כל התארים ולהפוך את מכבי תל אביב למספר 2
איציק יצחקי |

הפועל ירושלים סיפקה אתמול הצגה ענקית: היא גברה על מכבי תל אביב וזכתה בפעם השנייה ברציפות (השמינית בתולדותיה), בגביע המדינה, אחרי 72:85 על מכבי תל אביב - ועוד בהיכל מנורה. כעת, הקבוצה של מתן אדלסון תנסה לזכות בכל התארים, שלושה בסך הכל, בזירה המקומית.

אדלסון בסך הכל בן 24. בנה של ד"ר מרים אדלסון ושל שלדון ז"ל רכש 70% מהמועדון כשהוא הבן הצעיר מבן 3 בנים. הוא הוא ירש בעבר מיליארדים ועוסק בעולם הבנקאות. על פי פרסומים בעבר, מרים אדלסון שווה כ-34 מיליארד דולר. השאלה שעולה אחרי אתמול, היא לאו דווקא נקודתית - אלא האם הפועל ירושלים יכולה ומסוגלת להשתלט על הכדורסל הישראלי ולגרום למכבי תל אביב להפוך, אחרי שנים, למספר 2. 

אגב, אדלסון האם לא משקיעה רק בהפועל ירושלים, אלא גם ב-NBA. על פי פורבס, הונה מוערך ב- 29.9 מיליארד דולר והיא נמצא במקום ה-56 בדירוג של עשירי העולם. בחודש דצמבר האחרון, אדלסון רכשה את הבעלות בקבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס. אלמנתו של שלדון אדלסון השקיעה, כך על פי ההערכות, 3.5 מיליארד דולר, בעסקה הזאת. 

מתן אדלסון התראיין בפעם הראשונה מאז רכש את המועדון והלילה סיפק מספר ציטוטים מעניינים. "זו הרגשה שאני לא יכול לתאר במילים, עברנו כל כך הרבה העונה. עברנו ממאבק אחד לשני, עברנו כמה אתגרים ולסיים ככה ולזכות בגביע - זה ייתן לנו מומנטום להמשך העונה. תודה לאוהדים שלנו שנתנו הצגה. האם נראה את ירושלים ביורוקאפ או בליגת האלופות? נראה את ירושלים במקום שיהיה הכי טוב עבור היורוליג - מה שלא תהיה המשמעות של זה, אשאיר את זה לפרשנות שלכם", אמר.

מרים אדלסון (יוטיוב, אוניברסיטת אריאל)

לא נופל רחוק מהעץ. מרים אדלסון (יוטיוב, אוניברסיטת אריאל)

כיום, התקציב הגבוה בליגה שייך לצהובים מתל אביב והוא עומד על 90 מיליון שקל. הפועל ירושלים נמצאת במקום השני עם תקציב של 45 מיליון שקל והפועל תל אביב שלישית עם תקציב של 25 שקל. הפועל חולון נמצאת הרחק מאחור עם תקציב של 16 מיליון שקל בני הרצליה הרחק מאחור - 8.3 מיליון שקל. התקציב הנמוך בליגה שייך לעירוני קריית אתא - 6.5 מיליון שקל.

"זה לא נגמר, יש לנו עוד תואר להתחרות עליו, אבל לחלוטין אנחנו הולכים לחגוג הלילה", הוסיף אדלסון. "זו הייתה שנה עם הרבה עליות וירידות עבורי, כמו לקבוצה ככה היה איתי. אם זו הייתה שנה ראשונה, ונתנו את הכל למרות כל מה שעברנו, אז אני יודע להיכן אנחנו יכולים להתקדם. הציפיות? להמשיך להתחרות עד סוף העונה. מצפה מאיתנו להמשיך להילחם, ללחוץ ולהיות הכי טובים בכל יום. היכן נראה את ירושלים בשנה הבאה? נראה את ירושלים היכן שהיא צריכה להיות". 

קיראו עוד ב"ביזספורט"

חוץ מזה, זו הייתה הופעת בלהות של לורנזו בראון: 11 איבודי כדור, משחק רע מאוד בהתקפה ונתונים חריגים בכל קנה מידה, בטח שלו. ההערכות מדברות על כך שמדובר בשיא איבודים של כל הזמנים במכבי תל אביב. בעבר נרשם שיא איבודים של הכדורסלן לייזי גורדון, אבל במכבי תל אביב בראון הוא בהחלט שיאן האיבודים. בהיסטוריה של הכדורסל נרשמו מספר שחקנים עם 11 איבודי כדור, אבל זה מראה עד כמה מדובר בנתון חריג, שככל הנראה תרם מאוד להפסד של מכבי.

האוהדים הניפו אתמול דגל ובו דמותו של אוהד הקבוצה, הירש גולדברג-פולין, שנחטף ומוחזק על ידי החמאס בעזה. אתמול, אדלסון והקהל הניפו בגאווה דגל שלו ביציע - אולי ה"תפאורה" הכי מדויקת שהיה אפשר להניף במעמד כזה. כעת, הם ינסו להביא תואר נוסף.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.