שרון מימר בני ריינה
צילום: אינסטגרם בני ריינה
ראיון

מאמן השנה בליגת העל - "אנחנו מועדון קטן בלי מסורת, תקציב ותנאים. אבל אין בנו פחד"

בראיון מיוחד, שרון מימר שהוכתר כאן למאמן העונה מגיב לראשונה על הבחירה בו ומודה: "המטרה בעונה הבאה תהיה להישאר בליגה, אחרת אנחנו חוטאים". על התקציב: "בין 3 האחרונות בליגה"
איציק יצחקי | (1)

מאמן בני ריינה, שרון מימר, נבחר כאן בימים האחרונים למאמן העונה בליגה. הוא קיבל את התואר הזה בזכות - בני ריינה עשתה עונה גדולה והייתה יכולה להתחרות גם על מקום באירופה, אחרי שרק בתחילת העונה הפסידו אותה והפכו אותה למועמדת הפייבוריטית לרדת ליגה. כעת, מימר מדבר על העונה שבה הפך את ריינה לסיפור הרומנטי של הליגה, להפתעת העונה. הוא מסביר כי עדיין לא סיכם בקבוצה לעונה הבאה, אבל הפנים קדימה.

"תודה רבה על הבחירה", אמר מימר. "עבורי הסיפוק הכי גדול הוא הימים שבהם שאני עובד עם שחקנים כאלה. הסיפוק היומי הוא הדבר הכי גדול שהרווחתי השנה". 

כמעט הגעת לאירופה.

"יכולנו להגיע למקום הרביעי שיכל בסיטואציה מסוימת לקחת אותנו לאירופה (רק אם הפועל באר שבע זוכה בגביע, א"י), אבל נגד הפועל חיפה הפסדנו ונתנו להם לפתוח פער. אנחנו באים ליהנות, לנסות לנצח, ולא משנה נגד מי נשחק. מתוך 4 משחקים בפלייאוף ניצחנו 3, אז קשה לומר שהתבטלנו. השגנו הכי הרבה נקודות, לכן אנחנו באים בלי פחד למשחקים האלה. אני שמח שהשחקנים שלי מראים שהם איכותיים".

בתחילת העונה הייתה מועמד לרדת ליגה.

"אחרי שחיברנו את הקבוצה וראינו איזה סגל יש לנו, אמרתי שאולי אנחנו מועדון קטן ובלי מסורת, אבל שאנחנו לא מתבטלים מול הגדולות. מהרגע הראשון שיחקנו 4:4:2, בצורה לוחצת ולא מתבטלת. השגנו את זה בזכות, לא בחסד. התקציב שלנו הוא בין 3 האחרונות בליגה".

למה עדיין לא סגרת לעונה הבאה?

"אני וסעיד בסול עדיין לא ישבנו. לא יצא, אבל מאמין שנשב בקרוב ונראה אם זה מסתדר".

אתה מבין שאם תמשיך יהיה קשה לך לשחזר את ההישג העונה. זה סיכון.

"אני לא חושב. למרות מה שעשינו העונה, ריינה תפתח את העונה הבאה עם מטרות אחרות - להישאר בליגה. אם היא תחשוב אחרת היא חוטאת. היא באה העונה בלי יתרונות, בלי תקציב ובלי תנאים. תראה את 3 הקבוצות שהיו בפלייאוף העליון בעונה שעברה - אשדוד, נתניה והפועל ירושלים. שלושתן היום בתחתון. קשה לקבוצות קטנות לעשות פלייאוף עליון פעמיים רצוף. אפשר לייצר קבוצה טובה כי רוב השחקנים אמורים להישאר.

"נקודת הפתיחה היא נחותה, במיוחד לעומת בית"ר, הפועל תל אביב ונתניה. יש קהל דוחף, אבל בריינה יש דברים אחרים - שקט בעבודה ופרופורציות. זה עזר לנו להצליח. מה יפה בכדורגל? שהנייר לא משחק. הוכחנו שאפשר לנצח מועדונים גדולים מאיתנו".

במכבי חיפה איבדו את האליפות אחרי שניצחת אותה פעמיים.

"אליפות עושים בעונה, לא במשחק. אנחנו מסתכלים על עצמנו, זה נותן המון כבוד לריינה ולשחקנים. אף אחד לא יכל לחלום על דבר כזה. אני שמח שאנחנו מוכיחים כל פעם מחדש שמגיע לנו, הבקענו שני שערים פעמיים ולא גנבנו ניצחון".

מי המאמן הטוב בישראל?

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רון 23/04/2024 17:47
    הגב לתגובה זו
    שרון מימר ורוני לוי מאמני העונה קלי קלות. לדעתי רוני לוי הוא מאמן העונה אחרי שהוביל בגאון את הפועל חיפה של הבעלים המטורלל יואב כץ למיקום מדהים. מימר טיפה אחרי רוני לוי.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.