אושיית הרשת האוסטרלית שרוצה לכבוש את שוק רכבי היוקרה
בשנים האחרונות נעשו לא מעט ניסיונות מצד כוכבי רשת לתרגם את כוחם ברשתות החברות לכסף, באמצעות הקמת חברה או פעילות הקשורה לתוכן אותו הם מעלים למיליוני עוקביהם. אחת מהן היא אלכס הירשי, אשר סרטוני סקירת רכבי-העל אותם היא מפרסמת תחת השם "Supercar Blondie" זכו למיליוני צפיות. כעת היא מקווה להביא את ההצלחה גם לעולם האמיתי עם השקת אתר מכירות פומביות עבור רכבי יוקרה נדירים.
הירשי, אוסטרלית המתגוררת בדובאי, הגיעה לתחום הרכב לגמרי במקרה, כחלק מעבודה כשדרנית רדיו. אך מאז שנכנסה לרשות החברתיות בשנת 2017 הצליחה לצבור 110 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות השונות, כאשר לפי החברה שבבעלות לתוכן אותו היא מעלה יש 2 מיליארד צפיות בחודש בפלטפורמות החברותיות השונות.
הרומן של הירשי עם מכוניות החל באמצעות תוכנית הרדיו שלה, "רדיו בלונדי", אותה ניהלה בדובאי בין 2012 ל-2017. במסגרת התוכנית היא נחשפה לאוסף מכוניות-העל שיש לדובאי להציע, כולל בנטלי, מקלארן ופרארי. "פשוט התאהבתי במכוניות-על, ומה שהתחיל כתחביב אחרי שהשאלתי בנטלי פליינג-ספור כדי לנהוג ברחבי דובאי, נעשה בסופו של דבר יותר רציני", הסבירה הירש. האהבה החדשה הובילה אותה להקמת חברת תוכן עצמאית בשם Supercar Blondie, יחד עם בעלה השוויצרי ניק. "התחלנו לצלם את המפגשים שלי עם מכוניות ולהעלות את הסרטונים לערוץ שלנו".
- דיסני ויוטיוב חתמו על הסכם חדש: ערוצי ABC ו-ESPN חוזרים לשידור
- גוגל ודיסני נכנסות למלחמה - מיליוני צופים נותרו ללא ESPN ו-ABC
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כעת בני הזוג רוצים לקחת את החברה שבבעלותם, SB Media Group, המעסיקה 65 עובדים, צעד אחד קדימה באמצעות כניסה אל תוך המכירות הפומביות של רכבים. בין היתר מציעה החברה למכירה טסלה סייברטראק, דגם אחד מתוך שבע של למבורגיני וננו רודסטר (Veneno Roadster), ודגם אחת מתוך שלוש של למבורגיני וננו קופה (Veneno Coupe). אך הרכב שצפוי לממשוך את מירב תשומת הלב הוא ה-AMG One כמו גם ה-Hyperion XP-1, המונע על ידי מימן.
מעבר לרכבים, החברה תציע למכירה גם יאכטות כולל זו חשמלית של טייד הידרופויל שתוכננה על ידי BMW. החברה תציע למכירה גם אוסף של מכוניות מירוץ מיוחדות של ג'ון פלייר לוטוס, כמו גם טרנספורטרים של לוטוס, והמטוס האישי של המייסד קולין צ'פמן לצד כמה כלי רכב מהאוסף הפרטי שלו. המכירות הפומביות יהיו מקוונות, אך לדברי החברה עשויים להתקיים בעתיד באופן פיזי. "אנחנו הולכים להיות אתר המכירות הפומביות הדיגיטלי היחיד שמתמקד בקצה הגבוה", אומר ניק הירשי.
- 1.חיימון המדליק 09/04/2024 13:51הגב לתגובה זואבל הגברת הזאת בעיקר אוכלת את הראש בסרטונים שלה והיא בעיקר גימיק. ברינג א טריילר ומגיש טופ גיר כריס האריס וגם דאג דה מורו כבר השתלטו על תחום המכירות הפומביות של רכבים, שממילא היה רווי עם סות׳ביס ודומיהן.
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
