אפל תפטר יותר מ-600 עובדים בקליפורניה
יצרנית האייפון APPLE מתכננת לפטר יותר מ-600 עובדים בקליפורניה, מספר שבועות לאחר שביטלה שני פרויקטים שנחשבו גדולים: הרכב החשמלי ומסך בייצור עצמי לשעונים החכמים שלה.
אפל דיווחה לקליפורניה על פיטורי העובדים המתוכננים, אלו הפיטורים המשמעותיים הראשונים של ענקית הטכנולוגיה מאז הקורונה. העובדים, הנמצאים בסנטה קלרה, קיבלו את ההודעה על סיום העסקתם כבר ב-28 במרץ, כאשר הפיטורים ייכנסו לתוקף החל מה-27 במאי.
בעוד החברה לא פירטה מאילו פרויקטים היא מפטרת עובדים, סנטרה קלרה הייתה הבית של פרויקט הרכב החשמלי והמסכים לשעונים חכמים. הסגירה של שני הפרויקטים הללו היוותה מכה לאפל וגרמה לכך שהצלחת הפרויקט הגדול הבא של החברה היא עוד יותר קריטית, במיוחד כאשר היא מעוניינת להראות נוכחות בתעשיית הבינה המלאכותית. מניית החברה ירדה כבר 12% מתחילת השנה והתקדמות ב-AI צפויה לעזור לה לשנות את המצב.
לאחר סגירת פרויקט הרכב החשמלי, דווח כי החברה מתכננת להעביר את המשאבים לפיתוח של בינה מלאכותית ג'נרטיבית במקום זאת. בתקופה האחרונה עולים גם דיווחים כי אפל נמצאת בשיחות עם חברות בינה מלאכותית ג'נרטיבית מובילות כמו OpenAI וגוגל ובוחנת אפשרות לשלב את הטכנולוגיה שלהן במכשירי האייפון.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי בלומברג, יתכן גם שהחברה תקצה משאבים לתחום הרובוטיקה האישית.
בעוד חברות טכנולוגיה אחרות ביצעו פיטורים אגרסיביים בשנה האחרונה, מנכ"ל אפל טים קוק אמר כי פיטורים המוניים יהוו "מוצא אחרון". החברה גם נמנעה מלצאת למסע גיוסים בקורונה כמו שאר ענקיות הטכנולוגיה.
אפל נסחרת לפי שווי של 2.6 טריליון דולר, זאת לאחר שמניית החברה ירדה כאמור ב-12% מתחילת השנה ועלתה ב-3.6% בשנה האחרונה כולה.
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
