יוני אסיא מנכל איטורו
צילום: יחצ איטורו

לקראת גל הנפקות של ישראליות בוול סטריט? eToro מנסה שוב

החברה הישראלית שרצתה להנפיק לפני שלוש שנים לפי שווי של 10 מיליארד דולר - מנסה שוב לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר - זה גם לא טריוויאלי, אבל זה הזמן של הישראליות להיערך לגיוסים בוול סטריט

איתן גרסטנפלד | (5)

בשלוש השנים האחרונות מנהלת חברת איטורו (eToro) הישראלית, המפעילה פלטפורמת מסחר במניות ובקריפטו, יחסים מורכבים עם שווקי ההון מעבר לים. לאחר שלפני כשנתיים וחצי  כשלה להנפיק בוול סטריט לפי שווי של 10 (מי יקנה את eToro ב-10 מיליארד דולר?) היא ניסתה להוריד את המחיר וכשלה וניסתה שוב וכשלה.

אבל לזכותם של מיסידה חייבים להגיד - הם נחושים והם מריחים את ההתאוששות ב-IPOs בוול סטריט וחוזרים לנסות. אחרי גאות בנאסד"ק בשנה שעברה עם זינוק של 44%, אחרי שבחודשים הראשונים של השנה הנאסד"ק המשיך להמריא ואחרי שהחלומות חוזרים שוב לשווקים (AI ועוד), מתקרב גל הנפקות. זה טבעו של עולם, ולמרות שזה לאט סגור עד שזה קורה - נראה שקצב ההנפקות עולה מדרגה. זה הזמן של הישראלים להתכונן, ובמשרדי עורכי הדין ורואי החשבון כבר עובדים על זה.

אז למרות שאומרים לכם שההייטק בבעיה, זה רחוק מלהיות מדויק. ההייטק אחרי שנה קשה יחסית, אבל לפני כן היו שנים מצוינות וכשבוחנים את המגמה ארוכת הטווח, מבינים שאשתקד היתה חריגה. גם בגלל הכאוס בארץ, גם בגלל המלחמה, אבל יש כאן טכנולוגיה טובה, יש כאן יזמות וזה אומר שסיכוי טוב שנראה הנפקות ישראליות משמעותיות בוול סטריט בשנה הקרובה.

גם ב-2020 הערכנו שמי שיתכונן ויגייס ירוויח, ובפועל גייסו מעל 40 חברות ישראליות.  חצי מהן לא היו מצליחות לעבור את השנתיים הקשות בלי הכסף בקופה, וזה מחזיר אותנו למשפט החשוב - "מגייסים כשאפשר לא כשצריך". אם גם אפשר וגם צריך זה כמובן אידיאלי.    

eToro מנסה שוב את מזלה בוול סטריט. החברה מפזרת בשבועות האחרונים רמזים רבים על כוונתה לבצע ניסיון חוזר להיכנס לשווקים, במה שעשוי לבשר על ההתעוררות המחודשת של שוק ההנפקות שנכנס לתרדמת במהלך השנה החולפת. בראיון שהעניק היום מנכ"ל החברה יוני אסיא לפיננשל טיימס הוא חשף כי החברה  שוקלת הנפקה ראשונית (IPO) בניו יורק או בלונדון, לפי שווי גבוה מזה שנרשם בגיוס האחרון של החברה - 3.5 מיליארד דולר. לדברי אסיא החברה בוחנת את כלל האפשרויות אך נוטה לכיוון רישום בארה"ב אשר "יעניק לחברה גישה למגוון רחב יותר של משקיעים מאשר השוק הבריטי".

דברים דומים לאלו השמיע אסיה בראיון לפני שבועיים לרשת CNBC בה דווח שהחברה רשמה במהלך שנת 2023 הכנסות של 630 מיליון דולר, נתון דומה להכנסות של 631 מיליון דולר עליהן דיווחה החברה ב-2022. עם זאת, בכל הקשור לכמות הלקוחות רשמה החברה צמיחה, כאשר היא מסיימת את שנת 2023 עם 35.5 מיליון משתמשים רשומים, ולמעלה מ-3 מיליון חשבונות בתשלום, ביחס לנתון של 2.8 מיליון משתמשים במהלך 2022.

הפעם ההנפקה תצא לפועל?

הרומן המתמשך של פלטפורמת המסחר הישראלית עם השווקים הציבוריים החל אי שם במהלך משבר הקורנה והגאות שסחפה את השווקים, אז ביקשה החברה להתמזג עם חברת רכישה למטרות מיוחדות (SPAC) לפי שווי של מעל 10 מיליארד דולר. אלא שעד שהחברה השלימה את המהלך שוק ההנפקות הספיק להתקרר וקרן של חברות ה-SPAC ירד משמעותית דבר שהביא לכישלון המהלך. העובדה שההנפקה לא יצאה לא הפועל לא הייתה אמורה להפתיע אף אחד, הכתובת הייתה על הקיר מזמן (למשל, כאן כאן וכאן).

קיראו עוד ב"BizTech"

מאז ידעה החברה לא מעט מהמורות בדרך, כאשר לפני כשנתיים השלימה החברה גיוס של 250 מיליון דולר, לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר, נמוך ב-65% מהשווי אותו היא רצתה לקבל באמצעות מיזוג עם ספאק בוול סטריט. שנה לאחר מכן,  הודיעה החברה על ביטול סופי של ההנפקה, וכן על פיטורי כ-6% ממצבת העובדים שלה. ואם לא די בכך הרי שבחלוף כמה חודשים אישרה החברה לעובדיה ולמשקיעה למכור מניות בשוק המשני בהיקף של 120 מיליון דולר, ולפי שווי של פחות מ-3 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בהחלט יש בעיה 10/03/2024 18:21
    הגב לתגובה זו
    אם מדברים על אולי !!!! הנפקה בשליש מחיר במקרה הטוב אז אין בעיה ? הגיון ביביסטי ...
  • 3.
    zolo 10/03/2024 17:18
    הגב לתגובה זו
    ניתוק מוחלט מהמציאות
  • 2.
    בוזו 10/03/2024 15:18
    הגב לתגובה זו
    עתיר רגולציה ושולי רווח נמוכים. קשה לראות שם אפסייד אפילו בחצי מהשווי שהם מבקשים
  • 1.
    אפס מגיבים 10/03/2024 14:44
    הגב לתגובה זו
    אולי שוים 800מיליון בקושי
  • אופיר מוסקוביץ 10/03/2024 15:38
    הגב לתגובה זו
    ד
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".