Team8
צילום: יחצ

Team8 השלימה גיוס של 3 קרנות להשקעה בסטארטאפים בהיקף של חצי מיליארד דולר

רוי שיינמן |

קרן ההון סיכון Team8 הודיעה על השלמת גיוס בהיקף של חצי מיליארד דולר על פני 3 קרנות להשקעה בסטארטאפים. שתיים מתוך הקרנות יעזרו להקים את החברות בהן ישקיעו. 

הקרן הראשונה גייסה 110 מיליון דולר ותתמקד בתחומי דאטה, סייבר ובינה מלאכותית. הקרן השניה גייסה 70 מיליון דולר והקרן השלישית גייסה 235 מיליון דולר והיא תשקיע בסטארטאפים בתחומי הסייבר, פינטק ובריאות דיגיטלית הנמצאים בשלבי סיד ו-A. לצד זאת, החברה גייסה עוד 85 מיליון דולר להמשך הפעילות.

הסטארטאפים הישראלי ממשיכים לגייס בהצלחה למרות המלחמה. מוקדם יותר השבוע דיווחה Slice Global שמפתחת פלטפורמה אוטומטית מבוססת בינה מלאכותית לניהול ומיסוי אקוויטי לעובדים ויועצים המועסקים ברחבי העולם, הכריזה על גיוס סיד בסך 7 מיליון דולר.

לפני מספר חודשים, סטארט-אפ הישראלי אואזיס סקיוריטי שפיתח פלטפורמת הגנת סייבר למיפוי, ניהול ואבטחת זהויות לא אנושיות בארגונים, נחשף לראשונה ומכריז על גיוס של 40 מיליון דולר - מתוכם כ-35 מיליון דולר גויסו בסבב ה-A שהושלם לאחרונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד