תג המחיר: החל מ-30 מיליון אירו. אוסקר גלוך ממשיך לעורר עניין
אוסקר גלוך ממשיך לבסס את עצמו בתודעה העולמית של הכדורגל. היהלום של רד בול זלצבורג, שמכוון למעבר הגדול כבר בקיץ הקרוב, רושם עונה אישית נהדרת, כזו שיכולה לסדר לו מקום באחד מהמועדונים הגדולים בעולם.
הקשר ההתקפי שהחל לשחק מגיל ילדות במכבי תל אביב נמכר בינואר לפני כשנה לאלופת הליגה האוסטרית עבור 7 מיליון אירו, אחת ההעברות היקרות בתולדות ליגת העל. גלוך שחתם עד שנת 2027 הגיע לקבוצה שידועה בפיתוח שחקנים צעירים ורשם חצי שנה לא רעה שבה התאקלם בקבוצתו החדשה, עם שני שערים ושני בישולים. הקשר הצעיר מרוויח 550 אלף אירו לעונה והגיע לזלצבורג כששווי השוק שלו עמד על 4.5 מיליון אירו.
אוסקר גלוך העונה (רד בול זלצבורג טוויטר)
מאז הרבה מים עברו בנהר, גלוך הצטיין במדי נבחרתך ישראל ביורו עד גיל 21 ושווי השוק שלו הוכפל - כיום הוא עומד על 15 מיליון אירו, מה שהופך אותו לשחקן הישראלי השני היקר ביותר כיום, אחרי מנור סולומון.
- אינטר רוצה את גלוך: עסקה של עד 25 מיליון אירו
- האם אוסקר גלוך שווה 30 מיליון אירו? זו הקבוצה שתגיש הצעה בקרוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בליגה האוסטרית גלוך וחבריו נמצאים בצמרת הטבלה, אך נקלעו למאבק אליפות עיקש עם שטורם גארץ, שמפגרת מאחוריהם בשתי נקודות. בליגת האלופות רשמו האוסטרים קמפיין מאכזב עם הדחה בשלב הבתים, אך הקשר הישראלי יצא מרוצה לאחר שכבש שני שערים.
עוד לפני המעבר לזלצבורג, עורר היהלום עניין רב בברצלונה, כשבקיץ האחרון גם בנפיקה ליסבון וקבוצות פער מהליגה האנגלית רשמו את שמו של הקשר בפנקסיהן. זלצבורג מתכננת לעשות "קופה על הישראלי", ותשחרר אותו בעבור סכום שצפוי לנוע מ-30 עד 40 מיליון אירו.
- 1.בן 12/02/2024 07:20הגב לתגובה זולדעתי שווה גם סכום מטורף של כמה עשרות מיליוני אירו. אמנם צעיר מאוד ובלי הרבה קבלות אבל עם עתיד מזהיר. רק שלא ייפצע חלילה. לדעתי השווי הוא 25 מיליון אירו לכל אחד מהשנים. ההצלחה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
