רובי קין
צילום: מכבי תל אביב האתר הרשמי

שווה 500 אלף אירו לעונה? הכישלון המסתמן של רובי קין במכבי ת"א

הצהובים פתחו את העונה בסערה, אך הורידו רגל מהגז מתחילת הסיבוב השני של ליגת העל. האם כדאי להם לזעזע את עמדת המאמן?
יובל כרמל | (3)

בקיץ החולף, מכבי תל אביב לקחה הימור כשנתנה לשחקן העבר את האגדי רובי קין את המפתחות למשרת המאמן הראשי של הקבוצה, בפעם הראשונה בקריירת האימון של האירי. קין הרכיב צוות מאפס, וצלל אל תוך המים. זה התחיל טוב, טוב מאוד אפילו, כשאת הסיבוב הראשון בליגה סיימו הצהובים ראשונים עם 11 ניצחונות ותוצאת תיקו אחת, כשבאירופה קין וחניכיו סיימו במקום הראשון בשלב הבתים של הקונפרנס ליג, לאחר שגברו על גנט החזקה, והעפילו ישירות לשמינית הגמר.

אך הרבה מים עברו בנהר מאז. הצהובים אמנם זכו בגביע הטוטו לאחר שניצחו את היריבה לאליפות מכבי חיפה בפנדלים, אך הירוקים תחת מסאי דגו הנחילו לקין את שני הפסדי הליגה היחידים שלו העונה, והפכו פער של 10 נקודות הפרש מהמקום הראשון, ל-2 נקודות לטובתם.

רובי קין (מכבי תל אביב טוויטר)

13 נקודות בלבד השיגה מכבי תל אביב בתשעת משחקיה האחרונים, שנצברו משלוש ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו לא אופייניות ושני הפסדים כאמור לאלופת המדינה. אמש (שבת) גירדו הצהובים שוויון 1:1 מבני סכנין בדקה ה-88, לאחר שלא הלהיבו במשך רוב המשחק. כעת, כשהם שניים בטבלה. קין חסר הניסיון יצטרך למצוא את הכלים ההכרחיים להוציא את קבוצתו מהבוץ, לפני שזה יהיה מאוחר מדי, וצלחת האליפות תישאר בכרמל בפעם הרביעית ברציפות.

כבר זמן מה שהצהובים לא מרשימים תחת שרביטו של האירי, כשמלבד לאיבוד הנקודות, הגנת מכבי ת"א מרבה לספוג, והאגף הקדמי פשוט לא מאיים מספיק על שער היריבה. בהשוואה למכבי חיפה, שספגה 15 שערים העונה וכבשה 47 כאלה, הצהובים ספגו 3 שערים יותר והבקיעו 6 שערים פחות.

קין, שהיה לאחד החלוצים הגדולים באירופה בשנות האלפיים, שימש כמאמן-שחקן בהודו, ולאחר הפרישה מונה לעוזר המאמן בנבחרת אירלנד, כשלאחר מכן נדד באותה המשרה למידלסבורו וללידס יונייטד. ביוני האחרון כאמור הגיע לישראל במשרת המאמן הראשי הראשונה שלו, כשהוא מרוויח 500 אלף אירו לעונה.

לאחר המשחק אמש אמר קין כי "שלטנו במשחק, אנחנו ממשיכים לדבר על זה. אם אתה סופג ראשון זה הופך להיות קשה מול קבוצות כאלה, פתחנו את המשחק טוב, הם כבשו במתפרצת הראשונה, אני לא אשתעמם להזכיר את זה אבל אנחנו צריכים להפסיק לספוג ראשונים. אנחנו חייבים להתרכז מהשנייה הראשונה ולא לתת הזדמנויות לקבוצות כי ניענש. כבשנו למזלנו אבל לא היינו צריכים להגיע למצב הזה מלכתחילה".

קיראו עוד ב"ביזספורט"

על הטענות כאילו הקבוצה לא נראתה מספיק עירנית בפתיחת המשחק אמר: "הם היו צריכים. יש פה איצטדיון מלא, זה לא קרה הרבה זמן. היינו ראויים להוציא משהו מהמשחק, יכולנו לנצח עם ההזדמנויות שהיו לנו אבל שוב, אנחנו חייבים להפסיק לספוג מוקדם".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קחו מאמן ישראלי ותהנו. (ל"ת)
    דני 11/02/2024 08:51
    הגב לתגובה זו
  • לחטוף את בכר ומיד! (ל"ת)
    אלעד 11/02/2024 23:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ישראלי 11/02/2024 08:09
    הגב לתגובה זו
    מאחל לו שיכשל במכבי, שלא ימונה לאימון נבחרת אירלנד (ואולי כן, כי אני מאחל גם לאירים שילכו קיבינימט ואיתו זה יהיה מהר יותר)
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.