אלעד מדמון
צילום: באדיבות מכבי תל אביב

מדמון בראש, קאסה שלישי: סיכום ההעברות היקרות בליגת העל

עם תום החלון של החורף, "ביזספורט" בדק מה היו המעברים היקרים ביותר. השמות מפתיעים
יובל כרמל |

חלון ההעברות של ינואר נסגר רשמית אמש (שלישי) בליגת העל, כשלא מעט שמות מעניינים עשו את המעבר לקבוצות השונות. אך מעל כולן בלטו מכבי תל אביב וחיפה, שנלחמו על לא מעט שחקנים וביצעו החתמות על ימין ועל שמאל.  מכאן נשאלת השאלה, מי הם השחקנים היקרים ביותר שהגיעו בחורף לליגת הבכירה בישראל?

בהמשך הרשימה. ליאור קאסה

נתחיל משלושה שחקנים, שחתמו בעבור סכום זהה. נתחיל מסאבה חוואדגיאני, בלם צעיר שחגג לפני מספר ימים יום הולדת 21, וחתם במכבי נתניה. הגיאורגי שגדל במחלקת הנוער של דינמו טביליסי רשם העונה 4 הופעות במדי הקבוצה הבוגרת, כששוויו עומד על 700 אלף אירו.

לאחר מכן זהו ארתור שושנאצ'ב, שחתם אמש לשלוש עונות בהפועל באר שבע. החלוץ הקזחי שהגיע מקאיירט עוזב לראשונה את ארץ מולדתו בגיל 25, לאחר שבעונה הקודמת כבש 9 שערים ובישל 5 נוספים. שוויו של שושנאצ'ב מוערך ב-700 אלף אירו.

אחריו מגיע הנרי אדו, קיצוני גנאי בן 20 שחתם במכבי תל אביב, שהספיקה לרשום אותו בשעות האחרונות של החלון. אדו הגיע מז'ילינה הסלובקית, במדיה רשם העונה 20 הופעות, כשהוא מבקיע 7 שערים ומוסיף 5 בישולים. אדו שווה כיום 250 אלף אירו, ובדומה לחוואדגיאני ולשושנאצ'ב, מכבי תל אביב שילמה עליו כחצי מיליון אירו.

במקום השלישי לחלון זה, נמצא ליאור קאסה בן ה-18, שחתם במכבי חיפה לאחר מאבק עיקש עם מכבי ת"א. נמכר לירוקים עבור 1.1 מיליון אירו ו-20% ממכירה עתידית. הקשר עשה את קפיצת המדרגה הקבועה לקבוצה הבוגרת רק בדצמבר, כשהספיק לרשום 11 הופעות במדים האדומים-שחורים מאז. היהלום הספיק כבר להשתקע בכרמל ורשם מספר הופעות תחת מסאי דגו.

טיפה לפני הפסגה זהו רז שלמה, שבקיץ האחרון חתם במכלן הבלגית ורשם במדיה 11 הופעות בלבד, לפני שנקנה על ידי מכבי ת"א עבור סכום מרשים בגובה 1.2 מיליון אירו. הבלם בן ה-24 חתם ל-3.5 שנים, כשהוא מחזיק בשווי בגובה 700 אלף אירו.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.