יונס מלדה
צילום: מכבי תל אביב האתר הרשמי

יונס מלדה חתם במכבי ת"א - מה הוא יתרום ומה שוויו כיום?

חלוץ מכלן חזר לליגת העל אחרי 3 שנים. תג המחיר והתרומה המקצועית הצפויה בפנים
יובל כרמל | (2)

ליגיונר נוסף חזר לישראל. מכבי תל אביב החתימה את יונס מלדה, שמשחק במכלן הבלגית. מלדה בן ה-24 משחק בחוד, אך יכול גם לתפקד בשני האגפים. הוא הרכש השלישי שהחתימו הצהובים בחלון ההעברות של ינואר, אחרי עדן קארצב ומתן בלטקסה.

מלדה גדל במחלקת הנוער של מכבי נתניה, ואחרי 3 שנים ו-77 הופעות בקבוצה הבוגרת, עבר החלוץ לגנט מהליגה הבלגית עבור 1.5 מיליון אירו. לאחר עונה פחות מוצלחת במדים הכחולים חתם מלדה במכלן כשחקן חופשי, כשהעונה רשם 3 בישולים ב-377 דקות שהתפרשו לאורך 14 הופעות, עם נטייה לעלות מהספסל, כשמכלן נמצאת במקום השמיני בליגה הבכירה בבלגיה.

מלדה במדי מכלן (מכלן טוויטר)

מלדה לא נחשב לסקורר מדופלם; בכל הקריירה כבש החלוץ 15 שערים בלבד, אך הוא יכול להוסיף עומק לאגף הקדמי של הצהובים ולהתחרות עם ערן זהבי ודור תורג'מן על המקום בהרכב.

מחירו של השחקן עומד על 325 אלף אירו בלבד; לשם השוואה, בקיץ קנתה מכבי תל אביב את אושר דוידה, ליגיונר נוסף ששיחק בבלגיה, עבור 800 אלף אירו. שוויו של מלדה עומד כיום על כחצי מיליון אירו.

לאחר החתימה אמר החלוץ: "אחרי שלוש שנים בחו"ל אני שמח לחזור לארץ ולחתום במועדון שכל אחד רוצה לשחק בו ולהיות חלק ממנו. במידה ולא היה מדובר במכבי תל אביב אני לא חושב שהייתי חוזר לישראל. עכשיו שחזרתי אני רוצה לעבוד קשה להוכיח את עצמי ולזכות בתארים".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קובי 30/01/2024 15:18
    הגב לתגובה זו
    בלטקסה, קארצ'ב ואם יחתום, יהיה השלישי. לא השני כפי שמצוין בכתבה.
  • אנונימי 30/01/2024 20:37
    הגב לתגובה זו
    כנראה ששינו את זה בגללך
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.