ברצלונה
צילום: ברצלונה טוויטר רשמי

קלאסיקו בגמר הסופר קופה - אלו הסכומים שתרוויח הזוכה

אחד המפגשים הגדולים שיש לכדורגל האירופי להציע יערך שנה נוספת בגמר הסופר קופה הספרדי, כשברצלונה תפגוש את ריאל מדריד בדומה לגמר של שנה שעברה. סכומי הזכייה בפנים
יובל כרמל |

תואר ראשון לעונה על הפרק: ברצלונה ניצחה אמש (חמישי) את אוסאסונה 2:0 במסגרת חצי גמר הסופר קופה הספרדי, ועלתה לגמר, שיערך ב-14 לחודש, בו תשחק על התואר נגד היריבה המרה ריאל מדריד. זהו המשחק הראשון מאז ספטמבר בו הקטלונים מנצחים בהפרש של יותר משער אחד.

הבלאנקוס העפילו לגמר אחרי ניצחון מרשים על היריבה העירונית אתלטיקו, במשחק שארך 120 דקות ונגמר בתוצאה 5:3. בקלאסיקו האחרון שנערך בליגה, ניצחה ריאל 2:1 במהפך לאחר צמד אדיר של ג'וד בלינגהאם. 

יסדר לה ניצחון נוסף? בלינגהאם (ריאל מדריד טוויטר)

גם גמר הסופר קופה הקודם היה בסימן קלאסיקו, כשהקטלונים גברו 3:1 על ריאל וזכו בתואר הראשון שלהם עם צ'אבי כמאמן. הקבוצה נחשבת לשיאנית הזכיות בתואר, עם 14 כאלה, כשבמקום השני ניצבים הבלאנקוס עם 12 זכיות. עם זאת, הסטטיסטיקה תשחק לטובת ריאל מדריד, שניצחה שש פעמים מתוך שמונת הגמרים שבהם פגשה את ברצלונה במשחק על התואר.

באשר לסכומים שתיקח הזוכה הביתה, על ההשתתפות במפעל קיבלו מועדוני הפאר 6.5 מיליון דולר כל אחד, בעוד אתלטיקו מדריד ואוסאסונה הכניסו לקופת המועדון 3.2 מיליון ו-1.1 מיליון דולר, בהתאמה. הזוכה בתואר תקבל 2.2 מיליון דולר, כשהמפסידה תרוויח 1.1 מיליון נוספים. סך הכל, מי שתיקח את הגביע הביתה תכניס 8.7 מיליון דולר, סכום נאה בהחלט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.