סונדאר פיצאי גוגל
צילום: יוטיוב/Talks at Google

בעקבות אמזון: גוגל מקצצת במשרות

למרות ההתלהבות מהאפשרות להורדות ריבית השנה, חברות הטכנולוגיה עדיין מתמודדות עם סביבת מימון קשה יותר והאטה צפויה בצמיחה בארה"ב ובצמיחה העולמית בשנת 2024
אדיר בן עמי | (1)

ענקית החיפוש גוגל GOOGLE מקצצת במאות משרות, כאשר גם מייסדי חברת הציוד הלביש פיטביט, יעזבו את החברה. חברת האם של גוגל, אלפבית, תפטר עובדים במספר צוותים כולל אילו שעובדים על העוזר האישי של החברה, חומרה וכלי תוכנה פנימיים. מספר המפוטרים המדויק עדיין לא ברור. 

נראה כי סבב הפיטורים הנוכחי צפוי להיות קשה במיוחד במגזר החומרה ויכלול את צוותי המציאות הרבודה ואת צוותי הטכנולוגיה המופעלת בקול. כחלק מהארגון מחדש יעזבו את גוגל מייסדי פיטביט, ג'יימס פארק ואריק פרידמן. החברה השלימה את רכישת פיטביט בשנת 2021 תמורת 2.1 מיליארד דולר. 

כאשר הוצאות חברות הטכנולוגיה מופנות לפיתוחי בינה מלאכותית, החברות מחפשות תחומים אחרים בהם הן יכולות לקצץ ולחסוך כסף. המהלך של גוגל מגיע לאחר שאמש הודיעה ענקית הקמעונאות אמזון AMAZON על סבב פיטורים של מאות עובדים בשירותי הסטרימינג של החברה וב-Twitch, פלטפורמת הסטרימינג למשחקי וידיאו. רק בחודש נובמבר האחרון ענקית הקמעונאות פיטרה כ-180 עובדים בחטיבת המשחקים שלה.

למרות ההתלהבות מהאפשרות להורדות ריבית השנה, חברות הטכנולוגיה עדיין מתמודדות עם סביבת מימון קשה יותר והאטה צפויה בצמיחה בארה"ב ובצמיחה העולמית בשנת 2024. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תכלס 12/01/2024 16:10
    הגב לתגובה זו
    אפילו אם ישחטו חצי מהעם. אין על בכירי צה"ל ובראשם אלוף הג'קוזי אהרון חליוה. קריירה בצה"ל זה כיף, שוחטים את הקופה הציבורית ומקבלים המון המון פנסיות. המון פנסיות.
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".