גיידון סאנצו
צילום: דורטמונד טוויטר

חבר מביא חבר: זה השחקן שרוצה דורטמונד בזמן שסאנצ'ו מתקרב לקאמבק

זוגות זוגות: הקבוצה מהמקום החמישי בבונדסליגה חווה עונה פושרת, כשהיא מתכוונת להתחזק בלשני שחקני פרמייר ליג בחלון ההעברות; הראשון הוא כמובן ג'יידון סאנצ'ו, אך זהו השחקן שתרצה להחתים בנוסף לאנגלי
יובל כרמל | (1)

עסקת הקאמבק של ג'יידון סאנצ'ו לבורוסיה דורטמונד מתקרבת עם כל יום שעובר, אך כעת הקבוצה הגרמנית מעוניינת בהחתמתו של שחקן פרמייר ליג נוסף - איאן מאטסן, כוכב צ'לסי ונבחרת הולנד.

מאטסן בן ה-21 הגיע התקשה להשתלב בסגל הקבוצה בוגרת של הבלוז, כשרשם 15 הופעות בכל המסגרות העונה ללא שער או בישול. בעונה הקודמת הושאל המגן לברנלי ששיחקה אז בצ'מפיונשיפ והעפיל איתה ליגה תחת וינסנט קומפאני, כשהוא תורם 4 שערים ו-6 בישולים.

איאן מאטסן (צ'לסי טוויטר)

כעת דורטמונד מעוניינים להחתימו, כשהקבוצה הלונדונית הציבה לו תג מחיר גבוה בעקבות בעיות פייר פליי - לא פחות מ-35 מיליון אירו, למרות שבפועל שוויו של ההולנדי עומד על 20 מיליון אירו. מאטסן מסיים חוזה ב-2025 כשטרם דיבר עם הנהלת המועדון על הארכה והישארותו במדים הכחולים.

בוא בעת, ג'יידון סאנצ'ו בן ה-23 מתקרב לחזרה למדים הצהובים-שחורים, כשדורטמונד תשלם למנצ'סטר יונייטד 3.5 מיליון אירו עבור השאלתו עד סוף העונה. האנגלי הגיע לאולד טראפורד עבור סכום עתק בשווי 84 מיליון אירו, ומאז לא הצליח לשחזר את היכולת האדירה שהציג בגרמניה והפך לאחד הפלופים הגדולים בכדורגל בשנים האחרונות.

סאנצ'ו שיחק 82 משחקים עבור השדים האדומים, בהם כבש 12 שערים והוסיף 6 בישולים, לעומת זמנו בדורטמונד, שם שיחק 55 משחקים יותר, כבש 50 שערים ובישל 64 נוספים. הקיצוני נקנה ב-85 מיליון אירו, מה שהופך אותו לשחקן הרביעי הכי יקר בהיסטורית המועדון. כיום שוויו ירד ל-25 מיליון אירו בלבד, לעומת 100 מיליון בעת החתימה במנצ'סטר.

הסערה סביב סאנצ'ו החלה במשחק הליגה מול ארסנל, אז נותר מחוץ לסגל ומאמנו, אריק טן האח, הבהיר: "הוא לא היה בסגל כי לא היה מספיק טוב באימונים".  סאנצ'ו לא אהב את דבריו של מאמנו והגיב ברשתות החברתיות: "זה שקר. אני חושב שיש סיבות לכך שלא הייתי בסגל שאני לא יכול לפרט. הפכתי לשעיר לעזאזל וזה לא הוגן כלפיי".

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עותניאל 05/01/2024 15:55
    הגב לתגובה זו
    הקבל הכי חם בגמניה שייך לדורטמונד אוהב את הקבוצה הזו. שיהיה להם בהצלחה ים הרכש הישן חדש
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.