רוברט לבנדובסקי
צילום: ברצלונה טוויטר רשמי

מכירת חיסול: ברצלונה בדרך למכור את לבנדובסקי - מי יחליפו?

?החלוץ הפולני הותיק לא מספק את הסחורה מתחילת העונה, וכעת צפוי להימכר, כשיש כבר תג מחיר. מחליפו יצטרף השבוע
יובל כרמל |

בצל היכולת החלשה: בהנהלת ברצלונה רוצים דם חדש בהתקפה. אחרי הפרסום כי הקטלונים נמצאים בעקבות כישרון העל של נבחרת ארגנטינה, כעת נחשף כי בהנהלת הקבוצה מעוניינים למכור את חלוץ הקבוצה, רוברט לבנדובסקי, שמחמיץ בצרורות מתחילת העונה.

אלופת ספרד מתקשה לשחזר את היכולת של שנה שעברה, כשהיא נמצאת במקום הרביעי בטבלה, בשוויון נקודות עם אתלטיקו מדריד (38) ומפגרת מאחורי ג'ירונה וריאל מדריד, להן 45 נקודות לכל אחת. 

יירש את החלוץ הותיק. ויטור רוקה (אתלטיקו פרננסה טוויטר)

אחד הגורמים לכך הוא לבנדובסקי. הפולני בן ה-35 הגיע לספרד בקול תרועה, עבור 45 מיליון אירו שהועברו לבאיירן מינכן, בה החלוץ ביסס את עצמו כאחד המובילים באירופה בשנים האחרונות. זה התחיל טוב, כשבעונה הקודמת כבש לבנדובסקי 33 שערים והוסיף 8 בישולים ב-46 משחקים בכל המסגרות, אך מאז חלה ירידה דרסטית בכושר המשחק שלו, שהחלה לאחר החזרה מפגרת המונדיאל.

העונה הוא עם 9 שערים ו-5 בישולים ב-21 משחקים, ובעיקר עם המון החמצות מול השער. כעת נראה כי להנהלת הבלאוגרנה נמאס, עם דיבורים רציניים על מכירה, כששווי השוק של לבנדבוסקי עומד על 20 מיליון אירו.

יש האומרים כי הסיבה ליכולת החלשה של הפולני הוא חוסר התחרות שאיתו הוא מתמודד. לבנדובסקי הוא החלוץ היחיד בסגל של צ'אבי, אך המצב ישתנה בעוד כשלושה ימים, כשהחלוץ הצעיר ויטור רוקה יגיע לקטלוניה.

רוקה, 18, נקנה מאתלטיקו פרננסה עבור 40 מיליון אירו בקיץ האחרון וכעת יצטרף רשמית לסגל. השחקן הצעיר הצעיר נחשב לאחד הכישרונות הגדולים בברזיל בשנים האחרונות. סגנון המשחק של החלוץ העלה לא מעט השוואות לרונאלדו הברזילאי, כשקבוצתו לשעבר סיימה את העונה במקום השמיני, כשהחלוץ רושם מספרים מרשימים, עם 21 שערים ו-8 ב-45 הופעות בכל המסגרות.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.