קלווין פיליפס
צילום: מנצסטר סיטי טוויטר רשמי

יתחרה עם קאסמירו? שחקנה של סיטי על הכוונת של היריבה העירונית

קלווין פיליפס שהגיע לשורות האלופה מלידס סומן כ-"פלופ" ובדרך הבטוחה לעזוב את הסיטיזנס. מי מעוניינות וכמה הוא שווה?
יובל כרמל |

ינואר בפתח: קלווין פיליפס, שחקנה של מנצ'סטר סיטי, נמצא בדרך הבטוחה לעזוב את המועדון. הקשר האנגלי בן ה-28 גדל במחלקת הנוער של לידס ושיחק במדי הקבוצה הבוגרת כ-6 עונות עד שעבר לשורות הסיטיזנס ב-50 מיליון אירו בקיץ 2022. מאז התקשה השחקן להשתלב בסגל, והעונה הגיע לנקודת שפל: פיליפס שיחק 89 דקות בלבד בפרמייר ליג העונה, למרות שהיה כשיר לכל המשחקים.

קלווין פיליפס (מנצ'סטר סיטי טוויטר)

הקשר הגיע כגיבוי לרודרי הנהדר לאחר שביסס את עצמו כאחד השחקנים המובילים של לידס בשנים האחרונות. בעונה הקודמת רשם 12 הופעות בלבד בליגה הטובה בעולם, אף העונה כאמור מעמדו פחת. הקשר נהנה מקרדיט בליגת האלופות כשהשבוע כבש את שער הבכורה שלו במועדון מול הכוכב האדום של ברק בכר במשחק שנערך לפרוטוקול, לאחר שאלופת המפעל הבטיחה את ההעפלה לשמינית הגמר כמה מחזורים קודם לכן.

כעת הקשר "יעזוב ב-100%" לפי עיתונאי הכדורגל המוערך פבריציו רומאנו, כשהוא נמצא על הכוונת של רוב אריות הפרמייר ליג, אך כעת נראה שהרצינית ביותר היא דווקא היריבה העירונית - מנצ'סטר יונייטד. לפי דיווחים באנגליה, מאמן השדים האדומים, אריק טן האח, מעוניין מאוד בשחקן וישמח לראות אותו חוצה את הכביש ומושאל לצד האדום של מנצ'סטר, עם אופציית רכישה בקיץ.

זוהי בחירה מעניינת בהתחשב בעובדה שעל עמדתו של פיליפס משחקים כבר שני שחקנים - אחד מהכוכבים הגדולים ביותר של המונדיאל האחרון, סופיאן אמראבט המרוקאי שמושאל מפיורנטינה, והקשר האגדי קאסמירו.

גם השאלה לקבוצות מחוץ לאנגליה נמצאת על הפרק, כשיובנטוס ובאיירן מינכן הביעו עניין בפיליפס, שבכוונתו לצבור כמה שיותר דקות לקראת היורו שיערך בקיץ. הקשר נחשב לאחד השחקנים האהובים על מאמן נבחרת אנגליה, גארת' סאות'גייט, למרות שבגזרת המועדונים הוא כמעט ולא רואה דשא.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.