דין דוד
צילום: מכבי חיפה טוויטר רשמי

למה עדיין נותנים לפיירו? בדקנו מה עשה דין דוד מולו

החלוץ הישראלי שוב ניצח לקבוצתו את המשחק, אך מתקשה לקבל את חולצת ההרכב במקומו של פיירו. מי כבש יותר העונה ואיזה חלוץ מחזיק במאזן טוב יותר של שערים ביחס לדקות משחק?
יובל כרמל |

קלאץ' פלייר: אלופת המדינה ניצחה אמש (ראשון) את הפועל באר שבע משער שלח דין דוד בדקה ה-93. אחרי משחק מותח ורווי בהכנסות, טעות של איאד אבו עביד הובילה לטאץ' מבריק מרגלו של ליאור רפאלוב, כשדוד סיים את זה ברשת. הירוקים חזרו לנצח אחרי שנכנעו לראן 3-0 והודחו מהליגה האירופית.

דין דוד אף פעם לא היה השם הכי גדול בכרמל. כמו במשחק אתמול, החלוץ בן ה-27 נוהג לעלות מהספסל לרוב, אך בסופו של דבר את התוצאות הוא מספק על המגרש. החל מהמהפך ההירואי על מכבי תל אביב, מ-2-0 ל-3-2, כשעל גול הניצחון היה אחראי החלוץ, עד לצמד בעונה שעברה נגד הצהובים (כולל הגול הזכור עם העקב), ועד לשער מול באר שבע. השורה התחתונה היא - דין דוד הוא שחקן של מאני טיים.

יפתח בהרכב במשחק הבא? דין דוד (מכבי חיפה טוויטר)

מנגד, החלוץ אשר פותח ברוב המשחקים תחת מסאי דגו הוא דווקא פרנצדי פיירו, שאותו דוד החליף אמש. מבחינת מספרים העונה, פיירו מתעלה על דוד עם 8 שערים ובישול ב-17 הופעות, בעוד שדוד עם 5 שערים ב-17 הופעות. אך כשמסתכלים על דקות המשחק של החלוצים, המצב מתבהר: פיירו שיחק 1,276 דקות העונה, כשהוא כובש בערך כל 159 דקות , בעוד דוד, ששיחק 704 דקות כובש כל 141 דקות לערך.

הדפוס חוזר בעונה שעברה: פיירו כבש 14 שערים ובישל עוד 8 ב-52 הופעות עם 3,248 דקות על המגרש, כשהוא כובש כל 242 דקות. דוד לעומת זאת כבש 13 שערים והוסיף 2 בישולים עם הופעה אחת נוספת ב-2.920 דקות, כשהחלוץ מבקיע שער בממוצע של 224 דקות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.