6 מיליון ליש"ט: אלו סכומי הזכייה לגביע האנגלי לנשים
התאחדות הכדורגל האנגלית הודיעה כי היא מגדילה את כספי הזכייה של הגביע האנגלי לנשים ל-6 מיליון ליש"ט, לעומת 3 מיליון ליש"ט שהיו בעונה שעברה - עלייה של פי 2. ניצחון בשמינית הגמר יקנה לקבוצה סכום העומד על 44 אלף ליש"ט, לעומת 12.5 אלף שנתנו בשנה שעברה. אך השינוי המשמעותי ביותר הוא ניצחון בשלב הגמר; הקבוצה שתעשה זאת תכניס לכיסה לא פחות מ-400 אלף ליש"ט, יותר מפי 4 מה-100 אלף שחולקו בשנה שעברה. זוהי השנה השנייה ברצף שבה כספי הזכייה עולים, לאחר שבשנה שעברה הסכומים שניתנים למנצחות בשלבים המוקדמים של המפעל הוגדלו. לפי נשיא הספורט לשעבר של הממלכה המאוחדת, השאיפה היא לחלק סכומים שווים בין הגברים לנשים. למרות זאת, הפערים עדיין ניכרים. זכייה בגביע האנגלי לגברים תכניס לכיסה של המנצחת לא פחות מ-2 מיליון ליש"ט (כשליש מהסכומים הכוללים שמחולקים בין כל המשתתפות במפעל לנשים). המפסידה בשלב הגמר תקבל גם היא סכום מרשים, העומד על כ-מיליון ליש"ט. כדורגל הנשים נמצא בעלייה מתמדת - המונדיאל שהתרחש בקיץ האחרון כלל סכומי עתק ושבר שיאי כמות צופים. עלייה לשלב הבתים הכניסה 1.2 מיליון ליש"ט לכל נבחרת, עלייה לשמינית הגמר 1.46 מיליון ליש"ט, לרבע הגמר 1.7 מיליון ליש"ט, כשלנבחרת שהגיעה למקום הרביעי הוענק סכום של כ-1.9 מיליון ליש"ט, ו-2.04 למקום השלישי. הסגנית קיבלה מענק על סך 2.36 מיליון ליש"ט ונבחרת ספרד הזוכה קיבלה מענק השווה 3.35 מיליון ליש"ט. גם אופ"א שואפת לשוויון במענקי הזכייה, עם עלייה משמעותית במהלך השנים. במונדיאל הנשים הקודם סך כל הפרסים עמד על 23.5 מיליון ליש"ט, ובמונדיאל החולף, לאחר מחאה של השחקניות, הסכום קפץ משמעותית, ללא פחות מ-90 מיליון ליש"ט.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
