אוהדי נבחרת ישראל בכדורגל
צילום: טוויטר ההתאחדות לכדורגל

95 מיליון אירו ועם אלוף איטליה בהגנה: הכירו את נבחרת קוסובו

נבחרת ישראל ממשיכה את קמפיין מוקדמות יורו 2024 כשהיא ממוקמת מאחורי שוויץ ורומניה, עם משחקים חסרים. היום היא תשחק נגד קוסובו שנגדה פתחה את הקמפיין עם תיקו 1-1 מאכזב, כשגם הפעם הקוסוברים צפויים לעשות חיים קשים
יובל כרמל |

הנה זה מגיע: היום (א', 21:45) העיניים של כלל אזרחי ישראל יהיו מופנות כלפי הנבחרת הלאומית שתשחק נגד נבחרת קוסובו ותמשיך במאבק שלה לעלות ליורו 2024 ולחולל סנסציה. לאחר שפתחה הנבחרת את הקמפיין בתיקו 1-1 מאכזב נגד הקוסוברים, הפעם שחקני הנבחרת יבואו לתת את הכל במטרה לרגש מדינה שלמה. 

אך זה לא אומר שהאחרונים יעמדו נואש - אצל קוסובו משחקים שחקנים מנוסים לצד כשרונות תוססים; שווי השוק הכולל שלהם עומד על קרוב ל-95 מיליון אירו, כמעט פי 2 משווי השוק של נבחרת ישראל שמסתכם ב-49 מיליון אירו. 

בשער קוסובו ניצב אריאנט מוריץ', שבשנה שעברה היה השוער הראשון של ברנלי ועזר לה להעפיל בחזרה לפרמיירליג, תחת וינסנט קומפאני. השנה נדחק לעמדת השוער השני עם השאלתו של ג'יימס טראפורד הצעיר ממנצ'סטר סיטי. מוריץ' בן ה-25 שווה כיום כ-9 מיליון אירו.

השחקן הנחשב ביותר בסגל קוסובו הוא הבלם הנהדר ואלוף איטליה אמיר רחמני (29), כשהעונה הנוכחית היא הרביעית שלו במדי נאפולי. הקוסובני צפוי לעשות לחלק הקדמי של הנבחרת חיים קשים, והוא מחזיק בשווי שוק של כ-25 מיליון אירו. לשם השוואה, השחקן הישראלי ששווה הכי הרבה כיום הוא מנור סולומון, עם 18 מיליון אירו, נתון מרשים כשלעצמו ומרשים עוד יותר בהתחשב בעובדה שסולומון שחקן התקפה ורחמני בלם.

באגפים אלו הם מילון רשיקה (27) ואדון זגרובה (24), ששווים 8.5 ו-8 מיליון אירו בהתאמה. רשיקה משחק בבשיקטאש הטורקית ורשם לעצמו 2 שערים ו-2 בישולים בכל המסגרות מתחילת העונה. זגרובה משחק במדי ליל מהליגה הראשונה בצרפת כשהוא כובש 2 שערים ומוסיף 4 בישולים מתחילת העונה בכל המסגרות. בחוד זהו ודאט מוריקי בן ה-29, שמשחק עבור מיורקה מהלה ליגה, אליה עבר מלאציו האיטלקית בשנה שעברה. החלוץ שמתנשא לגובה מרשים של 1.94 כבש העונה 4 שערים ובישל פעמיים, כשבעונה שעברה כבש כ-15 שערים והוסיף 3 בישולים. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.